takými službami koncovým používateľom umožní uskutočňovať volania na čísla v národnom alebo v medzinárodnom číslovacom pláne, poskytovali prístup k záchranným službám prostredníctvom tiesňových komunikácií s najvhodnejším strediskom tiesňového volania.
volania 112 zabezpečuje podnik, ktorý prevádzkuje verejne dostupnú interpersonálnu komunikačnú službu založenú na číslach, prostredníctvom ktorej môžu koncoví užívatelia uskutočňovať volania na čísla z národného číslovacieho plánu alebo medzinárodného číslovacieho plánu podľa osobitného predpisu.7)
7) § 93 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov.
Koordinačné stredisko na operačnej úrovni riadenia a koordinácie záchranných zložiek
a) zabezpečuje príjem tiesňového volania, volania eCall6) apríjem krátkych textových správ (SMS) na jednotnom európskom čísle tiesňového volania 112 (§ 6),
b) spracúva a vyhodnocuje informácie o tiesňovom volaní, volaní eCall a prijatých krátkych textových správ (SMS) a zabezpečuje činnosť súvisiacu s poskytnutím pomoci v tiesni podľa odseku 3 písm. a),
Operačné stredisko tiesňového volania
a) zabezpečuje príjem tiesňového volania a jeho vyhodnocovanie,
b) vysiela základnú záchrannú zložku na zásah a usmerňuje jej činnosť vo svojom zásahovom obvode,
c) vyžaduje pomoc od záchranných zložiek integrovaného záchranného systému, ktoré pôsobia v zásahovom obvode základnej záchrannej zložky,
d) bezodkladne informuje dátovým prenosom koordinačné stredisko o prijatí tiesňového volania, vyslaní vlastnej základnej záchrannej zložky na zásah a jej opätovnom zaradení do pohotovosti a vyžiadaní pomoci podľa písmena c), Na účely tohto zákona sa rozumie
g) integrovaným bezpečnostným centrom priestor pre spoločnú dislokáciu koordinačného strediska a operačných stredísk tiesňového volania,
Koordinačné stredisko môže v mieste svojej dislokácie v rámci integrovaného bezpečnostného centra