športu, prezentácia regiónu ČR, Európy a sveta, rozvoj nových médií
a vysielacích služieb.
Podľa výročnej správy Českej televízie za rok 2021 v časoch pandemickej krízy
sa verejná potreba opierať sa o dôveryhodné informácie ešte zvyšovala
a Česká televízia dosiahla v tomto období mieru dôveryhodnosti na úrovni 73
% so zachovaním vysokých hodnôt diváckej spokojnosti (ČT bola po štvrtý raz
po sebe najsledovanejšou mediálnou skupinou v ČR). Podľa výročnej správy
sa Českej televízii v časoch pandemickej krízy podarilo posilniť postavenie
spravodajstva, zachovať program ČT3 pre seniorov, ale aj spustiť programy na
edukáciu detí v čase lockdownov i mimo nich. Z výsledkov trackingového
prieskumu vyplýva, že pre viac ako polovicu českej dospelej populácie sú
programy ČT hlavnými programovými voľbami pri sledovaní spravodajstva,
publicistiky a športu. ČT tiež vysielala mimoriadne formáty pokrývajúce
globálne udalosti (napr. pandémiu COVID-19). ČT 24 sa stalo v roku 2021
najsledovanejším programom na českom mediálnom trhu a popredné
priečky dosahuje aj v rámci spravodajskej skupiny kanálov EBU. Sociálne
siete ČT pokračovali aj v roku 2021 v rastúcej tendencii pokiaľ ide o počet
sledovateľov/fanúšikov a pokračovali vo zvyšovaní náskoku oproti
konkurenčným profilom televízií na sociálnych sieťach a na všetkých
platformách si udržiavali prvé miesto.
Nové médiá ČT (t. j. obsahové, dizajnové, vývojové, technické a prevádzkové
zabezpečovanie poskytovania pôvodného a prevzatého obsahu na webe,
mobilných zariadeniach a ďalších zariadeniach, napr. TV s pripojením na
internet) zaznamenali v roku 2021 rast v návštevnosti prakticky u všetkých
webov. V decembri 2021 bola spustená nová forma iVysílaní – nastal
niekoľkonásobný nárast matice zobrazenia obsahu. Nová video-platforma
iVysílaní je nielen zmenou produktovou, ale vyniká aj re-dizajnom celej
platformy vrátane nástrojov pre ponuku a vyhľadávanie obsahu. Takisto
v roku 2021 ČT odvysielala prvý webový hraný seriál TBH (pre mladých,
o živote stredoškolákov) a taktiež aj cykly pre mladých – RapStory a Do
divočiny!. ČT tiež operuje výučbový portál ČT Edu, pričom bol spustený ako
reakcia na začiatok pandémie v roku 2020. ČT využíva aj platformy HbbTV
(Hybrid Broadcast Broadband TV), SmartTV, mobilné aplikácie (iOS, Android).
Správa uznáva, že sociálno-demografický profil sledovateľov tradičnej TV
a on-line služieb sa líši – dosahujú vyššie vzdelanie a sú mladší. Z hľadiska
rozvoja nových médií sa konštatuje, že životný štýl populácie ovplyvňuje
využívanie nových technológií, čo sa prejavuje o. i. na požiadavkách v oblasti
prijímania TV obsahu. Rozvoj nových médií je pre ČT strategický cieľ, ktorý sa
televízia snaží dosiahnuť viacerými parciálnymi krokmi, o. i. tvorbou kanálov
pre permanentnú komunikáciu s divákmi, maximálnym využitím
technologických možností smerom k alternatívnej distribúcii obsahu vo
vzťahu k divákom tak, aby sa docielila komfortnejšia dostupnosť služieb ČT.
2