z dôvodu zániku jeho funkcie primerane vzťahovali ustanovenia o odvolaní generálneho prokurátora. K bodu 5 (§ 10 ods. 1)
Výslovne sa upravuje povinnosť generálneho prokurátora zabezpečiť riadny chod a funkčnosť prokuratúry, vrátane jej personálneho obsadenia.
K bodu 6 (§ 55i ods. 2)
Do ustanovenia upravujúceho mlčanlivosť osôb určených na plnenie úloh Úradu špeciálnej prokuratúry sa navrhuje doplniť povinnosť generálneho prokurátora zbaviť tieto osoby mlčanlivosti pre účely vedeného trestného konania na základe žiadosti orgánov činných v trestnom konaní alebo súdu.
K čl. II (zákon č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry )
K bodom 1 a 2 (§ 12 ods. 1 a 2)
Jedným z atribútov výkonu funkcie prokurátora je nestrannosť. Naplnenie tohto znaku je však ohrozené v prípade, že sa prokurátor rozhodne pre výkon inej politickej funkcie.
Politická činnosť generálneho prokurátora, ako aj ostatných prokurátorov, je síce zákonom formálne zakázaná, avšak nedostatočne definovaná, a dokonca nepriamo predpokladaná. Zákon priamo povzbudzuje prokurátorov na politickú činnosť, keď definuje podmienky výkonu politických funkcií prokurátorom, a to vrátane funkcie prezidenta SR.
V tejto súvislosti sa na odstránenie uvedeného rozporu navrhuje, aby sa výkon funkcie prokurátora neprerušoval v súvislosti s výkonom funkcie prezidenta Slovenskej republiky, poslanca národnej rady, člena vlády a štátneho tajomníka ministerstva.
To isté platí aj v prípade zaregistrovania sa prokurátora vo voľbách na prezidenta Slovenskej republiky, do národnej rady, do Európskeho parlamentu a do orgánov územnej samosprávy. Zaregistrovaním sa do týchto volieb sa totiž prokurátor ako kandidát zúčastňuje predvolebnej kampane, čo taktiež možno považovať za výkon politickej činnosti.
Bude na rozhodnutí prokurátora, či uprednostní svoju kandidatúru do funkcií, ktoré predpokladajú politickú angažovanosť a ich výkon alebo výkon funkcie prokurátora. Ak sa prokurátor rozhodne pre výkon politickej funkcie, jeho štátnozamestnanecký pomer prokurátora zanikne buď vzdaním sa funkcie prokurátora na základe novonavrhovaného § 16 ods. 3 zákona o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry alebo z dôvodu neodstránenia nezlučiteľnosti funkcií podľa § 17 písm. b) v spojení s § 11 ods. 6 zákona o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry.
K bodom 3, 4, 7, 15 až 17 (§ 12 ods. 6 a 7, § 17 písm. b), § 97 ods. 4 písm. d), § 125 ods. 2 a § 134 ods. 1 písm. a)
Legislatívno-technická úprava v súvislosti s vypustením odseku 2 z § 12.