Doplňujúce informácie k spôsobu výpočtu vplyvov jednotlivých regulácií na zmenu nákladov Osobitne pri každej regulácii s vplyvom na PP zhodnotenom v tabuľke č. 2 uveďte doplňujúce informácie tak, aby mohol byť skontrolovaný spôsob a správnosť výpočtov. Uveďte najmä, ako ste vypočítali vplyvy a z akého zdroja ste čerpali početnosti (uveďte aj link na konkrétne štatistiky, ak sú dostupné na internete). Jednotlivé regulácie môžu mať jeden alebo viac typov nákladov (A. Dane, odvody, clá a poplatky, ktorých cieľom je znižovať negatívne externality, B. Iné poplatky, C. Nepriame finančné náklady, D. Administratívne náklady). Rozčleňte ich a vypočítajte v súlade s metodickým postupom.
V analýze sme sa zamerali na administratívne náklady, nakoľko návrhom zákona o akreditácii orgánov posudzovania zhody dochádza k zavedeniu povinnosti pre žiadateľov a akreditované osoby podávať žiadosť o akreditačné služby a iné služby SNAS prostredníctvom informačného systému SNAS. Informačný systém SNAS slúži taktiež na komunikáciu medzi SNAS a subjektom, ktorý sa zaregistroval do informačného systému alebo akreditovanou osobou. Vyššie uvedené skutočnosti pozitívne vplývajú na zníženie administratívnej záťaže podnikateľských subjektov.
Analýza je zameraná na vzorku 608 podnikateľských subjektov, ktoré predstavujú všetky slovenské akreditované osoby. Pri určení počtu subjektov sme vychádzali zo zoznamu akreditovaných osôb, ktorý je zverejnený na webovom sídle SNAS. Z vyššie uvedeného zoznamu akreditovaných osôb nie je možné určiť, koľko akreditovaných osôb patrí medzi malé a stredné podniky.
Pri výpočte znížených nákladov na podnikateľské prostredie sme zohľadnili v rámci administratívnych nákladov štandardnú časovú náročnosť podania žiadosti, ktorú sme vyčíslili na 200 minút, poskytnutie súčinnosti bolo vyčíslene na 100 minút a časová náročnosť na poskytnutie elektronického dokumentu bola učená na 30 minút. Na základe zadania predmetných údajov nám vznikli znížené administratívne náklady.
V súvislosti so zisteným pozitívnym vplyvom na podnikateľské prostredie (zníženie byrokratickej záťaže) konštatujeme, že dochádza k zníženiu finančných nákladov súvisiacich s administratívou.
3.2 Vyhodnotenie konzultácií s podnikateľskými subjektmi pred predbežným pripomienkovým konaním
Uveďte formu konzultácií vrátane zdôvodnenia jej výberu a trvanie konzultácií, termíny stretnutí. Uveďte spôsob oslovenia dotknutých subjektov, zoznam konzultujúcich subjektov, tiež link na webovú stránku, na ktorej boli konzultácie zverejnené.
Uveďte hlavné body konzultácií a ich závery.
Uveďte zoznam predložených alternatívnych riešení problematiky od konzultujúcich subjektov, ako aj návrhy od konzultujúcich subjektov na zníženie nákladov regulácií na PP, ktoré neboli akceptované a dôvod neakceptovania.
Alternatívne namiesto vypĺňania bodu 3.2 môžete uviesť ako samostatnú prílohu tejto analýzy Záznam z konzultácií obsahujúci požadované informácie.
K návrhu zákona o akreditácii orgánov posudzovania zhody boli uskutočnené konzultácie. Dňa 25. januára 2022 bola zverejnená informácia o začatí konzultácií s podnikateľskými subjektmi na webovom sídle Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky