Doplňujúce informácie k spôsobu výpočtu vplyvov jednotlivých regulácií na zmenu nákladov Osobitne pri každej regulácii s vplyvom na PP zhodnotenom v tabuľke č. 2 uveďte doplňujúce informácie tak, aby mohol byť skontrolovaný spôsob a správnosť výpočtov. Uveďte najmä, ako ste vypočítali vplyvy a z akého zdroja ste čerpali početnosti (uveďte aj link na konkrétne štatistiky, ak sú dostupné na internete). Jednotlivé regulácie môžu mať jeden alebo viac typov nákladov (A. Dane, odvody, clá a poplatky, ktorých cieľom je znižovať negatívne externality, B. Iné poplatky, C. Nepriame finančné náklady, D. Administratívne náklady). Rozčleňte ich a vypočítajte v súlade s metodickým postupom.
Príspevok na podporné opatrenia vo výchove a vzdelávaní Navrhovanou novelou školského zákona sa zavádza nový systém podporných opatrení vo výchove a vzdelávaní a nový príspevok na podporné opatrenia, ktorý bude hradený zo štátneho rozpočtu a bude pre školy a školské zariadenia účelovo viazaný na poskytovanie podporných opatrení (viac k príspevku na podporné opatrenia nižšie v kapitole 3.4).
V rámci návrhu novely boli identifikované dva vplyvy regulácií na zmeny v nákladoch podnikateľov. Obe sa týkajú iba zriaďovateľov súkromných škôl a školských zariadení, pričom v súčasnosti je v SR 500 súkromných škôl:
o232 SMŠ – súkromné materské školy,
o87 SZŠ – súkromné základné školy,
o131 SSŠ – súkromné stredné školy,
o50 SŠŠ – súkromné špeciálne školy vrátane škôl pri zdravotn. zariadeniach.
1. Prvým dopadom je zvýšená administratívna záťaž pre súkromných zriaďovateľov v súvislosti s novými úpravami, napr. so zamestnávaním nových zamestnancov na podporné opatrenia. Odhadujeme náklady na 75% všetkých súkromných škôl, t.j. 375 škôl, v priemernom rozsahu administratívnej záťaže 10 hodín mesačne na jednu školu. Administratívna záťaž môže byť na niektorých školách vyššia, avšak iných škôl sa nebude týkať vôbec. Administratívne úkony budú zahŕňať najmä nasledujúce situácie:
- v prípade, že zákonný zástupca školy na základe diagnostickej správy zažiada o poskytnutie podporného opatrenia, riaditeľ školy môže podať žiadosť ministerstvu školstva o poskytnutie príspevku na podporné opatrenia;
-ak škola nebude mať finančné, personálne či iné kapacity na poskytovanie podporného opatrenia, riaditeľ školy sa o stave písomne vyjadrí. Zákonný zástupca následne môže podať žiadosť príslušnému orgánu miestnej štátnej správy v školstve (Regionálny úrad školskej správy - RÚŠS) o preskúmanie situácie a riaditeľ školy bude následne povinný svoje rozhodnutie zdôvodniť RÚŠS;
- ak na základe príspevku na podporné opatrenia škole budú pridelené nové finančné prostriedky na zamestnanie nového zamestnanca školy, bude potrebné zamestnať nového zamestnanca. Ak na základe príspevku na podporné opatrenia škole budú pridelené nové finančné prostriedky na materiálne zabezpečenie školy, napríklad