DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
návrhu právneho predpisu s právom Európskej únie
1.
Predkladateľ návrhu právneho predpisu: Vláda Slovenskej republiky
2.
Názov návrhu právneho predpisu: Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
3.
Problematika návrhu právneho predpisu:
a)v primárnom práve Európskej únie
-článok 50 ods. 1 a 2 Zmluvy o fungovaní Európskej únie v platnom znení
b)v sekundárnom práve Európskej únie
-smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2017/1132 zo 14. júna 2017 týkajúca sa niektorých aspektov práva obchodných spoločností (kodifikované znenie) (Ú. v. L 169, 30.06.2017) v platnom znení Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky (gestor) a Ministerstvo financií Slovenskej republiky (spolugestor)
-smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/1151 z 20. júna 2019, ktorou sa mení smernica (EÚ) 2017/1132, pokiaľ ide o používanie digitálnych nástrojov a postupov v rámci práva obchodných spoločností (Ú. v. L 186, 11.7.2019) Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky (gestor)
c)nie je upravená v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
a)lehota na prebranie príslušného právneho aktu Európskej únie, príp. aj osobitná lehota účinnosti jeho ustanovení:
Podľa čl. II ods. 1 smernice členské štáty uvedú do účinnosti zákony, iné právne predpisy a správne opatrenia potrebné na dosiahnutie súladu s touto smernicou do 1. augusta 2021. Slovenská republika využila možnosť prolongácie z objektívnych dôvodov o jeden rok podľa čl. II ods. 3 smernice.
Vo vzťahu k niektorým ustanoveniam smernice je transpozičná lehota stanovená na 1. august 2023 (čl. II ods. 2 smernice).
b)uviesť informáciu o začatí konania v rámci „EÚ Pilot“ alebo o začatí postupu
Európskej komisie, alebo o konaní Súdneho dvora Európskej únie proti Slovenskej republike podľa čl. 258 a 260 Zmluvy o fungovaní Európskej únie v jej platnom znení, spolu s uvedením konkrétnych vytýkaných nedostatkov a požiadaviek na zabezpečenie nápravy so zreteľom na nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1049/2001 z 30. mája 2001 o prístupe verejnosti k dokumentom Európskeho parlamentu, Rady a Komisie:
konanie zo strany Európskej únie neprebieha
c)uviesť informáciu o právnych predpisoch, v ktorých preberané smernice prebrané spolu s uvedením rozsahu ich prebrania, príp. potreby prijatia ďalších úprav:
-k úplnej transpozícii smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/1151 z 20. júna 2019, ktorou sa mení smernica (EÚ) 2017/1132, pokiaľ ide o používanie digitálnych nástrojov a postupov v rámci práva obchodných spoločností (Ú. v. L 186, 11.7.2019) dochádza predkladaným vládnym návrhom zákona
5. Návrh zákona je zlučiteľný s právom Európskej únie:
a) úplný