nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Ochranný príspevok – priemerný mesačný počet
•zjednotenie ochranného príspevku
•predĺženie nároku na ochranný príspevok u osamelého rodiča starajúci sa o dieťa do 1 roku veku
•rodič starajúci sa o dieťa do jedného veku dieťaťa a tehotná žena od začiatku štvrtého mesiaca tehotenstva – vypustenie
Aktivačný príspevok – priemerný mesačný počet
•zamestnaný s príjmom na úrovni minimálnej mzdy - vypustenie
•študent na strednej alebo vysokej škole, ktorému sa vypláca rodičovský príspevok - vypustenie
Osobitný príspevok – priemerný mesačný počet – vypustenie
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
V prípade výpočtu vplyvu na rozpočet kapitoly MPSVR SR boli použité nasledovné dostupné informácie
•predpokladaný odhad cieľovej skupiny, ktorých sa dotknú nižšie navrhované zmeny
•pre podrobnejšie štruktúrovanie zmien a identifikáciu cieľovej skupiny bola použitá štruktúra domácnosti v systéme pomoci v hmotnej núdzi za september 2022 (RSD MIS) vo vzťahu k celkovému vývoju príjemcov pomoci v hmotnej núdzi,
•s účinnosťou od 1. apríla 2023 ide predovšetkým o
ozjednotenie ochranného príspevku, v dôsledku čoho sa zvýši suma ochranného príspevku v prípade člena domácnosti, ktorý má nepriaznivý zdravotný stav a člena domácnosti, ktorým je tehotná žena od začiatku ôsmeho týždňa pred očakávaným dňom pôrodu,
ovypustenie aktivačného príspevku zo systému pomoci v hmotnej núdzi v prípade, že ide o člena domácnosti, ktorý má príjem zo závislej činnosti, a to s ohľadom na skutočnosť, že podpora zamestnaných členov domácnosti je riešená v rámci iných systémov zameraných na podporu a motiváciu pracovať a udržať si zamestnanie, t. j. služby zamestnanosti, daňové úľavy. Zároveň sa navrhuje ustanoviť prechodné obdobie poskytovania aktivačného príspevku z uvedeného titulu v pôvodnej výške a za pôvodných podmienok s ohľadom na potrebu vytvorenia časového priestoru pre nastavenie ďalších opatrení zameraných na podporu zamestnaných členov domácností v rámci systému aktívnej politiky trhu práce, t. j. od 1. apríla 2023 do 31. marca 2024
ovypustenie osobitného príspevku zo systému pomoci v hmotnej núdzi, nakoľko pôjde o aktívne opatrenie trhu práce zamerané na zvyšovanie zamestnanosti znevýhodnených