1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2024
2025
2026
2027
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
4 927 806
923 906
233 837
233 837
v tom:
Generálna prokuratúra SR – 06R
Generálna prokuratúra SR – 0EK06
Ministerstvo vnútra SR – 0D6
Ministerstvo vnútra SR – 0EK0B
Ministerstvo ZV a EZ SR – 0EK09
26 906
4 900 900
0
0
0
25 906
0
0
700 000
198 000
25 906
0
207 931
0
0
25 906
0
207 931
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
4 927 806
923 906
233 837
233 837
Rozpočtové prostriedky
4 927 806
923 906
233 837
233 837
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
1
1
11
11
- vplyv na ŠR
1
1
11
11
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
17 808
17 808
171 888
171 888
- vplyv na ŠR
17 808
17 808
171 888
171 888
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
4 927 806
923 906
233 837
233 837
v tom:
Generálna prokuratúra SR
Ministerstvo vnútra SR
Ministerstvo zahraničných vecí a EZ SR
4 927 806
0
0
25 906
700 000
198 000
25 906
207 931
0
25 906
207 931
0
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
0
0
0
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Generálna prokuratúra SR - zvýšenie výdavkov bude predmetom rokovaní o návrhu rozpočtu kapitoly na rok 2024 a ďalšie, pričom rozpočet potrebný na vývoj informačného systému Registra trestov vo výške 4,8 mil. eur je expertným odhadom. Uvedená výška rozpočtu preto predstavuje hornú hranicu výdavkov, ktorá bude ďalej spresňovaná a v prípade investičných výdavkov nad 1 mil. eur bude projekt predložený na hodnotenie Ministerstvu financií SR v súlade s úlohou C.5 uznesenia vlády č. 649/2020. Následne predpokladáme, na základe odporučenia Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, financovanie z Operačného programu „Program Slovensko“.
Ministerstvo vnútra SR - zvýšenie výdavkov bude predmetom rokovaní o návrhu rozpočtu kapitoly na rok 2025 a ďalšie.
Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR - zvýšenie výdavkov bude predmetom rokovaní o návrhu rozpočtu kapitoly na rok 2025 a ďalšie.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh právneho predpisu, ktorým sa zabezpečí prebratie smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/884 zo 17.4.2019, ktorou sa mení rámcové rozhodnutie Rady 2009/315/SVV, pokiaľ ide o výmenu informácií o štátnych príslušníkoch tretích krajín v súvislosti s Európskym informačným systémom registrov trestov (ECRIS). V nadväznosti na nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) sa zriaďuje centralizovaný systém na identifikáciu členských štátov, ktoré majú informácie o odsúdeniach štátnych príslušníkov tretích krajín a osôb bez štátnej príslušnosti s cieľom doplniť ECRIS.
Návrh bude implementovať Ministerstvo spravodlivosti SR, Generálna prokuratúra SR, Ministerstvo vnútra SR a Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
X nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
r
r + 1
r + 2
r + 3
Indikátor ABC
Indikátor KLM
Indikátor XYZ
3
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Generálna prokuratúra SR
Negatívny vplyv na rozpočet je predovšetkým v roku 2024 z dôvodu potreby nahradenia existujúceho IS EOO (evidencia odsúdených osôb) novým systémom s celkovým nákladom 4 800 000 eur a k tomu služby v oblasti informačno-komunikačných technológií s nákladom 100 000 eur vrátane zabezpečenia realizačnej a dokončovacej fázy projektu. Existujúci systém je v prevádzke od roku 2001 bez výraznejších technologických zmien a neumožňuje implementáciu zmien navrhovaných v novom zákone o registri trestov.
Zároveň sa uvažuje od roku 2024 s vytvorením jedného štátnozamestnaneckého miesta s priemerným mzdovým výdavkom 1 484 eur, čo znamená ročný náklad na mzdy vo výške 17 808 eur, poistné odvody vo výške 5 905 eur, transfery vo výške 793 eur a prevádzkové náklady vo výške 1400 eur a jednorazový výdavok v roku 2024 na zariadenie kancelárie vo výške 1 000 eur a na nákup PC vo výške 900 eur.
