DÔVODOVÁ SPRÁVA
A. Všeobecná časť
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalej len „návrh zákona“) predkladá na rokovanie Národnej rady Slovenskej republiky skupina poslancov Národnej rady Slovenskej republiky.
Návrh zákona vychádza z Programového vyhlásenia vlády Slovenskej republiky na roky 2020 (2021) 2024, v ktorom sa uvádza, že: Vláda SR sa s cieľom podpory záujmu občanov o veci verejné zasadí o zvýšenie účasti občanov na hlasovaní v parlamentných voľbách vo forme stimulu zľavy vo výške 10 % zo všetkých poplatkov štátu pre každého občana, ktorý sa zúčastnil na posledných parlamentných voľbách.“.
Cieľom návrhu zákona je
zaviesť odmenu za účasť na parlamentných voľbách vo výške 10% zo všetkých poplatkov štátu,
znížiť započítanie prednostných hlasov vo voľbách do Národnej rady Slovenskej republiky a vo voľbách do Európskeho parlamentu z 3% na 1%,
legislatívne upraviť prezidentské voľby poštou,
zabezpečiť distribúciu zoznamu kandidátov aj vo voľbách do orgánov samosprávy do domácností, spresniť zákonnú úpravu pokiaľ ide o náležitosti zápisníc z volieb do orgánov samosprávy,
pri regionálnom referende znížiť počet potrebných podpisov pod petíciu na 10% a znížiť kvórum na 25%,
v prípade miestneho referenda v mestách Bratislava a Košice znížiť počet potrebných podpisov pod petíciu na 20% a znížiť kvórum na 25%,
zrušiť povinnosť poskytovať transparentný účet pre banky, ktoré nevedú platobné účty spotrebiteľom,
znížiť požadovanú hranicu získaných hlasov vo voľbách do orgánov samosprávy pre aktívnu žalobnú legitimáciu neúspešného kandidáta pre napadnutie platnosti a ústavnosti volieb (volebné podvody).
Návrh zákona bude mať vplyv na rozpočet verejnej správy, nebude mať vplyv na podnikateľské prostredie, sociálne vplyvy, vplyvy na životné prostredie, ani vplyvy na informatizáciu spoločnosti.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky,
medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskej únie.
B. Osobitná časť
K čl. I
K bodu 1
V bode 1 sa v § 8 ods. 5, § 11a ods. 1 a § 11b ods. 1 dopĺňa doterajšia úprava aj o voľby prezidenta SR. Uvedené sa zavádza v záujme zjednotenia legislatívnej úpravy pre voľby do Národnej rady SR aj pre voľby prezidenta SR.
K bodu 2
V bode 2 sa zavádza nový inštitút odmeňovania voliča vo voľbách do Národnej rady SR a to formou zľavy z poplatkov platených štátu. Uvedené opatrenie bolo súčasťou ankety hnutia OĽANO „rozhodni.to“, v rámci ktorej sa 78 percent zúčastnených obyvateľov vyjadrilo, že podporuje myšlienku odmeňovania účasti na voľbách. Podrobnosti o aplikácii tohto ustanovenia v praxi upraví osobitný zákon.
Predmetná zľava sa bude týkať len fyzických osôb - nepodnikateľov v rozsahu správnych poplatkov vyberaných správnymi orgánmi za úkony a konania na úrovni štátu pre držiteľov „Potvrdenia o účasti na parlamentných voľbách“ podľa osobitného predpisu s časovou platnosťou od najbližších parlamentných volieb do ďalších parlamentných volieb, najviac však na roky od účinnosti zákona. Potvrdenie o účasti sa bude vydávať na ceninovom papieri obsahujúcom bezpečnostné prvky a bude ho vydávať okrsková volebná komisia voličovi na požiadanie. Volič si zľavu uplatní priamo v klientskom centre alebo na príslušnom úrade, či elektronicky.
