sledovaných oblastí v bode 9 doložky a predkladateľ ho z tohto dôvodu označí ako žiadny vplyv, uvedie v bode 10. Poznámky skutočnosti vysvetľujúce, prečo je tento vplyv marginálny (zanedbateľný). V tejto časti môže predkladateľ vysvetliť, prečo materiál nemá vplyv, zhrnúť vplyvy vo viacerých oblastiach a uviesť prevládajúci charakter vplyvov (pozitívny/negatívny).“
Na základe bodu 10 časti II Jednotnej metodiky bola položka časti 10 doložky vybraných vplyvov doplnená o dôvody zanedbateľného vplyvu na podnikateľské prostredie.
K vplyvom na rozpočet verejnej správy
Predložený návrh predpokladá negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy v roku 2023 vo výške 200 000 eur z dôvodu potreby zmeny Jednotného informačného systému v cestnej doprave v súvislosti s umožnením príslušným orgánom prístup k príslušným údajom počas cestných kontrol.
Predkladateľ predpokladá zabezpečiť krytie negatívneho vplyvu presunom kapitálových výdavkov z roku 2022 do nasledujúceho rozpočtového roka podľa § 8 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Ministerstvo financií SR rozpočtovým opatrením č. 132/2022, list MF SR č. MF/020573/2022-441 zo 16. 12. 2022, viazalo Ministerstvu dopravy a výstavby SR v súlade s § 8 ods. 6 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov kapitálové výdavky v celkovej sume 89 523 769,31 eur, z toho na prvku medzirezortného podprogramu 0EK0L04 Jednotný informačný systém v cestnej doprave v sume 3 404 158,68 eur.
Na základe uvedeného Komisia žiada upraviť v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy, že ide o rozpočtovo zabezpečený vplyv v kapitole MDV SR a uvedené zohľadniť v celom materiáli. S materiálom zakladajúcim rozpočtovo nekrytý vplyv Komisia nesúhlasí. Všetky výdavky vyplývajúce z materiálu Komisia žiada zabezpečiť v rámci limitov rozpočtu kapitoly MDV SR na príslušný rozpočtový rok.
V bode 2.1.1 Financovanie návrhu predkladateľ uvádza, že „Finančné prostriedky budú zabezpečené presunom kapitálových výdavkov roku 2022 do nasledujúceho rozpočtového roka podľa § 8 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. V prípade, že nedôjde k presunu kapitálových výdavkov roku 2022 do nasledujúceho rozpočtového roka, bude nevyhnutné požiadať o prostriedky z rozpočtu rozpočtovým opatrením MF SR.“. Komisia upozorňuje, že v súlade so zákonom č. 523/2004 Z. z. k presunu rozpočtových prostriedkov dochádza len v rámci rozpočtu kapitoly, pričom presunmi nie je možné meniť záväzné ukazovatele. V tomto prípade má ísť o viazané kapitálové výdavky z roku 2022. O rozpočtové opatrenie bude potrebné požiadať aj v prípade použitia viazaných kapitálových výdavkov z roku 2022, keďže o sumu viazaných prostriedkov ministerstvo financií môže povoliť prekročenie limitu výdavkov v nasledujúcom rozpočtovom roku, čo sa vykonáva rozpočtovým opatrením. Uvedený text je potrebné upraviť.
Do analýzy vplyvov na rozpočet Komisia žiada doplniť zdroje vstupných hodnôt a prepočty, ktoré boli použité pri kvantifikácii dopadu na rozpočet verejnej správy a ostatných zdrojov financovania jednotlivých projektov.
V doložke vplyvov na rozpočet verejnej správy nie sú uvedené odkazy na zdroje vstupných hodnôt alebo konkrétne podklady, ktoré boli použité pri kvantifikácii dopadu na rozpočet verejnej správy. Bez uvedenia vstupných zdrojov nie je možné overiť odhadovaný vplyv na rozpočet verejnej správy (ŠR, POO, iné). Komisia žiada doplniť zdroje vstupných hodnôt a spôsoby prepočtov výšky výdavkov.
MDV SR: Pripomienka akceptovaná. MDV SR zaslalo materiál na PPK dňa 15. 12.2022. Ministerstvo financií SR rozpočtovým opatrením č. 132/2022, list MF SR č. MF/020573/2022-441 zo 16. 12. 2022, viazalo Ministerstvu dopravy a výstavby SR v súlade s § 8 ods. 6 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov kapitálové výdavky v celkovej sume 89 523 769,31 eur, z toho na prvok medzirezortného podprogramu 0EK0L04 Jednotný informačný systém v cestnej doprave v sume 3 404 158,68 eur. Na základe tejto informácie bol upravený materiál, že ide o zabezpečený vplyv v kapitole MDV SR. Zároveň text uvedený v časti 2.1.1 Analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu bol upravený na základe pripomienky Stálej pracovnej komisie.
Zároveň bod „2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie“ Analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu bol doplnený o informácie súvisiace s odhadom nákladov na zmenu systému.
Zároveň do časti 12 doložky vybraných vplyvov „zdroje“ bola doplnená informácia že sa uskutočnila konzultácia s dodávateľom systému Jednotného informačného systému v cestnej doprave TEMPEST, a.s. ohľadom odhadu finančných nákladov na zmenu systému.