f)zmluvou v prevádzke prevádzková zmluva alebo zmena v prevádzke, bez ohľadu na to, či ide o záväzkovoprávny alebo iný právny vzťah, ako aj bez ohľadu na to, či povinnosť plnenia má orgán riadenia, osoba, ktorá s ním je v pracovnoprávnom alebo obdobnom pracovnom vzťahu, alebo iný subjekt,
g)prevádzkovou zmluvou je právny vzťah, ktorého predmetom je činnosť potrebná na zabezpečenie prevádzky informačnej technológie verejnej správy alebo riešenia servisných požiadaviek,
h)štandardnou zmenou v prevádzke zmena v prevádzke, ktorá je predschválená, predstavuje malé riziko, je bežná a vykonaná v súlade s definovaným postupom, procedúrou alebo pracovnou inštrukciou,
i)núdzovou zmenou zmena v prevádzke, ktorou správca úplne alebo čiastočne odvracia, napráva bezprostredne hroziaci, existujúci havarijný stav alebo kritický prevádzkový incident,
j)havarijným stavom stav informačnej technológie, ktorý nie je možné odstrániť v lehote určenej správcom v nadväznosti na procesy agendy a spôsobuje nedostupnosť poskytovaných služieb,
k)aktívami aktíva podľa osobitného predpisu,1)
l)hardvérovou infraštruktúrou aktíva hardvérovej povahy tvoriace fyzický základ pre ucelený ekosystém informačných technológií príslušného orgánu riadenia,
m)platformou funkčné zoskupenie softvérových aktív využívajúce časť hardvérovej infraštruktúry na účely poskytnutia zdrojov pre softvérové aktíva aplikačného charakteru,
n)prostredím platforma a ďalšie softvérové aktíva najmä aplikačného charakteru tvoriace spolu celok schopný poskytovať časť služieb informačného systému alebo služby informačného systému ako celku,
o)okolitým prostredím fyzické prostredie, v ktorom sa informačné technológie nachádzajú,
p)koncovou službou služba, ktorá napĺňa určitú potrebu používateľa pri komunikácii s verejnou správou,
q)koncovou službou typu prezentačná služba koncová služba, pri ktorej správca informačného systému verejnej správy cez redakčný systém zverejňuje údaje, informácie alebo súbory z informačného systému verejnej správy, ktoré sú dostupné 24 hodín denne,
r)koncovou službou typu podanie koncová služba pozostávajúca z elektronického podania2) alebo elektronického úradného dokumentu3),
s)návštevou informačného obsahu koncovej služby zobrazenie informácie zo špecializovaného portálu o koncovej službe a návodu pre používateľa, ako má službu iniciovať,
t)dostupnosťou služby možnosť používať službu v okamihu jej potreby, zvyčajne vyjadrená ako percento času dostupnosti služby v danom období, obvykle za rok,
u)funkčnosťou služby schopnosť služby poskytnúť bezporuchové plnenie počas jej používania, v rozsahu pre službu určených funkcií a požiadaviek,
1) § 2 písm. a) vyhlášky Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu č. 78/2020 Z. z. o štandardoch pre informačné technológie verejnej správy.2) § 3 písm. j) zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente)
3) § 3 písm. k) zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente)