Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu 2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: 08R Tvorba a implementácia politík
0EK IT financované zo štátneho rozpočtu
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: 08R Tvorba a implementácia politík
0EK IT financované zo štátneho rozpočtu
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Navýšenie limitov – záväzných ukazovateľov rozpočtu kapitoly Úrad vlády Slovenskej republiky na rok 2023 bude vykonané cez rozpočtové opatrenie.
2.2. Popis a charakteristika návrhu2.2.1. Popis návrhu:
Zmena kompetenčného zákona – rozšírenie činností Úradu vlády Slovenskej republiky o zabezpečovanie agendy ochrany osobných údajov vo vymedzenom rozsahu.
Návrh bude implementovať Úrad vlády Slovenskej republiky.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Predmetný návrh zmeny kompetenčného zákona - rozšírenie činností Úradu vlády Slovenskej republiky (ďalej len „ÚV SR“) o zabezpečovanie agendy ochrany osobných údajov vo vymedzenom rozsahu má negatívny vplyv na štátny rozpočet v súvislosti s potrebou zriadenia nového organizačného útvaru – odboru ochrany osobných údajov (delimitácia nie je možná, keďže doteraz nebola táto agenda zabezpečovaná iným ústredným orgánom štátnej správy).
Novovzniknutý organizačný útvar by riešil najmä štátnu politiku v oblasti ochrany osobných údajov, agendu na stálom zastúpení SR pri EÚ v Bruseli (PS DAPIX a iné súvisiace expertné a pracovné skupiny), zastupovanie na pracovných a expertných skupinách EÚ, tvorbu legislatívy v oblasti ochrany osobných údajov, riziko infringementu (porušenia povinností týkajúcich sa správnej implementácie Nariadenia GDPR) smerom k zákonu o ochrane osobných údajov a k ostatným osobitným predpisom, zároveň by prevzal agendu dozoru nad spracúvaním osobných údajov na súdoch pri výkone súdnej moci a agendu zodpovednej osoby na ochranu osobných údajov vrátane školení na súdoch a na ÚV SR. Vyžadovalo by si to vytvorenie šiestich štátnozamestnaneckých miest – traja odborníci zaradení do 9. platovej triedy (z toho jeden riaditeľ) a traja odborníci zaradení do 8. platovej triedy. Zároveň by si návrh vyžadoval vytvorenie jedného štátnozamestnaneckého miesta – zamestnanec v 7. platovej triede vyslaný do Belgického kráľovstva.
Uvažuje sa s priemerným mesačným mzdovým výdavkom vo výške 2 655 eur, to zn. ročné výdavky na mzdy v celkovej výške 191 160 eur, k tomu poistné odvody v celkovej výške 66 840 eur a transfery v celkovej výške 2 000 eur.V súvislosti s novovzniknutým útvarom a vytvorením šiestich štátnozamestnaneckých miest sa uvažuje v prvom roku aj s bežnými prevádzkovými výdavkami na zariadenie priestorov – kancelárií (umiestnenie novovzniknutého útvaru sa predpokladaná v objekte spravovanom ÚV SR) v celkovej výške 6 000 eur a na zabezpečenie IT techniky (notebook, telefón, mobil) pre zamestnancov v celkovej výške 7 000 eur. Zároveň sa každoročne predpokladajú prevádzkové výdavky na zamestnancov (školenia, stravovanie, tvorba sociálneho fondu, cestovné náhrady, energie, kancelársky materiál) v celkovej výške 30 000 eur (z toho 1 000 eur v IT oblasti) ročne.
V prípade zamestnanca vyslaného do Belgického kráľovstva sa uvažuje v súvislosti s vytvorením a delimitáciou miesta na Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR s nasledovnými výdavkami. Ročná mzda vo výške 71 151 eur (mesačne 5 929,25 eur), poistné odvody vo výške 24 869 eur, prevádzkové výdavky vo výške 53 896 eur (vrátane náhrad na manžela a deti) a mimoriadne výdavky vo výške 26 054 eur (poistenie, školné, cestovné, preprava zvrškov, ošatné, príspevok zo sociálneho fondu, príspevok na rekreáciu).
Výdavky na rok 2023 sú vypočítané vzhľadom na navrhovanú účinnosť 1 .augusta 2023 pomerne.
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka: Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) – kapitola ÚV SR
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Tovary a služby (630)2 – 631, 632, 633, 637
Bežné transfery (640)2 – 642
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) – delimitácia na kapitolu MZVaEZ SR
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Tovary a služby (630)2 – 631, 633, 637
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom