Výpočet vplyvov jednotlivých regulácií  
Názvy stĺpcov s červeným trojuholníkom vpravo hore obsahujú nápovedu  
Priemerná cena práce v EUR za rok 2021 (priemerná mesačná mzda + odvody) =  
1 637,25  
ZMENY JEDNOTLIVÝCH TYPOV NÁKLADOV (vyplňte len tie, ktoré obsahuje daná regulácia)  
Počet  
dotkn.  
subjektov  
spolu  
(v prípade  
objektívnej  
nedostupnos  
ti údaja  
použite  
expertný  
odhad, alebo  
uveďte "N")  
C. Nepriame finančné  
náklady  
D. Administratívne náklady  
(časová náročnosť povinnosti)  
Vyplňte len jednu z alternatív 1 alebo 2  
Počet dotkn.  
subjektov MSP  
(v prípade  
Priame finančné náklady  
Číslo  
normy  
(zákona,  
vyhlášky a  
pod.)  
Pôvod  
regulácie:  
(SK/EÚ úplná  
harm./EÚ harm. s  
možnosťou voľby)  
Druh vplyvu  
Zrozumiteľný a stručný opis regulácie  
(dôvod zvýšenia/zníženia nákladov na PP)  
Účinnosť  
regulácie  
Lokalizácia  
(§, ods.)  
objektívnej  
P.č.  
Kategória dotk. subjektov  
nedostupnosti údaja In (zvyšuje náklady) /  
A.Dane, odvody, clá a  
použite expertný  
odhad, alebo uveďte  
"N")  
Out (znižuje náklady)  
B. Iné poplatky  
(ročný vplyv na  
kategóriu dotkn.  
sub. v EUR)  
Alternatíva 1:  
Expertný odhad  
trvania povinností  
(min.)  
poplatky, ktorých cieľom je  
Na 1  
podnikateľa  
(EUR)  
Frekvencia  
plnenia  
povinnosti  
Alternatíva 2:  
Štandardná časová náročnosť (min.)  
Frekvencia plnenia  
povinnosti  
znižovať negatívne externality  
(ročný vplyv na kategóriu dotkn. sub.  
v EUR)  
Návrh zákona vychádza z potreby upraviť  
ustanovenia týkajúce sa správneho konania o zákona o 20, § 21, §  
akreditácii. Nová právna úprava poskytne akreditácii 23 § 24, §  
Návrh  
§ 3, § 19, §  
Žiadosť/návrh  
Poskytnutie súčinnosti  
Predloženie  
200  
100  
30  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
žiadatelia o akreditáciu a  
akreditované osoby  
Out (znižuje  
náklady)  
Vyberte  
frekvenciu  
nepravidelne/  
jednorazovo  
1
2
SK  
1.1.2023  
608  
N
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte  
frekvenciu  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
3
Vyberte  
frekvenciu  
4
Vyberte  
frekvenciu  
5
Vyberte  
frekvenciu  
6
Vyberte  
frekvenciu  
7
Vyberte  
frekvenciu  
8
Vyberte  
frekvenciu  
9
Vyberte  
frekvenciu  
10  
11  
12  
13  
14  
15  
16  
17  
18  
19  
20  
21  
22  
23  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Vyberte  
frekvenciu  
24  
25  
26  
27  
28  
29  
30  
31  
32  
33  
34  
35  
36  
37  
38  
39  
40  
41  
42  
43  
44  
45  
46  
47  
48  
49  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
50  
Celkom  
Tabuľky sa po vyplnení Kroku 1 - Kalkulačka vyplnia sami a môžu byť skopírované do Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie (PP)  
