Pôvodný text odseku 10 sa nahrádza novým znením z dôvodu spresnenia definície biopaliva, do ktorej „syntézou vyrobené uhľovodíky alebo zmesi takýchto uhľovodíkov vyrobené z biomasy“ spadajú. Spresňuje sa možnosť započítania určitých druhov udržateľných pohonných látok pri plnení referenčných hodnôt určených pre stlačený zemný plyn a skvapalnený zemný plyn a taktiež sa zavádza možnosť na plnenie referenčných hodnôt pre plynné pohonné látky využiť aj záruky pôvodu pre obnoviteľný plyn.Navrhuje sa zaviesť povinnosť minimálnych referenčných hodnôt pre udržateľné pohonné látky aj pre plynné pohonné látky pre roky 2023 až 2030.
§ 14b
Dokument „potvrdenie o pôvode biopaliva alebo biokvapaliny“ bol premenovaný na „potvrdenie o udržateľnosti“ z dôvodu harmonizácie s členskými štátmi Európskej únie. Vzhľadom na zmenu základnej terminológie a rozšírenie kritérií trvalej udržateľnosti aj na palivá z biomasy, sa toto potvrdenie nepoužíva na preukazovanie súladu s kritériami trvalej udržateľnosti iba pre biopalivá a biokvapaliny, ale aj pre ostatné druhy udržateľných pohonných látok a palivá z biomasy. Ustanovuje sa, kto vydáva potvrdenie o udržateľnosti.
Na to, aby právnická osoba alebo fyzická osoba preukázala súlad s kritériami trvalej udržateľnosti pre niektoré z uvedených látok, je potrebné, aby bola pod dohľadom na to určenej odborne spôsobilej osoby, prípadne dobrovoľného certifikačného systému schváleného v členskom štáte, resp. Európskou komisiou, a zároveň vydala potvrdenie o udržateľnosti. Podmienkou pre vykonávanie dohľadu je registrácia v registri odborne spôsobilých osôb na účely overovania výpočtu, ktorý vedie ministerstvo životného prostredia.
Odseky 5, 6 a 7 reflektujú zmenu terminológie a rozšírenie kritérií trvalej udržateľnosti, pričom ich obsah sa v porovnaní s aktuálne platným znením zákona nemení a v praxi sa budú vykonávať rovnako, ako doteraz.
§ 14c
V odseku 1 sa z dôvodu jednoznačnosti uvádza, že uvedené povinnosti sa vzťahujú aj na elektrinu používanú v cestných vozidlách. Obsah odsekov 1, 2 a 3 sa v porovnaní s aktuálne platným znením zákona nemení a v praxi sa budú vykonávať rovnako, ako doteraz. V odseku 4 sa vypúšťa rok 2020, keďže 6 % redukčný cieľ už bol potvrdený aj po tomto roku, pričom jeho hodnota zostáva zatiaľ nezmenená. V odseku 5 sú od povinnosti plniť 6 % redukčný cieľ oslobodené právnické a fyzické osoby, na ktoré sa vzťahuje výnimka na plnenie referenčnej hodnoty primiešaných udržateľných pohonných látok. Obsah odsekov 6, 7, 8 a 9 sa v porovnaní s aktuálne platným znením zákona nemení a v praxi sa budú vykonávať rovnako, ako doteraz.
§ 14d
V texte sa upravuje terminológia v súlade s § 2 v nadväznosti na rozšírenie kritérií trvalej udržateľnosti na udržateľné pohonné látky, biokvapaliny a palivá z biomasy. Obsah odsekov 1, 2, 3 a 4 sa v porovnaní s aktuálne platným znením zákona nemení a v praxi sa budú vykonávať rovnako, ako doteraz.
Obsah odsekov 5 až 11 sa v porovnaní s aktuálne platným znením zákona nemení a v praxi sa budú vykonávať rovnako, ako doteraz. V odseku 12 sa zohľadnila zmena terminológie a rozšírenie kritérií trvalej udržateľnosti na udržateľné pohonné látky, biokvapaliny a palivá z biomasy. Vypustila sa tiež povinnosť preukazovať odbornú spôsobilosť preskúšaním odbornej spôsobilosti na účely overovania výpočtu emisií na základe výzvy ministerstva životného prostredia. Inak sa obsah odseku 12 v porovnaní s aktuálne platným znením zákona nemení a v praxi sa bude vykonávať rovnako, ako doteraz.