Zľavy by sa mali týkať celého radu rôznych služieb na úseku všeobecnej správy (napríklad osvedčovanie odpisov, podpisov, uznaní odbornej kvalifikácie), na úseku katastra nehnuteľností (napríklad výpisy z listu vlastníctva, kópie katastrálnej mapy), na úseku vnútornej správy (napríklad vydanie osvedčenia o štátnom občianstve), na úseku dokladov a evidencií PZ SR (napríklad vydávanie dokladov ako občianske preukazy, cestovné pasy, zbrojné preukazy a iné), na úseku stavebnej správy (napríklad vydanie stavebného povolenia, ohlásenie stavby, vydanie rozhodnutia o umiestnení stavby), na úseku pôdohospodárstva (napríklad vydávanie rybárskych lístkov) a podobne.
K bodu 3
V bode 3 sa znižuje hranica požadovaná zákonom na započítavanie prednostných hlasov vo voľbách do Národnej rady SR a vo voľbách do Európskeho parlamentu z 3% na 1% prednostných hlasov z celkového počtu platných hlasov odovzdaných pre politickú stranu alebo koalíciu. Predkladaná úprava by sa mohla zohľadniť pri cca 5000 7 000 preferenčných hlasov podľa účasti vo voľbách, čím viac reflektuje vôľa voliča.
K bodom 4 až 6
V týchto bodoch sa dopĺňa nový odsek v § 100 zákona s názvom „okresná volebná komisia“. Nový odsek sa vkladá za účelom úpravy okresnej volebnej komisie pre voľby poštou a úpravy delegovania členov tejto komisie. Zánik členstva v okresnej volebnej komisii sa bude obdobne vzťahovať aj pre zánik členstva v okresnej volebnej komisii pre voľby poštou. Nový odsek 10 v § 100 upravuje úlohy okresnej volebnej komisie pre voľby poštou.
K bodu 7 až 11
V týchto bodoch sa dopĺňa § 102 s názvom „okrsková volebná komisia“. Vzhľadom na vytvorenie osobitného okrsku pre voľby poštou je potrebné pre tento osobitné okrsky zriadiť aj osobitnú okrskovú volebnú komisiu a upraviť jej zloženie, delegovanie jej členov a lehoty s tým súvisiace. Zároveň sa ukladá povinnosť Ministerstvu vnútra SR najneskôr 51 dní predo dňom konania volieb zverejniť na svojom webovom sídle počet zriadených osobitných okrskov. V § 102 sa dopĺňa nový odsek 10, v ktorom sa upravujú úlohy okrskovej volebnej komisie pre osobitný okrsok.
K bodu 12 – 15
V týchto bodoch sa mení a dopĺňa § 105 s názvom „Hlasovací lístok“. Uvedené zmeny reflektujú doplnenie nového spôsobu hlasovania poštou elektronicky a listinnou formou (navrhovaný § 107a a § 107b).
K bodu 16
Zjednocuje sa lehota pre predsedu Národnej rady SR pre voľby prezidenta na 110 dní pred voľbami rovnako, ako pre voľby do Národnej rady SR alebo pre voľby do orgánov samosprávy.
K bodu 17
Zjednocuje sa úprava spôsobu voľby pre voľby prezidenta s voľbami do Národnej rady SR.
K bodu 18
Uvedené ustanovenie sa vypúšťa z dôvodu osobitnej úpravy voľby poštou prezidenta Slovenskej republiky v ďalších ustanoveniach zákona.
K bodu 19
Vkladajú na nové § 107a, § 107b a §107c v súvislosti novou úpravou voľby prezidenta poštou.
Žiadosť o voľbu poštou možno podať elektronicky prostredníctvom informačného systému pre voľbu poštou, elektronicky prostredníctvom ústredného portálu verejnej správy alebo v listinnej podobe.
Volič môže overiť svoju totožnosť aj úspešnou autentifikáciou. V prípade elektronicky podanej žiadosti prostredníctvom informačného systému voličovi pre zaregistrovanie do zoznamu voličov postačuje uviesť rodné číslo a číslo občianskeho preukazu alebo rodné číslo a číslo cestovného dokladu Slovenskej republiky. V tomto prípade ostatné údaje potrebné na zápis voliča do osobitného zoznamu voličov ministerstvo získa z údajov obsiahnutých v informačných systémoch register fyzických osôb, evidencia občianskych preukazov a centrálna evidencia cestovných dokladov.
Ďalej volič musí uviesť adresu v zahraničí, na ktorú mu ministerstvo vnútra zašle hlasovaciu obálku opatrenú odtlačkom úradnej pečiatky ministerstva vnútra a návratnú obálku s poučením. Pre komunikáciu s informačným systémov volič uvedie svoju e-mailovú adresu. Overením e-mailovej adresy bude volič zapísaný do osobitného zoznamu voličov, a informačný systém ho bude informovať o vybavovaní jeho žiadosti a pohybe jeho volebných materiálov.
Zasielanie volebných materiálov do zahraničia môže začať skôr ako tomu bolo doposiaľ, keďže nebude potrebné čakať na registráciu kandidátnych listín a tlač hlasovacích lístkov, volič si jednoducho vytlačí hlasovací lístok uverejnený na webovom sídle ministerstva vnútra.
Za účelom zabezpečenia možnosti uplatnenia hlasovacieho práva pre každého voliča bolo potrebné upraviť spôsob hlasovania pre voličov, ktorí nedokážu komunikovať elektronicky a uprednostnia listovú poštovú zásielku. Pre týchto voličov sa podmienky uplatnenia volebného práva v porovnaní s dosiaľ platným právnym stavom zmenia iba v tom, že bez ohľadu na miesto trvalého pobytu, budú žiadosť o voľbu poštou adresovať ministerstvu vnútra. Volič k žiadosti o voľbu poštou pripája fotokópiu občianskeho preukazu alebo fotokópiu časti cestovného dokladu Slovenskej republiky s osobnými údajmi v rozsahu meno a priezvisko, rodné číslo a číslo príslušného dokladu. S cieľom ochrany ostatných údajov nachádzajúcich sa na fotokópii príslušného dokladu volič ostatné údaje anonymizuje začiernením.
Voliči, ktorí požiadali o voľbu poštou v listinnej podobe však môžu v prípade, že nesprávne upravia hlasovací lístok, taktiež použiť tlač hlasovacieho lístka uverejneného na webovom sídle ministerstva vnútra.
V spoločných ustanoveniach pre voľbu poštou sa ustanovuje vzhľad hlasovacieho lístka, spôsob jeho úpravy a hlasovania.
Upravujú sa aj osobitosti návratnej obálky, ktorá bude okrem označenia heslom „VOĽBA POŠTOU“ obsahovať adresu sídla ministerstva vnútra ako adresáta, adresu voliča ako odosielateľa a jedinečný identifikačný kód. Práve tento jedinečný identifikačný kód
umožní komunikáciu informačného systému s e-mailovou adresou voliča a oznámi mu aj úspešné doručenie návratnej obálky s hlasovacím lístkom ministerstvu vnútra.
Zákon myslí aj na situácie, že volič si zásielku s hlasovacími materiálmi v zahraničí neprevezme z rôznych dôvodov a obálka sa vráti ministerstvu ako nedoručená. Volič môže najneskôr však 10 dní predo dňom konania volieb požiadať o opätovné zaslanie hlasovacích materiálov. Lehota je dôležitá preto, aby sa zabezpečila návratnosť hlasovacích lístkov s prihliadnutím na doručovacie lehoty pošty.
Okrem toho môže volič voľbu poštou zrušiť, čo pre voliča význam, ak chce požiadať o hlasovací preukaz a hlasovať na území Slovenskej republiky (za predpokladu, že tu trvalý pobyt). Zrušiť voľbu poštou možno však iba v prípade, že obálka s volebnými materiálmi sa vrátila ministerstvu vnútra ako nedoručená. V opačnom prípade by nebolo možné zamedziť dvojitému hlasovaniu.
K bodu 20
V súvislosti so zavedením voľby poštou vo voľbách prezidenta sa upravuje obsah zápisnice štátnej komisie.
K bodom 21 a 22
V týchto bodoch sa vstupuje sa do ustanovení pre voľby do zastupiteľstva a voľby predsedu samosprávneho kraja v časti distribúcie zoznamu kandidátov priamo do domácností. Návrh reaguje na skúsenosti zo spojených volieb do orgánov samosprávy, ktoré sa konali 29. októbra 2022 a kde sa ukázalo, že voliči nemali dostatočný priestor na štúdium zoznamov kandidátov, čo následne spôsobilo dlhé čakacie doby pred volebnou miestnosťou a tiež ovplyvnilo výsledky volieb.
Upravuje sa povinnosť pre Ministerstvo vnútra SR dané zoznamy vytlačiť a prostredníctvom okresných úradov ich doručiť samosprávnym krajom, ktoré zabezpečia ich doručenie do každej domácnosti.
K bodom 23 až 25
Upravujú sa zmeny v zápisniciach okrskovej, obvodnej volebnej komisie a volebnej komisie samosprávneho kraja, kde sa pridáva povinnosť uvádzať aj celkové počty hlasov pre všetkých kandidátov spolu. Táto zmena napomôcť lepšej prehľadnosti zápisnice a zároveň uľahčiť neúspešnému kandidátovi preukázať splnenie podmienky získania potrebného počtu hlasov pre aktívnu legitimáciu pre prípadné podanie správnej žaloby.
K bodom 26 a 27
V týchto bodoch sa vstupuje sa do ustanovení pre voľby do zastupiteľstva a voľby starostu obce v časti distribúcie zoznamu kandidátov priamo do domácností. Návrh reaguje
na skúsenosti zo spojených volieb do orgánov samosprávy, ktoré sa konali 29. októbra 2022 a kde sa ukázalo, že voliči nemali dostatočný priestor na štúdium zoznamov kandidátov, čo následne spôsobilo dlhé čakacie doby pred volebnou miestnosťou a tiež ovplyvnilo výsledky volieb.
Upravuje sa povinnosť pre Ministerstvo vnútra SR dané zoznamy vytlačiť a prostredníctvom okresných úradov ich doručiť obciam, ktoré zabezpečia ich doručenie do každej domácnosti.
K bodom 28 až 30
Upravujú sa zmeny v zápisniciach okrskovej, miestnej volebnej komisie a okresnej volebnej komisie, kde sa pridáva povinnosť uvádzať aj celkové počty hlasov pre všetkých kandidátov spolu. Táto zmena napomôcť lepšej prehľadnosti zápisnice a zároveň uľahčiť neúspešnému kandidátovi preukázať splnenie podmienky získania potrebného počtu hlasov pre aktívnu legitimáciu pre prípadné podanie správnej žaloby.
K bodu 31
Upravujú sa prechodné ustanovenia.
K Čl. II
V tomto článku sa mení a dopĺňa zákon o obecnom zriadení. V snahe podnietiť vyššiu účasť obyvateľov na aktívnom živote územnej samosprávy a posilniť práva občanov sa navrhuje znížiť percentá potrebné na vyhlásenie referenda na základe petície skupiny obyvateľov obce. Ak bude predložená petícia na vyhlásenie miestneho referenda v obci znižuje sa percento z 30% na 20% oprávnených voličov. Rovnako sa znižuje hranica požadovaná pre platnosť miestneho referenda, pričom referendum bude platné ak sa na ňom zúčastní aspoň jedna štvrtina oprávnených voličov.
K Čl. III
V tomto článku sa mení a dopĺňa zákon o hlavnom meste Bratislava. V snahe podnietiť vyššiu účasť obyvateľov na aktívnom živote územnej samosprávy a posilniť práva občanov sa navrhuje znížiť percentá potrebné na vyhlásenie referenda na základe petície skupiny obyvateľov obce. Ak bude predložená petícia na vyhlásenie miestneho referenda v obci znižuje sa percento z 50% na 25% oprávnených voličov. Zároveň sa upravujú prechodné ustanovenia.
K Čl. IV
V tomto článku sa mení a dopĺňa zákon o meste Košice. V snahe podnietiť vyššiu účasť obyvateľov na aktívnom živote územnej samosprávy a posilniť práva občanov sa
navrhuje znížiť percentá potrebné na vyhlásenie referenda na základe petície skupiny obyvateľov obce. Ak bude predložená petícia na vyhlásenie miestneho referenda v obci znižuje sa percento z 30% na 20% oprávnených voličov. Zároveň sa upravujú prechodné ustanovenia.