Tabuľka č. 1: Zmeny nákladov v prepočte na podnikateľské prostredie,  
Vyhodnotenie pravidla 1in2out  
Zníženie nákladov v € na  
Zvýšenie nákladov v € na PP  
TYP NÁKLADOV  
PP  
A.Dane, odvody, clá a poplatky, ktorých  
cieľom je znižovať negatívne externality  
0
0
0
0
0
0
0
B. Iné poplatky  
0
C. Nepriame finančné náklady  
D. Administratívne náklady  
Spolu = A+B+C+D  
Z toho  
8 555  
8 555  
0
0
0
0
E. Vplyv na mikro, malé a stredné podn.  
F. Úplná harmonizácia práva EÚ  
(okrem daní, odvodov, ciel a poplatkov, ktorých cieľom je  
znižovať negatívne externality)  
IN  
OUT  
VÝPOČET PRAVIDLA 1in2out:  
0
8 555  
G. Náklady okrem výnimiek = B+C+D-F  
Tabuľka č. 2: Výpočet vplyvov jednotlivých regulácií  
Pôvod  
regulácie:  
SR/EÚ úplná  
(§, ods.) harm./EÚ harm. regulácie  
Číslo normy  
(zákona, vyhlášky a  
Počet  
subjektov  
spolu  
Vplyv na  
Druh vplyvu  
kategóriu dotk. In (zvyšuje náklady) /  
subjektov v € Out (znižuje náklady)  
Zrozumiteľný a stručný opis regulácie  
(dôvod zvýšenia/zníženia nákladov na PP)  
Lokalizácia  
Účinnosť  
Počet  
Vplyv na 1  
P.č.  
Kategória dotk. subjektov  
subjektov MSP podnik. v €  
pod.)  
s možnosťou  
voľby  
SK  
Návrh zákona vychádza z potreby upraviť  
Návrh zákona o  
§ 3, § 19, §  
1
2
3
4
5
6
7
8
01.01.23  
žiadatelia o akreditáciu a akreditované osoby  
608  
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
N
14  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
8 555  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Out (znižuje náklady)  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
ustanovenia týkajúce sa správneho konania o  
akreditácii  
20, § 21, §  
0
0
0
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
9
10  
11  
12  
13  
14  
15  
16  
17  
18  
19  
20  
21  
22  
23  
24  
25  
26  
27  
28  
-
-
-
0
0
0
29  
30  
31  
32  
33  
34  
35  
36  
37  
38  
39  
40  
41  
42  
43  
44  
45  
46  
47  
48  
49  
50  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
Popis stĺpca  
Poradové číslo  
Vyplní MS Excel  
Zrozumiteľný a stručný opis regulácie (dôvod  
zvýšenia/zníženia nákladov na PP)  
Rozdeľte materiál na jednotlivé regulácie. Výstižne pomenujte analyzovaný vplyv na podnikateľské prostredie.  
Uveďte lokalizáciu časti zákona, ktorá obsahuje/definuje analyzovaný vplyv na podnikateľské prostredie.  
Lokalizácia (§, ods.)  
Pôvod regulácie  
Vyberte jednu z možností: SK, EÚ úplná harmonizácia, EÚ harmonizácia - s možnosťou voľby  
Uveďte dátum a rok, odkedy má byť daná regulácia účinná.  
Účinnosť  
Definujte kategóriu dotkntutých subjektov, ktoré budú ovplyvnené predkladanou reguláciou. Pre každú jednotlivú kategóriu vyplňte toľko riadkov, koľko rôznych vplyvov budete analyzovať.  
Uveďte počet dotknutých subjektov v posudzovanej kategórii. Ak údaj nemáte k dispozícii, uveďte N/A.  
Kategória dotknutých subjektov  
Počet dotknutých subjektov  
Uveďte počet dotknutých subjektov z veľkostnej kategórie mikro, malé a stredné podniky (kategóriu MSP tvoria podniky, ktoré zamestnávajú menej ako 250 osôb a ktorých ročný obrat  
nepresahuje 50 miliónov eur a/alebo celková ročná bilančná suma neprevyšuje 43 miliónov eur). Ak údaj nemáte k dispozícii, uveďte N/A.  
Počet dotknutých subjektov MSP  
Definujte kategóriu vplyvu/ vyberte jednu z možností:  
- Negatívny - In - regulácia negatívne vplýva na podnikateľské prostredie  
- Pozitívny - Out - regulácia pozitívne vplýva na podnikateľské prostredie, t.j. odstraňuje administratívnu záťaž, náklady, atď.  
Druh vplyvu  
In (zvyšuje náklady) / Out (znižuje náklady)  
Identifikujte typy nákladov, ktoré mení regulácia. Vyplňte len tie náklady, ktoré daná regulácia obsahuje. Zmeny v pokutách a sankciách sa v tejto časti nekvantifikujú, ich vplyv na PP sa opíše v  
Analýze vplyvov v časti 3.4 Iné vplyvy. Vypočítajte jednotlivé typy nákladov regulácie.  
