1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR
Iné ako rozpočtové zdroje
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Zníženie limitu príjmov z tohto návrhu bude zabezpečené/rozpočtovo kryté v rámci dlhodobého pozitívneho vývoja celkového plnenia príjmov kapitoly Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky v iných oblastiach príjmov.
2
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 221/2006 Z. z. o výkone väzby v znení neskorších predpisov rieši problematiku výkonu väzby. Cieľom návrhu je pokračovať v humanizácii a zmierňovaní obmedzení väznených osôb v kontexte odporúčaní vnútroštátnych a medzinárodných inštitúcií, s osobitným dôrazom na vzdelávanie a posilňovanie pozitívnych sociálnych väzieb, najmä prostredníctvom zvyšovania dostupnosti rôznych foriem kontaktu väznených osôb s rodinou.
Návrh zákona bude implementovať Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky - organizačné zložky Zboru väzenskej a justičnej stráže, ktorý v súlade so zákonom č. 4/2001 Z. z. o Zbore väzenskej a justičnej stráže v znení neskorších predpisov, v rámci svojej pôsobnosti, zabezpečuje výkon väzby.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Predmetný návrh má negatívny vplyv na príjmovú časť rozpočtu v nasledovných oblastiach.
Vypustenie úhrady nákladov za spotrebovanú elektrickú energiu pri používaní vlastného elektrického spotrebiča (napr. rádio, televízny prijímač, kanvica) – suma 5 130 eur/rok, o ktorú budú príjmy znížené je vypočítaná z priemerných ročných úhrad za spotrebovanú elektrickú energiu v predchádzajúcom období (celková priemerná ročná úhrada 33 664 eur bola prepočítaná na priemerný počet obvinených osôb, nakoľko sa v informačnom systéme zboru nachádza iba údaj o celkovej úhrade všetkých väznených osôb – teda obvinených a aj odsúdených), zároveň predpokladáme zvýšenie motivácie u obvinených používať vlastné elektrické spotrebiče, čím príde k zníženiu objemu zborom vynakladaných finančných prostriedkov potrebných na vybavenie ciel takýmito spotrebičmi. 3
Nepodmieňovanie nákupu kreditu na telefonovanie úhradou pohľadávok – suma 2 743 eur/rok, o ktorú budú príjmy znížené je vypočítaná ako rozdiel medzi celkovým príjmom z úhrad pohľadávok pred a počas pilotného overovania realizovaného ako kompenzačné opatrenie k zrušeniu fyzických návštev (celková suma 18 006 eur bola prepočítaná na priemerný počet obvinených osôb, nakoľko sa v informačnom systéme zboru nachádza iba údaj o celkovej úhrade všetkých väznených osôb – teda obvinených a aj odsúdených). Zavedenie možnosti odpustenia pohľadávky na náhradu trov spojených s výkonom väzby – suma 267 000 eur. Vychádzalo sa zo skutočnej sumy úhrad trov výkonu väzby po prepustení z výkonu väzby/trestu z roku 2020. Skrátenie rozhodného obdobia ovplyvňujúceho výšku trov výkonu väzby zo 180 kalendárnych dní na 90 kalendárnych dní – suma 160 000 eur. Vychádzalo sa zo skutočnej sumy úhrad trov výkonu väzby počas trvania výkonu väzby/trestu z roku 2020. Negatívny vplyv na rozpočet bude zabezpečený/rozpočtovo krytý v rámci dlhodobého pozitívneho vývoja celkového plnenia príjmov kapitoly Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky v iných oblastiach. Zároveň navrhované legislatívne úpravy vo vzťahu k evidovaniu a vymáhaniu pohľadávok môžu z dlhodobého hľadiska vyvolať pozitívny vplyv na rozpočet v oblasti personálneho obsadenia zboru.
4
Tabuľka č. 31- príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Nedaňové príjmy (200)1 - 292027
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
5
Tabuľka č. 4 2 - výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
6
Tabuľka č. 5 Vplyv na rozpočet verejnej správy
Počet zamestnancov celkom
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
Osobné výdavky celkom (v eurách)
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Poznámky:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.