Ministerstvo vnútra SR
Negatívny vplyv na rozpočet je predovšetkým v roku 2025 v IT oblasti v celkovej výške 700 000 eur. Z toho bude potrebná suma 300 000 eur na výpočtovú techniku, na zabezpečenie SmartHUB pracovísk, ktoré budú použité na snímanie biometrických prvkov pri podávaní žiadostí o výpisy verejných listín z registra trestov a potenciálna úprava funkcionality SmartHUB, vzhľadom na to, že toto riešenie je momentálne nastavené len pre oddelenia dokladov a pre potreby registra trestov pôjde o iné pracoviská MV SR. Suma 400 000 eur bude potrebná na zabezpečenie úprav existujúcich IS, a to IS CEZIR a JKM2 spracovanie výstupov snímaných biometrických údajov, rozšírenie parametrov elektronickej služby Žiadosť o výpis z registra trestov, zmena volania WS z registra trestov, spracovanie výstupov z registra trestov, zaručená konverzia, listinný výstup, IS WinSO rovnaké zmeny ako uvedené vyššie, ale nie len pre výpis z registra trestov, ale aj pre odpis z registra trestov a úprava existujúcich integrácií z registra trestov na existujúce IS MV SR.
Zároveň sa uvažuje od roku 2026 s vytvorením desiatich štátnozamestnaneckých miest s priemerným mzdovým výdavkom 1 284 eur, čo znamená ročný náklad na mzdy vo výške 154 080 eur a poistné odvody vo výške 53 851 eur. Ide o zvýšenie o jedno miesto na okresných úradoch Trnava, Trenčín, Nitra, Žilina, Banská Bystrica, Prešov a Košice a o tri miesta na Okresnom úrade Bratislava, a to na odboroch živnostenského podnikania.
Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR
Negatívny vplyv na rozpočet je v roku 2025 v IT oblasti v celkovej výške 198 000 eur, z toho 40 000 eur v oblasti investičných výdavkov. Zmeny sa uskutočnia na zastupiteľských úradoch SR v zahraničí, ktoré poskytujú konzulárne služby a budú oprávnené na prijímanie žiadostí o vydanie zákonom definovaných dokladov o bezúhonnosti v zahraničí.
4
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2024
2025
2026
2027
poznámka
Daňové príjmy (100)1
Nedaňové príjmy (200)1
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
5
Tabuľka č. 4
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) – Generálna prokuratúra SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Bežné výdavky (600)
127 806
25 906
25 906
25 906
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
17 808
17 808
17 808
17 808
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
5 905
5 905
5 905
5 905
Tovary a služby (630)2 – 632, 633, 637
103 300
1 400
1 400
1 400
Bežné transfery (640)2 - 642
793
793
793
793
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Kapitálové výdavky (700)
4 800 000
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2 - 711003
4 800 000
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
4 927 806
25 906
25 906
25 906
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) – Ministerstvo vnútra SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
0
207 931
207 931
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
154 080
154 080
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
53 851
53 851
Bežné transfery (640)2
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Kapitálové výdavky (700)
0
700 000
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2 – 713002, 718006
700 000
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
0
907 931
207 931
207 931
6
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) – Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
158 000
0
0
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Tovary a služby (630)2
158 000
Bežné transfery (640)2
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Kapitálové výdavky (700)
0
40 000
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
40 000
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
0
198 000
0
0
7
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť - Generálna prokuratúra SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Počet zamestnancov celkom
1
1
1
1
štátnozamestnanecké miesto
z toho vplyv na ŠR
1
1
1
1
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
1 484
1 484
1 484
1 484
z toho vplyv na ŠR
1 484
1 484
1 484
1 484
Osobné výdavky celkom (v eurách)
23 713
23 713
23 713
23 713
Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV (610)
17 808
17 808
17 808
17 808
z toho vplyv na ŠR
17 808
17 808
17 808
17 808
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
5 905
5 905
5 905
5 905
z toho vplyv na ŠR
5 905
5 905
5 905
5 905
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť - Ministerstvo vnútra SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Počet zamestnancov celkom
10
10
štátnozamestnanecké miesta
z toho vplyv na ŠR
10
10
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
1 284
1 284
z toho vplyv na ŠR
1 284
1 284
Osobné výdavky celkom (v eurách)
0
0
207 931
207 931
Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV (610)
154 080
154 080
z toho vplyv na ŠR
154 080
154 080
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
53 851
53 851
z toho vplyv na ŠR
53 851
53 851
Poznámky: Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.