B. Osobitná časťK čl. I
Ustanovenie § 3 ods. 2 infozákona nebude žiadnym spôsobom limitovať povinnosť povinných osôb podľa § 2 ods. 3 infozákona zverejňovať analýzy podľa § 5aa infozákona; vecný rozsah povinného zverejňovania analýz podľa § 5aa infozákona je vymedzený inak ako sprístupňovanie informácií podľa § 3 ods. 2 infozákona.
Ustanovenie § 4 ods. 7 infozákona obsahuje legálnu definíciu analýzy, ktorá má zahrnúť všetky typy dokumentov a informácií zachytených vo vymedzenej podobe, a to vo verzii, ktorá je finálna alebo, ak spracovateľ nedodal finálnu verziu, tak jej poslednú verziu, ktorá bola zo strany spracovateľa dodaná. Široká definícia má zahrnúť akýkoľvek, najmä odborný, názor či informáciu, ktoré spracovateľ povinnej osobe dodáva. To môže byť zachytené napr. aj elektronickou komunikáciou (e-mailom). Zákonná definícia zároveň výslovne uvádza, ktoré diela v zmysle Autorského zákona sú analýzou a ktoré nie; architektonické dielo môže byť za splnenia zákonných podmienok analýzou.
Ustanovenia § 5aa ods. 1 a ods. 2 infozákona obsahujú legálnu definíciu povinne zverejňovanej analýzy, ktorá je vymedzená dvoma znakmi:
1. personálny znak,
2. vecný znak.
1. Personálny znak povinne zverejňovanej analýzy je splnený vtedy, keď si analýzu obstaráva alebo ju získava osoba povinná podľa infozákona sprístupňovať informácie t.j. osoba uvedená v ustanovení § 2 infozákona, a zároveň pre ňu analýzu vypracováva, resp. jej ju dodáva spracovateľ, tj. tuzemská alebo zahraničná fyzická alebo právnická osoby, ktorá nie je osobou povinnou podľa infozákona sprístupňovať informácie.
2. Vecný znak je splnený vtedy, keď sa analýza obstaráva alebo získava za verejné prostriedky (§ 2 písm. a./ zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) alebo, ak sa predmetná analýza týka používania verejných prostriedkov, nakladania s majetkom štátu, majetkom obce, majetkom vyššieho územného celku alebo majetkom právnických osôb zriadených zákonom, na základe zákona alebo nakladania s finančnými prostriedkami Európskej únie, tak aj bezodplatne.
Ustanovenie § 5a ods. 3 obsahuje výnimku z povinnosti zverejňovať analýzu. Platí, že analýza, ktoré obsahuje informáciu, ktorá sa podľa infozákona nesprístupňuje (t.j. informácia obsahujúca napríklad utajované skutočnosti, bankové tajomstvo alebo daňové tajomstvo), sa zverejní bez takejto informácie.
Odsek 4 ustanovenia § 5aa v písmenách a/ až j/ negatívne vypočítava, ktoré analýzy sa nepovažujú za povinne zverejňovanú analýzu. Predmetný výpočet v zásade vychádza z obdobného ustanovenia týkajúceho sa povinne zverejňovaných zmlúv, avšak je užší, a v niektorých ohľadoch tiež vymedzený inak, čo reflektuje vôľu zákonodarcu zverejniť širší okruh analýz.
Odsek 5 § 5aa upravuje nevyvrátiteľnú právnu domnienku, podľa ktorej uzavretím zmluvy o povinne zverejňovanej analýze s povinnou osobou udeľuje spracovateľ súhlas so zverejnením a sprístupnením povinne zverejňovanej analýzy podľa infozákona. Aj keby sa zmluvné strany dohodli inak alebo spracovateľ by nesúhlasil so zverejnením či sprístupnením povinne zverejňovanej analýzy podľa infozákona, takáto dohoda či nesúhlas sú právne irelevantné (tj. neplatné a neprihliada sa na ne). Predmetné zákonné ustanovenie garantuje, že