DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTInávrhu zákona s právom Európskej únie
1. Navrhovateľ zákona: poslanec Národnej rady Slovenskej republiky Miloš Svrček,
2. Názov návrhu zákona: návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 91/2010 Z. z. o podpore cestovného ruchu v znení neskorších predpisov 3. Predmet návrhu zákona:
a)nie je upravený v primárnom práve Európskej únie,
b)nie je upravený v sekundárnom práve Európskej únie,
c)nie je obsiahnutý v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
Vzhľadom na to, že predmet návrhu zákona nie je upravený v práve Európskej únie, je bezpredmetné vyjadrovať sa k bodom 4. a 5.
DOLOŽKAvybraných vplyvov
A.1. Názov materiálu: návrh ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 91/2010 Z. z. o podpore cestovného ruchu v znení neskorších predpisov
Termín začatia a ukončenia PPK: bezpredmetné
A.2. Vplyvy:
1. Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2. Vplyvy na podnikateľské prostredie – dochádza k zvýšeniu regulačného zaťaženia?
– vplyvy na hospodárenie obyvateľstva,
– rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a vplyvy na zamestnanosť
4. Vplyvy na životné prostredie
5. Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
A.3. Poznámky
Návrh zákona č. 91/2010 Z. z. o podpore cestovného ruchu v znení neskorších predpisov vychádza z rozsiahlej diskusie s oblastnými organizáciami cestovného ruchu, krajskými organizáciami cestovného ruchu, samosprávami a profesijnými združeniami. Navrhovaná právna úprava reflektuje aktuálne potreby sektora cestovného ruchu a smeruje k reštartu prostredia po jednotlivých vlnách pandémie, ktorá zasiahla celý svet. Prostredníctvom úprav práv a povinností organizácie cestovného ruchu z úrovne manažmentu cieľového miesta predkladaná úprava definuje oblasti, vymedzuje činnosti a formu výkonu organizácie v území jej pôsobnosti, čím vytvára štruktúru náplne a priestor pre stabilizačné pomocné nástroje pre dosiahnutie udržateľnosti v systéme sektorového riadenia. Zásadné je zdôraznenie významu investovania do produktu cestovného ruchu, sprehľadnenie definovania úkonov, procesov a možností z pozície samospráv.
A.4. Alternatívne riešenia
bezpredmetné
A.5. Stanovisko gestorov