Doplňujúce informácie k spôsobu výpočtu vplyvov jednotlivých regulácií na zmenu nákladov Dopad regulácií na trh sa nedá exaktne vyčísliť, a to najmä pri malých a stredných podnikoch. Implementácia prvkov inteligentnej mobility bude mať rozdielny dopad na jednotlivé podnikateľské subjekty v závislosti od ich zamerania, produkcie či výroby, a to aj vzhľadom na dynamický proces, ktorý je dnes veľmi ťažké predvídať a kvantifikovať.
1.Povinnosť platenia správneho poplatku za vydanie „povolenia prevádzky automatizovaného vozidla“
Opatrenie bude mať negatívny vplyv pre podnikateľov, ktorí budú žiadať o povolenie na prevádzku automatizovaného doručovacieho vozidla. Nakoľko v súčasnosti nie je možné určiť počet dotknutých subjektov, na kvantifikáciu bol využitý modelový príklad jedného dotknutého subjektu, ktorý žiada o povolenie (1 povolenie) v zmysle úpravy Zákona NRSR č. 145/1995 Z.z o správnych poplatkoch. Poplatok za vydanie povolenia prevádzky automatizovaného vozidla je vo výške 100 €, čo v konečnom dôsledku bude mať celkový negatívny vplyv na podnikateľské prostredie vo výške 100 €.
Pre konkrétne údaje sa nevykonáva štatistické zisťovanie, resp. neexistuje žiadna iná forma sledovania alebo vykazovania, ktorá by mohla byť použitá pre tento účel.
Dopad regulácií na trh sa nedá exaktne vyčísliť, a to najmä pri malých a stredných podnikoch. Implementácia prvkov inteligentnej mobility bude mať rozdielny dopad na jednotlivé podnikateľské subjekty v závislosti od ich zamerania, produkcie či výroby, a to aj vzhľadom na dynamický proces, ktorý je dnes veľmi ťažké predvídať a kvantifikovať.
3.2 Vyhodnotenie konzultácií s podnikateľskými subjektmi pred predbežným pripomienkovým konaním
Predkladaný návrh sa týka primárne spoločností, podnikajúcimi predovšetkým v automobilovom priemysle, elektrotechnickom priemysle, IT priemysle, energetike, službách, telekomunikáciách a v menšej, zanedbateľnej, miere môžu byť dotknuté aj spoločnosti v iných sektoroch priemyslu. Z hľadiska právnej formy ide najmä o právnické osoby, ako spoločnosti s ručením obmedzeným a akciové spoločnosti. Zainteresované môžu byť aj fyzické osoby - podnikatelia, najmä drobní dodávatelia.
Počet ovplyvnených podnikateľských subjektov sa vzhľadom na charakter témy nedá plnohodnotne kvantifikovať, nakoľko sa jedná o návrh zákona, týkajúci sa inteligentnej mobility v dlhodobom časovom horizonte.
Konzultácie so zainteresovanými subjektmi prebiehali systematicky a konštantne s ohľadom na proces tvorby tohto zákona, ktorý bol participatívny a umožňoval zapojenie širokého spektra zainteresovaných aktérov, vrátane zástupcov podnikateľského sektoru. Konzultačný proces prebiehal v rámci zainteresovaných subjektov, ústredných orgánov štátnej správy, ako aj platformy Inteligentnej mobility Slovenska (Smart mobility Slovakia), ktorá zastrešuje verejný, akademický a súkromný podnikateľský sektor v oblasti inteligentnej mobility. Taktiež prebehli konzultácie so zástupcami MH SR.