ZMENY JEDNOTLIVÝCH TYPOV NÁKLADOV  
Priame náklady: uveďte len ak regulácia zakladá/upravuje výšku nákladov pre dane, odvody a clá. Použite údaje z analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy (tabuľka č. 3). Ide o ročný vplyv na  
kategóriu dotknutých subjektov v EUR.  
A. Dane, odvody, clá a poplatky, ktorých cieľom je  
znižovať negatívne externality (ročný vplyv na  
kategóriu v EUR)  
Priame finančné náklady okrem poplatkov – sú odvodené z konkrétnej priamej povinnosti previesť určitú sumu peňazí predovšetkým štátu alebo príslušnému orgánu verejnej správy, okrem  
poplatkov (odvody, dane, clá a iné).  
Priame náklady: uveďte len ak regulácia zakladá/upravuje výšku nákladov pre poplatky. Použite údaje z analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy (tabuľka č. 3). V tejto časti tiež uveďte  
očakávané zvýšenie poplatkov inštitúciám, ktoré nie sú súčasťou rozpočtu verejnej správy (napr. komory, asociácie atď.).  
B. Iné poplatky (ročný vplyv na kategóriu dotknutých  
subjektov v EUR)  
Priame finančné náklady poplatky – poplatky štátu alebo príslušnému orgánu verejnej správy (napr. poplatok za vystavenie stavebného povolenia, poplatok pre SOZA a iné).  
Nepriame náklady: vyplňte, len ak regulácia zakladá nepriame náklady. V prvom stĺpci uveďte údaj na jedného podnikateľa. V druhom stĺpci vyberte jednu z možností frekvencie plnenia  
povinnosti podľa nižšie uvedenej tabuľky.  
C.Nepriame finančné náklady  
Nepriame finančné náklady – sú náklady, ktoré musí podnikateľ vynaložiť pre účely zabezpečenia súladu výrobku, služieb, interných procesov, vybavenia prevádzky s požiadavkami regulácie  
(napr. náklady spojené so zabezpečením ochranných pracovných odevov, náklady na zabezpečenie pitného režimu, náklady na vybavenie prevádzky elektronickou registračnou pokladňou,  
náklady na získanie potrebných vedomostí nevyhnutných na dosiahnutie určitého diplomu alebo osvedčenia a iné).  
Aministratívne náklady: vyplňte, len ak regulácia zakladá administratívne náklady. Predkladateľ si vyberie z nasledovných alternatív:  
alternatíva č. 1: expertný odhad (ak predkladateľ vie odhadnúť sám časovú náročnosť pre konkrétny administratívny úkon, alebo ak sa úkon nenachádza medzi 10 štandardnými typmi úkonov)  
alternatíva č. 2: štandardná časová náročnosť v minútach (výber z 10 možností podľa nižšie uvedenej tabuľky).  
Frekvencia plnenia povinnosti: vyberte jednu z možností podľa nižšie uvedenej tabuľky.  
D.Administratívne náklady  
Administratívne náklady – náklady spojené s administratívnymi úkonmi pri plnení informačnej povinnosti, ktoré musí podnikateľ vykonať na zabezpečenie súladu s reguláciou. Ide o nákladové  
vyjadrenie času, ktorý strávi podnikateľ realizáciou konkrétnych činností vyžadovaných reguláciou (napr. vypracovanie dokumentu, vedenie evidencie a archivácia, oznamovanie skutočností,  
predloženie dokladov, spracovanie žiadosti a iné).  
Frekvencia plnenia povinností  
Výber frekvencie plnenia povinností pre nepriame finančné náklady a administratívne náklady  
Koeficient frekvencie  
Frekvencia plnenia  
každé 2 roky  
každé 3 roky  
každé 4 roky  
každých 5 rokov  
nepravidelne/ jednorazovo  
Koeficient frekvencie  
Frekvencia plnenia povinnosti  
1 – krát ročne  
2 – krát ročne (polročne)  
3 – krát ročne  
4 – krát ročne (štvrťročne)  
Mesačne  
1
2
3
4
12  
0,50  
0,33  
0,25  
0,20  
0,25  
Časová náročnosť povinností  
Výber z typických informačných povinností pre alternatívu č. 2 k administratívnym nákladom  
Štandardizované  
Malé a  
Mikro  
podniky  
časové náročnosti  
(vážený priemer)  
(min.)  
Typické informačné povinnosti  
Príklady IP spadajúcich do danej kategórie  
stredné  
podniky  
Veľké podniky  
Uchovávanie dokumentácie po dobu päť rokov po skončení prítomnosti jadrových materiálov; Uchovávanie posudkov z posudzovania rizika desať rokov odo dňa zatriedenia do rizikovej  
triedy; Povinnosť uchovávať počas desiatich rokov od uvedenia hračky na trh kópiu ES certifikátu;  
Archivácia  
60  
45  
90  
180  
Povinnosť viesť evidenciu používaných určených meradiel s uvedením dátumov ich overenia; Povinnosť viesť samostatnú evidenciu o zmenách na jadrovom zariadení; Držiteľ povolenia  
vedie evidenciu odborne spôsobilých zamestnancov  
Evidencia, vedenie dokumentácie  
Inventarizácia  
300  
460  
240  
360  
480  
720  
720  
Vykonať inventarizáciu omamných a psychotropných látok do 31. decembra každého roka; Pri uzatvorení dohody o hmotnej zodpovednosti, pri jej zániku, pri preradení zamestnanca na inú  
prácu alebo na iné pracovisko, pri jeho preložení a pri skončení pracovného pomeru sa musí vykonať inventarizácia; Účtovná jednotka je povinná inventarizovať majetok, záväzky a rozdiel  
majetku a záväzkov;  
1200  
Povinnosť oznámiť podanie žaloby na určenie neplatnosti zmluvy, koncesnej zmluvy na práce alebo rámcovej dohody; bezodkladne informovať ÚNMS SR a orgán dohľadu, že zariadenie  
sprístupnené na trhu nespĺňa technické požiadavky; Informovať o pripravovanej zmene druhu opakovane použiteľného obalu najmenej tri mesiace pred vykonaním takejto zmeny;  
Ohlásenie, oznámenie, poskytnutie informácie  
Overenie súladu  
60  
60  
60  
60  
Vykonávať pravidelné kontroly výrobnej činnosti na zistenie koncentrácie ťažkých kovov; Osoba, ktorá podpisuje návrh na zápis elektronickým podpisom, je povinná zabezpečiť overenie  
svojich osobných údajov na účely elektronického konania; Pred začiatkom spúšťania musí držiteľ povolenia skontrolovať pripravenosť jadrového zariadenia na spúšťanie tak, že preverí a  
protokolárne zaznamená splnenie kritérií úspešnosti pomontážnych skúšok systémov, konštrukcií a komponentov; Prehodnocovať a aktualizovať bezpečnostnú správu najmenej raz za päť  
rokov ako aj pri závažnej zmene v podniku  
220  
100  
120  
480  
960  
Prijímateľ, partner a osoba k nim majúca vzťah dodávateľa je povinná poskytnúť súčinnosť riadiacemu orgánu; Na základe vyžiadania dodať príslušné materiály a technickú dokumentáciu  
o meradle v štátnom jazyku; Povinnosť poskytnúť súčinnosť správe katastra pri revízii údajov katastra;  
Poskytnutie súčinnosti  
100  
30  
100  
30  
100  
30  
Poskytnúť elektronickú verziu technickej dokumentácie do desiatich pracovných dní od doručenia žiadosti orgánu dohľadu nad trhom; Odovzdanie štatistických údajov spravodajskou  
jednotkou; Povinnosť zasielať zoznamy vydaných a zoznamy zrušených kvalifikovaných certifikátov;  
Predloženie dokladu/dokumentu elektronicky  
30  
50  
Povinnosť pri skončení činnosti, ktorá je predmetom registrácie, odovzdať úradu rozhodnutie o registrácii; Predloženie auditnej správy ako náhrady kontroly; Predkladať NBS výkaz o  
vykonávaní finančného sprostredkovania a výkaz o vykonávaní finančného poradenstva;  
Predloženie dokladu/dokumentu papierovo  
50  
50  
50  
Povinnosť vypracovať prevádzkový poriadok; Povinnosť zostaviť konsolidovanú účtovnú závierku; Povinnosť podať daňové priznanie k dani z motorových vozidiel; Vypracovanie  
písomného dokumentu o posúdení rizika pri všetkých činnostiach vykonávaných zamestnancami;  
Vypracovanie dokumentu/správy  
650  
480  
180  
960  
240  
2400  
480  
Povinnosť podať žiadosť o akreditáciu; Žiadosť o schválenie systému odbornej prípravy zamestnancov držiteľov povolenia; Povinnosť podať žiadosť o povolenie na vypúšťanie  
skleníkových plynov do ovzdušia.  
