Predpokladá sa, že pôsobenie útvaru podpory riadenia bude mať zo strednodobého hľadiska pozitívny vplyv na štátny rozpočet vo forme zníženia zadlženosti organizácií v pôsobnosti ministerstva, v úsporách z rozsahu pri centrálnom verejnom obstarávaní vybraných komodít, ako aj úsporách pri efektívnom riadení strategických investičných projektov.
1.2. Popis a charakteristika návrhu
1.2.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Návrh zákona reaguje na dlhodobú zadlženosť organizácií v zriaďovateľskej a zakladateľskej pôsobnosti ministerstva (ďalej len „organizácie v pôsobnosti ministerstva“) a na dlhodobo nereflektovanú potrebu Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstva“) ako zriaďovateľa, koordinovať a podporovať riadiace procesy v organizáciách v pôsobnosti ministerstva a rovnako aj na potreby týchto organizácií, súvisiacich s koordináciou ich riadenia zriaďovateľom.
Návrh zákona bol vypracovaný v súlade s cieľmi a míľnikmi Plánu obnovy a odolnosti, Komponentu 11, Reformy 3 „Centralizácia riadenia najväčších nemocníc“, ktorá podmieňuje časť Investície 3. Návrh zákona je v súlade s Programovým vyhlásením vlády Slovenskej republiky na obdobie rokov 2021-2024.
Návrh zákona bude implementovať Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky.
Prostredníctvom útvaru podpory riadenia bude ministerstvo vykonávať podporu riadenia organizácií vo svojej pôsobnosti. Útvar podpory riadenia bude jeho organizačným útvarom, riadeným generálnym riaditeľom, ktorý spadá do riadiacej pôsobnosti ministra zdravotníctva Slovenskej republiky.
1.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 1.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady
základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2