Rozumie sa najmä na prístup k:
-sociálnej ochrane, sociálno-právnej ochrane, sociálnym službám (vrátane služieb starostlivosti o deti, starších ľudí a ľudí so zdravotným postihnutím),
-kvalitnej práci, ochrane zdravia, dôstojnosti a bezpečnosti pri práci pre zamestnancov a existujúcim zamestnaneckým právam,
-pomoci pri úhrade výdavkov súvisiacich so zdravotným postihnutím,
-zamestnaniu, na trh práce (napr. uľahčenie zosúladenia rodinných a pracovných povinností, služby zamestnanosti), k školeniam, odbornému vzdelávaniu a príprave na trh práce,
-zdravotnej starostlivosti vrátane cenovo dostupných pomôcok pre občanov so zdravotným postihnutím,
-k formálnemu i neformálnemu vzdelávaniu a celoživotnému vzdelávaniu,
-bývaniu a súvisiacim základným komunálnym službám,
-doprave,
-ďalším službám najmä službám všeobecného záujmu a tovarom,
-spravodlivosti, právnej ochrane, právnym službám,
-informáciám,
-k iným právam (napr. politickým).
Vládny návrh zákona má priamo pozitívny vplyv na osoby so zdravotným postihnutím pri poskytovaní výrobkov a služieb.
Predmetom vládneho návrhu zákona je definovať požiadavky na prístupnosť určitých výrobkov a služieb. Službami v rámci smernice sú najmä elektronické komunikačné služby, služby poskytujúce prístup k mediálnym službám, služby v oblasti dopravy, bankové vybrané finančné služby, služby elektronického obchodu a iné. Technické požiadavky na prístupnosť výrobkov pre osoby so zdravotným postihnutím sa navrhuje upraviť aproximačným nariadením vlády Slovenskej republiky.
Cieľom vládneho návrhu zákona je zvýšenie dostupnosti výrobkov a služieb na vnútornom trhu a zlepšenie prístupnosti informácií pre osoby so zdravotným postihnutím a prostredníctvom tejto úpravy vytvoriť inkluzívnejšiu spoločnosť a súčasne uľahčiť nezávislý život osobám so zdravotným postihnutím.