K Čl. V
V tomto článku sa mení a dopĺňa zákon o vyšších územných celkov. V snahe podnietiť vyššiu účasť obyvateľov na aktívnom živote územnej samosprávy a posilniť práva občanov sa navrhuje znížiť percentá potrebné na vyhlásenie referenda na základe petície skupiny obyvateľov obce. Ak bude predložená petícia na vyhlásenie referenda vo vyššom územnom celku znižuje sa percento z 30% na 10% oprávnených voličov. Rovnako sa znižuje hranica požadovaná pre platnosť referenda, pričom referendum bude platné ak sa na ňom zúčastní aspoň jedna štvrtina oprávnených voličov. Zároveň sa upravujú prechodné ustanovenia.
K Čl. VI
V tomto článku sa mení a dopĺňa zákon o bankách. Podľa § 27g v súčinnosti s § 122yf zákona č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa zaviedla povinnosť pre banky a pobočky zahraničných bánk na požiadanie dotknutých osôb (kandidátov vo voľbách) zriadiť a viesť osobitný platobný účet, na ktorom sa vedú finančné prostriedky na úhradu nákladov na volebnú kampaň a na ktorom tieto údaje bezplatne, diaľkovo a nepretržite prístupné tretím osobám, tzv. transparentný účet najneskôr od 1. januára 2023.
Vzhľadom na to, že ustanovenie sa vzťahuje aj na banky a pobočky zahraničných bánk, ktoré v súčasnosti nevedú účty spotrebiteľom, vyvolalo by to v týchto bankách a pobočkách zahraničných bánk neplánované finančné náklady na zabezpečenie technickej podpory v súvislosti s realizáciou predmetnej zákonnej povinnosti, ako aj nastavenie a splnenie nových a špecifických podmienok pre klientov spotrebiteľov v súlade so zákonom o bankách a rozsiahlou právnou úpravou viažucou sa na spotrebiteľov. To by mohlo nepriaznivo vplývať na spĺňanie prudenciálnych požiadaviek týmito bankami a pobočkami zahraničných bánk.
Navrhuje sa preto, aby povinnosť zriadiť a viesť transparentný účet určený na volebnú kampaň sa vzťahovala len na tie banky alebo pobočky zahraničných bánk, ktoré v súčasnosti vedú účty pre spotrebiteľov.
K Čl. VII
V tomto článku sa mení Správny súdny poriadok, šiesty diel: Konanie vo veciach ústavnosti a zákonnosti volieb do orgánov územnej samosprávy.“. Znižuje sa hranica potrebná pre žalobnú legitimáciu pre neúspešného kandidáta zo v súčasnosti požadovaných 10% platných hlasov na 5%. Uvedené vyplýva z požiadaviek aplikačnej praxe a podporuje prístup neúspešných kandidátov k využitiu tohoto druhu žaloby.
K Čl. VIII
V tomto článku sa mení zákon o správnych poplatkoch v súvislosti s upravovanou zľavou 10% zo správnych poplatkoch pre voliča vo voľbách do Národnej rady SR.
Predmetná zľava sa bude týkať len fyzických osôb - nepodnikateľov v rozsahu správnych poplatkov vyberaných správnymi orgánmi za úkony a konania na úrovni štátu pre držiteľov „Potvrdenia o účasti na parlamentných voľbách“ podľa osobitného predpisu s časovou platnosťou od najbližších parlamentných volieb do ďalších parlamentných volieb, najviac však na roky od účinnosti zákona. Potvrdenie o účasti sa bude vydávať na ceninovom papieri obsahujúcom bezpečnostné prvky a bude ho vydávať okrsková volebná komisia voličovi na požiadanie. Volič si zľavu uplatní priamo v klientskom centre alebo na príslušnom úrade.
Zľavy by sa mali týkať celého radu rôznych služieb na úseku všeobecnej správy (napríklad osvedčovanie odpisov, podpisov, uznaní odbornej kvalifikácie), na úseku katastra nehnuteľností (napríklad výpisy z listu vlastníctva, kópie katastrálnej mapy), na úseku vnútornej správy (napríklad vydanie osvedčenia o štátnom občianstve), na úseku dokladov a evidencií PZ SR (napríklad vydávanie dokladov ako občianske preukazy, cestovné pasy, zbrojné preukazy a iné), na úseku stavebnej správy (napríklad vydanie stavebného povolenia, ohlásenie stavby, vydanie rozhodnutia o umiestnení stavby), na úseku pôdohospodárstva (napríklad vydávanie rybárskych lístkov) a podobne.
