K bodu 6 (§ 48 ods. 1)Prevelenie príslušníka na maximálne 60 dní v kalendárnom roku bolo v niektorých prípadoch nepostačujúce, preto sa navrhuje možnosť tento čas predĺžiť so súhlasom príslušníka až na šesť mesiacov v kalendárnom roku.
K bodu 7 (§ 49 ods. 2 písm. e))
Funkcie nadriadených sa navrhuje doplniť o ďalšiu funkciu nadriadeného (vedúci zmeny), ktorá v doterajšej právnej úprave absentuje.
K bodom 8 až 10 (§ 52 ods. 2 písm. g) a ods. 3 písm. a) a b))
Navrhuje sa rozšíriť dôvody zaradenia príslušníka mimo činnej štátnej služby o ďalší dôvod, keď príslušník nemôže podľa záverov psychologického vyšetrenia o psychickej spôsobilosti vykonávať doterajšiu funkciu a písomne nesúhlasil s preložením alebo s preradením alebo s preložením a preradením na inú voľnú, vzhľadom na jeho psychickú spôsobilosť vhodnú funkciu, najdlhšie však na 24 mesiacov a s tým súvisiace legislatívno-technické úpravy. V platnej právnej úprave takýto dôvod zaradenia mimo činnej štátnej služby absentuje a prax takýto dôvod vyžaduje.
K bodu 11 (§ 52 ods. 9)
Legislatívno-technická úprava súvisiaca s bodom 12.
K bodom 12 a 15 (§ 54 ods. 2 a § 81)
Navrhuje sa rozšíriť zaradenie príslušníka mimo činnej štátnej služby aj v prípade vyslania príslušníka do zahraničia podľa § 7 ods. 8 zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 470/2019 Z. z. Takýto dôvod v platnej právnej úprave absentuje a prax takýto dôvod zaradenia vyžaduje.
Zároveň sa navrhuje zjednotiť používanie pojmov cudzina a zahraničie, a to tak, že sa v celom texte zákona bude používať len pojem zahraničie.
K bodu 13 (§ 58 ods. 2)
Zavádza sa definícia organizačných dôvodov, v dôsledku ktorých je príslušník trvalo preložený do iného miesta vykonávania štátnej služby s nárokom na náhradu výdavkov pri odlúčení od svojej rodiny. Takáto definícia v platnej právnej úprave absentuje a aplikačná prax si túto definíciu vyžaduje.
K bodu 14 (§ 69 ods. 3 písm. r))
Navrhuje sa, aby bola povinnosť príslušníka podrobiť sa v súvislosti s vykonávaním štátnej služby dychovej skúške, prípadne aj vyšetreniu, ktoré nariadil nadriadený, za účelom zistenia, či príslušník nie je pod vplyvom alkoholu, omamných látok alebo psychotropných látok výslovne uvedená v zákone č. 315/2001 Z. z. o Hasičskom a záchrannom zbore v znení neskorších predpisov. Navrhuje sa preto explicitne uviesť túto povinnosť medzi povinnosti príslušníka.
K bodu 16 (§ 93 ods. 1)
Navrhuje sa obdobne ako je ustanovené aj v Zákonníku práce, aby nárok na dovolenku vo výmere najmenej piatich týždňov v kalendárnom roku vznikol aj príslušníkovi, ktorý do konca kalendárneho roka nedovŕši 33 rokov veku, ale sa trvale stará o dieťa. Ide o zosúladenie vzniku nároku na dovolenku vo vyššej výmere od základnej výmery s ostatnými pracovnoprávnymi predpismi.
K bodu 17 (§ 161)
Navrhuje sa, aby vybraní príslušníci boli povinní absolvovať rekondičný pobyt v trvaní 14 po sebe nasledujúcich kalendárnych dní v kalendárnom roku. V prípade, ak príslušník nemôže z vážnych dôvodov takýto pobyt absolvovať, môže o to písomne požiadať a následne