Žiadosť/návrh  
200  
Iné - Expertný odhad  
Určí spracovateľ  
Ostatné stĺpce vyznačené šedou farbou nevypĺňa predkladateľ, vypočíta ich MS Excel.  
Vysvetlivky metodiky a postupu výpočtu:  
Kategórie nákladov regulácie  
Priame finančné náklady okrem  
Odvody, dane, clá a poplatky, ktorých cieľom je  
inýchpoplatkov  
znižovať negatívne externality  
Priamefinančnénáklady-iné  
Iné poplatky - registračné poplatky, správne poplatky,  
kolky atď.  
poplatky  
Celkové náklady spojené s plnením  
povinností vyplývajúcich  
podnikateľom z regulácie  
Školenia, investície do vybavenia (registračná  
Nepriame finančné náklady  
pokladňa, IT a pod.).  
Administratívne náklady  
Ocenenie času stráveného plnením administratívnych  
úkonovplynúcich zregulácie
Metodika kalkulácie nákladov  
Kalkulačka nákladov regulácie sa opiera o metodiku Štandardného nákladového modelu (SCM). Jednotlivé položky sú kalkulované na základe nižšie uvedených princípov:  
Náklady regulácií na 1 podnikateľa  
Náklady regulácií na celé podnikateľské prostredie  
Priame a nepriame náklady regulácií na 1 podnikateľa  
Priame a nepriame náklady regulácií na celé podnikateľské prostredie  
Priame náklady (dane, odvody, clá a  
Priame náklady (dane, odvody, clá a poplatky, ktorých cieľom je znižovať negatívne  
externality) - ročný vplyv  
Počet dotknutých subjektov  
Počet dotknutých subjektov  
Frekvencia  
poplatky, ktorých cieľom je znižovať  
/
/
x
negatívne externality) - ročný vplyv  
Priamenáklady(iné poplatky) - ročný  
vplyv
Priamenáklady (inépoplatky)-ročný vplyv
Nepriamenákladynajedného  
Nepriamenákladynajednéhopodnikateľa
Frekvencia  
x
Počet dotknutých subjektov  
x
podnikateľa  
Administratívne náklady regulácií na 1 podnikateľa  
Administratívne náklady regulácií na celé podnikateľské prostredie  
Počet  
Čas  
Tarifa *  
Frekvencia  
dotknutých  
subjektov  
x
x
x
x
x
Čas  
Tarifa *  
Frekvencia  
*Tarifa – pre zjednodušenie výpočtov vychádza z priemernej ceny práce v národnom hospodárstve za  
predchádzajúci rok (priemerná nominálna mesačná mzda zamestnanca v hospodárstve SR zverejňovaná  
Štatistickým úradom + odvody zamestnávateľa). V rámci Kalkulačky na ročnej báze aktualizuje toto pole Gestor –  
MH SR  
*Tarifa – pre zjednodušenie výpočtov vychádza z priemernej ceny práce v národnom hospodárstve za predchádzajúci rok (priemerná nominálna mesačná mzda  
zamestnanca v hospodárstve SR zverejňovaná Štatistickým úradom + odvody zamestnávateľa). V rámci Kalkulačky na ročnej báze aktualizuje toto pole Gestor – MH  
SR  
Celkové náklady regulácií na 1 podnikateľa:  
Celkové náklady regulácií na celé podnikateľské prostredie  
Priame náklady (dane, odvody, clá a  
Priame náklady (dane, odvody,  
poplatky, ktorých cieľom je znižovať  
negatívne externality) na jedného  
podnikateľa  
Nepriame náklady na  
jedného podnikateľa  
Priame náklady (poplatky)  
na jedného podnikateľa  
Administratívne náklady na jedného  
podnikateľa  
Nepriame náklady na celé  
podnikateľské prostredie  
Administratívne náklady na celé  
podnikateľské prostredie  
znižovaťnegavneexternality)na  
celé podnikateľské prostredie  
clá a poplatky, ktorých cieľom je  
+
Priamenáklady(inépoplatky)na  
celé podnikateľské prostredie  
+
+
+
+
+