Na účely elektronizácie predinsolvenčných konaní, likvidačných konaní a insolvenčných konaní sa zriaďuje insolvenčný register, ktorý je určený pre evidenciu a zverejňovanie údajov a udalostí v konkurznom konaní vrátane malého konkurzu, reštrukturalizačnom konaní, konaní o oddlžení, vo verejnej preventívnej reštrukturalizácii ako aj v likvidácii a dodatočnej likvidácii nariadenej súdom tak, aby poskytovali presný, prehľadný a aktuálny prehľad o dotknutých konaniach a udalostiach, ktoré chronologicky v konkrétnom konaní nastali, vrátane informácií obsiahnutých v jednotlivých virtualizovaných dokumentoch, ktoré sú nevyhnutné na účely toho ktorého konania. Prostredníctvom insolvenčného registra sa budú viesť dotknuté konania centralizovane, avšak až od okamihu ich „reálneho“ začatia, t. j. o začatia konkurzného konania, od vyhlásenia malého konkurzu, od začatia reštrukturalizačného konania, od vyhlásenia konkurzu v konaní o oddlžení alebo od povolenia splátkového kalendára, od povolenia verejnej preventívnej reštrukturalizácie, prípadne od vydania uznesenia súdu o ustanovení likvidátora. Od okamihu začatia konania, resp. od zákonom ustanoveného okamihu sa všetky súdne rozhodnutia a iné písomnosti súdu, správcu alebo likvidátora v dotknutých konaniach evidujú a zverejňujú v insolvenčnom registri tak, aby v chronologickom poradí poskytovali prehľad o postupe v konaní, pričom jednotlivé kroky a úkony v konaní je potrebné realizovať výlučne prostredníctvom tohto informačného systému, ktorého funkcionalita má umožniť aj notifikáciu známych subjektov v konaní o novej udalosti.
Podania a iné písomnosti iných subjektov sa v insolvenčnom registri zverejňujú taktiež, pričom za ich evidenciu a zverejnenie zodpovedá ten príslušný orgán, ktorému boli doručené, resp. ktorému majú byť v zmysle zákona doručené (pokiaľ samozrejme nejde o podanie, ktoré nie je možné zverejniť zo zákonných dôvodov), t. j. ak ide o písomnosť určenú súdu, za jej evidenciu a zverejnenie v insolvenčnom registri zodpovedá súd, a ak ide o písomnosť určenú správcovi alebo likvidátorovi, za jej evidenciu a zverejnenie v insolvenčnom registri zodpovedá správca, resp. likvidátor. Jednotlivé písomnosti a dokumenty sa v insolvenčnom registri musia evidovať a zverejňovať bezodkladne tak, aby neboli v dôsledku nezverejňovania spôsobované prieťahy v konaní, za čo zodpovedá príslušný subjekt.
Údaje zverejnené v insolvenčnom registri majú štruktúrovanú podobu a umožňujú vytváranie virtualizovaných dokumentov vytváraných správcom (napr. zoznam pohľadávok), ktoré je správca povinný vytvoriť pre účely vedenia konania a následne priebežne aktualizovať.
Je potrebné uviesť, že údaje evidované a zverejnené v insolvenčnom registri nie je potrebné pred orgánmi verejnej moci a taktiež ani v obchodnom styku preukazovať a insolvenčný register slúži ako zdrojový register pre zber dát o dotknutých konaniach.
K bodom 141 a 142 (§ 204) Vzhľadom na potrebu bližšej vykonávacej úpravy súvisiacej s elektronizáciou procesov sa navrhuje zmena splnomocňovacích ustanovení a ich doplnenie.
K bodu 144 (Prechodné ustanovenia) Vo vzťahu k úpravám účinným od 1. apríla 2023 je potrebné uviesť, že ide o úpravu, ktorá má byť účinná ihneď, okrem výnimiek, ktoré sú obsiahnuté v prechodných ustanoveniach. Výnimka sa dotýka právnej úpravy výmeny správcov, kedy sa nová právna úprava neaplikuje v už začatých konaniach v prípadoch, ak schôdza veriteľov už o výmene správcu rozhodla do nadobudnutia účinnosti príslušných ustanovení. Rovnako sa ustanovujú výnimky, ktoré sú účinné a majú sa aplikovať len v konaniach začatých od 1. apríla 2023.