V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy je potrebné bližšie špecifikovať kvantifikovaný negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy vyplývajúci z tabuľky č. 1.
V návrhu zákona sa tiež zavádzajú nové druhy verejných listín, napr. špecializovaný výpis registra trestov. V nadväznosti na uvedené zastáva Komisia názor, že z predmetného opatrenia vyplýva pozitívny vplyv z titulu zvýšenia príjmov, ktorý žiada Komisia kvantifikovať v analýze vplyvov. V prípade, ak kvantifikácia nie je možná, Komisia žiada uviesť dôvod v analýze vplyvov.
Komisia žiada do analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy do tabuľky č. 1 doplniť subjekt verejnej správy.
Zároveň žiada Komisia zosúladiť tabuľku č. 1 s tabuľkami č. 4 a č. 5 a uviesť v nej vplyv na počet zamestnancov a vplyv na mzdové výdavky.
V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy žiada Komisia jednoznačne uviesť, či materiál nezakladá negatívny vplyv aj na iné kapitoly rozpočtu verejnej správy. Napr. vo vlastnom materiáli sa v článku 1 § 23 v ods. 7 uvádza, že biometrické údaje na účely iného ako trestného konania sa spracúvajú v informačnom systéme Generálnej prokuratúry SR podľa § 2 ods. 5, Ministerstva vnútra SR a Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí.
Všetky negatívne vplyvy na rozpočet verejnej správy vyplývajúce z návrhu zákona žiada Komisia zabezpečiť v rámci schválených limitov výdavkov a počtu zamestnancov dotknutých subjektov verejnej správy na príslušné rozpočtové roky bez dodatočných požiadaviek na rozpočet verejnej správy. V nadväznosti na uvedené je potrebné upraviť doložku vybraných vplyvov a analýzu vplyvov tak, aby z nich nevyplýval rozpočtovo nekrytý vplyv. Predmetné konštatovanie je potrebné uviesť v časti 2.1.1. analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy.
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy bola primerane upravená.