B. Osobitná časťK Čl. I
K § 1
Predmetom vládneho návrhu zákona je úprava požiadaviek na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím, povinnosti poskytovateľov služieb, pôsobnosť orgánov štátnej správy v oblasti dohľadu nad plnením požiadaviek na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím, správne delikty v danej oblasti.
Súčasne sa vládnym návrhom zákona upravuje pôsobnosť orgánov štátnej správy v oblasti dohľadu nad sprístupňovaním určených výrobkov na trh.
Cieľom vládneho návrhu zákona je prispieť k riadnemu fungovaniu vnútorného trhu so zameraním sa na prístupnosť určitých výrobkov a služieb. Účelom je zvýšiť dostupnosť prístupných výrobkov a služieb na vnútornom trhu a zlepšiť prístupnosť informácií.
K § 2
V § 2 je definovaný rozsah pôsobnosti zákona v prístupnosti služieb, pričom tento rozsah korešponduje s rozsahom uvedeným v smernici Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/882 zo 17. apríla 2019 o požiadavkách na prístupnosť výrobkov a služieb (ďalej len „smernica“). Službami v rámci smernice sú najmä elektronické komunikačné služby, služby poskytujúce prístup k mediálnym službám, služby v oblasti dopravy, vybrané finančné služby, elektronické knihy a špeciálny softvér a služby elektronického obchodu. Zákon sa nevzťahuje na služby poskytované v rámci služieb mestskej dopravy, prímestskej dopravy a regionálnej dopravy a obsah webových sídiel a mobilných aplikácií (online mapy a služby mapovania a obsah nevytvorený alebo nefinancovaný poskytovateľom služby). Takisto sa zákon nevzťahuje na poskytovateľa služby, ktorý je definovaný ako podnik, ktorý zamestnáva menej ako 10 osôb a ktorý má ročný obrat, ktorý nepresahuje 2 000 000 eur, alebo celkovú sumu majetku, ktorá nepresahuje 2 000 000 eur.
K § 3
Ustanovenie vymedzuje pojmy na účely vládneho návrhu zákona, pričom ide o 14 zadefinovaných pojmov. Pojem „osoba so zdravotným postihnutím“, ktorý rovnako ako v smernici, tak aj vo vládnom návrhu zákona vychádza z pojmu zadefinovaného v Dohovore OSN o právach osôb so zdravotným postihnutím. Ďalej sú definované pojmy v zmysle uvedenej smernice, ako napríklad poskytovateľ služby, pojmy definujúce rôzne druhy služieb, systémov, funkcie a na účely tohto zákona elektronická kniha a špecializovaný softvér.
K § 4
Ustanovujú sa požiadavky na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a podmienky, za ktorých sa služba považuje za prístupnú pre osoby so zdravotným postihnutím v súvislosti s jej zhodou s harmonizovanými normami a technickými špecifikáciami.
K § 5
Ustanovujú sa kritériá funkčnosti v prípade, ak ustanovené požiadavky na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím nezahŕňajú jednu alebo viac funkcií a použitie kritérií funkčnosti namiesto konkrétnych technických požiadaviek s podmienkou, že uplatňovanie ustanovených kritérií funkčnosti je v súlade s ustanovenými požiadavkami na