Pkw – sadzba poplatku za zápis vozidla v eurách podľa výkonu motora (prvá evidencia vozidla), ktorej hodnoty sú uvedené v tabuľke č. 1 - je to tzv. koeficient luxusu a nadštandardu,
EKV – Ekologický koeficient vozidla. Vychádza z emisnej triedy vozidla ako parametra ekologickej prevádzky. V prípade, že parameter nie je známy, zvolí sa koeficient podľa dátumu prvej registrácie vozidla. Hodnota koeficientu ekologických parametrov vozidla (EKV) sa s rastúcou emisnou triedou (prísnejšími normami) znižuje. Zmena umožní Slovensku, aby rovnako ako v ostatných členských štátoch EÚ, výška registračného poplatku motivovala ku kúpe ekologických vozidiel. Zároveň občania zaplatia na registračných poplatkoch približne o 32 mil. eur menej. Zmena preto má negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy vo výške 32 mil. eur.
Ustanovenia položky 65 „Oslobodenia“ a „Poznámky“ pre vybrané vozidlá a skupiny osôb v súčasnom znení zostávajú zachované.
Sledujúc záujem zvýšenia príjmov štátneho rozpočtu je zrejmý priestor na zvýšenie sadzby odvodu z výťažku internetových hazardných hier, keďže tento segment v posledných rokoch výrazne rástol. Súčasný mechanizmus výpočtu odvodu sa ukázal ako správny, preto sa navrhuje zvýšenie sadzby bez zmeny štruktúry odvodov. Predpokladaný nárast príjmov pri zvýšení sadzby odvodu z 22% na 27% je približne 32 mil. eur ročne. Keďže sa nemení štruktúra odvodov, nie sú potrebné žiadne zásadné legislatívne zmeny, nie sú potrebné zmeny technológií a nezvyšuje sa ani administratívna náročnosť a to ani na strane Úradu pre reguláciu hazardných hier a ani na strane prevádzkovateľov hazardných hier.
V neposlednom rade je nutné vziať do úvahy i skutočnosť, že zdaňovanie internetových služieb je citlivou záležitosťou. Nesprávnym resp. nadmerným zdaňovaním by sa zaťažili práve v Slovenskej republike licencované subjekty, ktoré tu platia dane. Vytvoril by sa zvýšený tlak zo strany nelegálnych prevádzkovateľov internetových hier, ktorí sa zdaňovaniu (hlavne v internetovom prostredí) dokážu efektívne vyhnúť. Preto je kľúčové, aby legálni prevádzkovatelia zostali konkurencieschopní, a aby samotní hráči nezačali vyhľadávať internetové hry v zahraničí. Toto by mohlo mať dramatický neželaný dopad práve na mieru daňových výnosov, keďže hráči by svoje finančné prostriedky presunuli z legálnej ekonomiky na čierny trh.
Z uvedeného dôvodu zamýšľaný efekt zvýšenia príjmov štátneho rozpočtu je možné docieliť práve zvýšením samotnej sadzby odvodu, avšak bez narušenia existujúcich mechanizmov výpočtu odvodov. Takto sa eliminujú zásadné riziká, ktoré by pri nesprávnom nastavení systému zdaňovania hazardu mohli spôsobiť presne opačný, ako zamýšľaný cieľ tejto právnej úpravy. Prijatie tohto zákona bude mať na prevádzkovateľov hazardných hier negatívny vplyv z pohľadu výšky ich zisku z prevádzky hazardných hier, avšak samotný systém z hľadiska transparentnosti a predikovateľnosti zostane zachovaný. Umožní prevádzkovateľom prichádzať s inovatívnymi riešeniami, tak aby zostali konkurencieschopní a nedochádzalo k odlivu hráčov do „šedej“ zóny. Odchod hráčov do „šedej“ zóny by mal negatívny vplyv aj na zdravie hráčov a znížila by sa tiež miera prevencie pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti, keďže by boli vystavení online hazardu bez akejkoľvek kontroly a ochrany.
Predložený návrh zákona bude mať negatívny vplyv (zmena spôsobu výpočtu registračných poplatkov) i pozitívny vplyv (zvýšenie odvodu z výťažku niektorých hazardných hier) na rozpočet verejnej správy. Celkový vplyv na rozpočet verejnej správy bude neutrálny). Návrh zákona nebude mať vplyv na podnikateľské prostredie. Návrh zákona bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie. Návrh zákona nebude mať vplyv na informatizáciu spoločnosti. Rovnako nebude mať návrh zákona žiadne sociálne vplyvy a ani vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu. Návrh zákona tiež nebude mať vplyv na služby verejnej správy pre občana.