Švajčiarsko, Švédsko, Taliansko zhodli na tom, že pre účel medzinárodného štatistického porovnávania sa za osobu usmrtenú pri DN bude považovať osoba, ktorá zomrela na následky spôsobené DN do 30 dní od vzniku DN.Túto definíciu postupne prebrali jednotlivé štáty a využívajú ju pre štatistické účely aj OECD a EÚ. Z WP20 v roku 1988 vznikla WP.1 – Pracovná skupina HK OSN nesúca od roku 2017 názov Svetové fórum pre BCP.
Definícia v zmysle štatistického prehľadu EHK OSN o DN v Európe a Severnej Amerike 2011 hovorí o usmrtenej osobe ako o osobe, ktorá zomrela pri DN okamžite alebo do 30 dní od DN s následkom na zdraví následkom tejto DN.
Definícia v zmysle CARE PLUS (r. 2005) - (CARE databáza = databáza DN EÚ) hovorí o usmrtenej osobe ako o osobe, ktorej smrť po DN nastane do 30 dní (v zmysle Štatistického prehľadu EHK OSN o DN v Európe a Severnej Amerike 1995 (a ďalšie roky)) okrem: A (3 dni pre r. 1992), E (24 hodín v CARE ; 24 hodín pred r. 1993 v publikáciách), F (6 dní), GR (24 hodín), I (7 dní), P (24 hodín). Samovražda nezahrnutá (okrem DK, E, F). Prirodzená smrť nazahrnutá (okrem L, S).
Česká republika vo Vyhláške Ministerstva dopravy a spojov č. 32/2001 Zb. zo dňa 10. januára o evidencii DN v § 2 vymedzuje pojem, ktorý pre účely vedenia záznamov v evidencii DN za usmrtenú osobu považuje osobu, ktorá zomrela pri DN alebo na následky spôsobené DN, najneskôr však do 30 dní po DN.
V Poľsku sa za DN sa považuje udalosť, pri ktorej došlo k zraneniu osoby alebo osôb alebo k usmrteniu osoby alebo osôb. Za smrteľnú obeť DN sa považuje osoba, ktorá zomrela v dôsledku zranenia na mieste nehody alebo v priebehu 30 dní po nehode. Za zranenú obeť DN sa považuje osoba, ktorá utrpela zranenie pri DN, v dôsledku čoho bola práceneschopná viacej ako 7 dní.
Rakúsko v § 3 ods. 1 zákona o štatistike DN uvádza definíciu, ktorá hovorí o skutočnosti, že DN s ujmou na zdraví je každá DN na cestách s verejnou premávkou, pri ktorej boli zranené alebo usmrtené osoby a na ktorej sa zúčastnilo aspoň jedno pohybujúce sa vozidlo; osoba sa považuje za usmrtenú, ak zomrie v dôsledku nehody buď na mieste nehody, alebo do 30 dní počítaných odo dňa nehody, v tomto prípade sa udalosť označuje ako smrteľná nehoda.
Nemecko postupuje podľa judikátu Spolkového súdneho dvora v trestnej veci č. 4 StR 287/72, kde DN je náhla, s cestnou dopravou a jej rizikami príčinne súvisiaca udalosť, ktorá má za následok vznik poranenia osoby alebo nie celkom bezvýznamnej vecnej škody. Tieto DN sa rozdeľujú do 6 kategórií, z ktorých Kategória 1 obsahuje:
-nehoda so smrteľným následkom
-usmrtený aspoň jeden účastník cestnej premávky
-osoby usmrtené na mieste alebo smrť nastala do 30 dní na následky nehody
V dôsledku uvedených skutočností je nevyhnuté prijať takú zákonnú úpravu, ktorá bude vo svojom obsahu jasne definovať oblasť jej úpravy tak, aby zodpovedala súčasným požiadavkám Európskej únie a príslušných komisií, ktoré uvedené ukazovatele sledujú a porovnávajú a touto úpravou bude zabezpečená korektnosť údajov vo vzťahu k porovnávaným ukazovateľom jednotlivých krajín.