DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTIprávneho predpisu s právom Európskej únie
1. Predkladateľ právneho predpisu: poslanec Národnej rady Slovenskej republiky Tomáš Valášek
2. Názov návrhu právneho predpisu: Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
3. Problematika návrhu právneho predpisu:
a) nie je upravená v práve Európskych spoločenstiev
b) nie je obsiahnutá v práve Európskej únie
c) nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie
Keďže predmet návrhu zákona nie je v práve Európskej únie upravený, body 4 a 5 sa nevypĺňajú.
DOLOŽKAvybraných vplyvov
A.1. Názov materiálu: Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
A.2. Vplyvy:
1. Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2. Vplyvy na podnikateľské prostredie – dochádza k zvýšeniu regulačného zaťaženia?
– vplyvy na hospodárenie obyvateľstva
– rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a vplyvy na zamestnanosť
4. Vplyvy na životné prostredie
5. Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
6. Vplyvy na služby pre občana z toho
- vplyvy služieb verejnej správy na občana
- vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe
7. Vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu
A.3. Poznámky
Návrh zákona má vo všeobecnosti pozitívny vplyv na dlhodobú udržateľnosť verejných financií a normálne a odborné fungovanie legislatívneho procesu. Návrh vytvára nárok na posilnenie kapacít Kancelárie NR SR a Kancelárie Rady pre rozpočtovú
zodpovednosť a z toho vyplývajúci priamy negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy vo výške približne jeden milión eur od druhého roku realizácie. V prvom roku sa predpokladá postupný nábeh kapacít. Na MFSR sa predpokladá realizácia v rámci existujúcich kapacít. Realizáciou týchto vylepšených postupov sa očakáva výrazný nekvantifikovateľný pozitívny vplyv na tvorbu verejných politík, z ktorého budú významne benefitovať ľudia, firmy aj rozpočet verejnej správy.A.4. Alternatívne riešenia
Bezpredmetné
A.5. Stanovisko gestorov
Bezpredmetné