Navrhuje sa upraviť rozdelenie výšky príspevku na podporu zamestnávania znevýhodneného uchádzača o zamestnanie (§ 50 ods. 2) pre všetky okresy SR na základe porovnania priemernej miery evidovanej nezamestnanosti okresu s celoslovenským priemerom. Cieľom je zjednotenie systému určovania výšky príspevku pri poskytovaní príspevku pre všetky kraje SR nevynímajúc Bratislavský kraj.§50j a §50 (v súvislosti so zmenou dĺžky poberania z 9 na 12 mesiacov)
Navrhuje sa zavedenie jednotných podmienok poskytovania príspevku na podporu zamestnávania znevýhodneného uchádzača o zamestnanie pre všetkých zamestnávateľov, vrátane obcí a nimi zriadených právnických osôb, prostredníctvom nového príspevku podľa § 50 s väčším dôrazom na podporu zamestnávania najviac ohrozených skupín na trhu práce, s čím súvisí aj vypustenie príspevku na podporu rozvoja miestnej a regionálnej zamestnanosti podľa § 50j. Zároveň sa na podporu zamestnávania najviac ohrozených skupín na trhu práce navrhuje poskytovanie príspevku zamestnávateľom, vrátané obcí a nimi zriadených právnických osôb, najdlhšie počas 12 kalendárnych mesiacov.
§ 51 ods. 5
Navrhuje sa upraviť výšku príspevku na vykonávanie absolventskej praxe zo sumy 65 % sumy životného minima pre jednu plnoletú fyzickú osobu podľa osobitného predpisu na sumu životného minima pre jednu plnoletú fyzickú osobu podľa osobitného predpisu.
§ 52
Navrhuje sa úprava príspevku na aktivačnú činnosť formou menších obecných služieb alebo formou menších služieb pre samosprávny kraj tak, že sa zrušuje je obligatórny charakter. Zároveň sa navrhuje skrátenie maximálnej doby poskytovania príspevku z 18 mesiacov na 12 mesiacov.
§ 52a
Navrhuje sa vypustenie príspevku na aktivačnú činnosť formou dobrovoľníckej služby podľa § 52a. Podpora vykonávania aktivačnej činnosti zameranej na poskytovanie pomoci pri starostlivosti o nezamestnané osoby, občanov so zdravotným postihnutím, imigrantov, osoby po návrate z výkonu trestu odňatia slobody, drogovo a inak závislé osoby, nezaopatrené deti a ostatné osoby odkázané na starostlivosť iných osôb, rodinu alebo pri poskytovaní verejnoprospešných služieb a ďalších služieb v oblasti sociálnych vecí, zdravotníctva, vzdelávania, kultúry, športu, pri tvorbe, ochrane, udržiavaní alebo zlepšovaní životného prostredia, pri starostlivosti o ochranu a zachovanie kultúrneho dedičstva bude v prípade potreby realizovaná prostredníctvom projektov a programov podľa § 54 zákona o službách zamestnanosti.
§ 55 a § 9
Uvedená úprava má za cieľ precizovať právnu úpravu týkajúcu sa definície občana so zdravotným postihnutím a definície chránenej dielne a chráneného pracoviska, a to vo vzťahu k zamestnávaniu v pracovnom pomere, resp. k vykonávaniu alebo prevádzkovaniu samostatnej zárobkovej činnosti na pracovisku občanmi so zdravotným postihnutím so sťaženým prístupom na trh práce na pracovných miestach zriadených právnickou osobou alebo fyzickou osobou. Vo väzbe na definíciu chránenej dielne a definíciu chráneného pracoviska sa v rámci jednotlivých kategórii obsahovo vymedzuje pojem občan so zdravotným postihnutím so sťaženým prístupom na trh práce zohľadňujúc pred prijatím do pracovného pomeru alebo pred začatím samostatnej zárobkovej činnosti pokles schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť, nevykonávanie závislej činnosti alebo podnikania najmenej šesť po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov, ak je pokles schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť o viac ako 40