K Čl. IX
Nadobudnutie účinnosti zákona sa stanovuje vzhľadom na predpokladanú dĺžku legislatívneho procesu a primeranú legisvakanciu od 1. mája 2023.
DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
návrhu zákona s právom Európskej únie
1. Navrhovateľ zákona: skupina poslancov Národnej rady Slovenskej republiky
2. Názov návrhu zákona: návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
3. Predmet návrhu zákona:
a) v primárnom práve - čl. 10 Zmluvy o Európskej únii a čl. 20 a čl. 22 Zmluvy o fungovaní Európskej únie,
b) v sekundárnom práve - nie je upravený,
c)v judikatúre - nie je obsiahnutý v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4. Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii: bezpredmetné.
5. Návrh zákona je zlučiteľný s právom Európskej únie: úplne.
DOLOŽKA
vybraných vplyvov
A.1. Názov materiálu: návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
Termín začatia a ukončenia PPK: bezpredmetné
A.2. Vplyvy:
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
1. Vplyvy na rozpočet verejnej správy
x
2. Vplyvy na podnikateľské prostredie dochádza k zvýšeniu regulačného zaťaženia?
x
3. Sociálne vplyvy
x
– vplyvy na hospodárenie obyvateľstva,
x
– sociálnu exklúziu,
x
rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a vplyvy na zamestnanosť
x
4. Vplyvy na životné prostredie
x
5. Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
x
A.3. Poznámky
Návrh zákona bude mať vplyv na rozpočet verejnej správy, nebude mať vplyv na podnikateľské prostredie, sociálne vplyvy, vplyvy na životné prostredie, ani vplyvy na informatizáciu spoločnosti.
Z celkových príjmov do štátneho rozpočtu tvoria súdne poplatky stabilne okolo 30 mil. eur (v rokoch 2016 a 2017 bol evidenčný problém). V roku 2023 dôjde k zvýšeniu katastrálnych poplatkov na ročnej báze o cca 12 mil. eur a k zníženiu registračného poplatku o 10 20 mil. eur (na ročnej báze). Ak odpočítame od príjmu v roku 2022 príjmy zo súdnych poplatkov, suma výberu správnych poplatkov činila 188 miliónov eur. Teda hrubých 10% dole je 18 miliónov eur. Nakoľko sa „10% úľava voliča“ týka len časti agendy, ktorá je zvyčajne delená medzi FO a PO, tak maximálny vplyv na štátny rozpočet odhadujeme maximálne na 9 mil. eur ročne (bez následnej valorizácie).Technologicky sa v službe eKolok musí pridať nový atribút „10% zľava voliča“ rovnako ako sa používa „50% zľava, max. -70 eur za elektronické podanie“, pričom tieto zľavy budú kombinovateľné. Atribút „10% zľava voliča“ bude musieť byť vytvorený a technologicky povolený systémom IS PEP úpravou riešenia (formou zmenovej požiadavky).
Predpokladané náklady na implementáciu do služby eKolok na hrubo odhadujeme v rozmedzí 100 000 200 000 eur s DPH (náklady na implementáciu zmeny registračného poplatku na vozidlá od februára 2017 boli v sume 49 900 eur s DPH, čo zahŕňalo len implementáciu a import scriptu, testovanie synchronizácie s MSP a súčinnosť pre testovanie synchronizácie ostatných zariadení (FE, MASP, SM), nasadenie a import do produkčného prostredia, a taktiež konfigurácia, synchronizácia, testovanie kioskov, mobilnej aplikácie a aplikácie APONET vrátane nasadenia do produkcie).
A.4. Alternatívne riešenia
bezpredmetné
A.5. Stanovisko gestorov
Návrh zákona bol zaslaný na vyjadrenie Ministerstvu financií SR a stanovisko tohto ministerstva tvorí súčasť predkladaného materiálu.
,