3.V čl. III sa za bod 5 vkladá bod 6, ktorý znie:
„6. § 8 sa dopĺňa odsekom 3, ktorý znie:
„(3) Počas určenia osobitného príjemcu prídavku a príplatku k prídavku podľa § 12a ods. 1 písm. a), prídavok a príplatok k prídavku je mesačne v sume 50 % prídavku a príplatku k prídavku. Sumy upravené podľa prvej vety sa zaokrúhľujú na najbližší eurocent.“.“.
Nasledujúce body sa primerane preznačia, čo sa premietne do článku o účinnosti.
Tento bod nadobúda účinnosť 1. januára 2023, čo sa premietne do článku o účinnosti.
Navrhuje sa zníženie sumy prídavku na dieťa a príplatku k prídavku na dieťa na polovicu, ak úrad práce, sociálnych vecí a rodiny (ako platiteľ prídavku na dieťa) na základe písomného oznámenia riaditeľa školy, že oprávnená osoba nedbá o riadne plnenie povinnej školskej dochádzky nezaopatreného dieťaťa alebo nedbá o riadne plnenie povinného predprimárneho vzdelávania nezaopatreného dieťaťa, rozhodne o určení osobitného príjemcu prídavku na dieťa a príplatku k prídavku na dieťa.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4.V čl. III bode 6 (§ 8 ods. 3 a 4) v úvodnej vete sa slová „odsekmi 3 a 4“ nahrádzajú slovami „odsekmi 4 a 5“, označenie odsekov 3 a 4 sa preznačí na odseky 4 a 5 a v doterajšom odseku 4 sa slová „odseku 3“ nahrádzajú slovami „odseku 4“.
Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na navrhované doplnenie odseku 3 v § 8.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5.V Čl. VI sa za bod 1 vkladá nový bod 2, ktorý znie:
„2. V § 18 ods. 19 písm. g) prvom bode sa na konci pripája slovo „alebo“.“.
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
Tento bod nadobúda účinnosť 1. júla 2022, čo sa primerane premietne do článku o účinnosti.
V zmysle odôvodnenia pozmeňujúceho návrhu k zákonu č. 374/2021 Z. z., ktorým sa novelizoval zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov aj o ustanovenie § 18 ods. 19 písm. g) sa splnenie podmienok uvedených v jednotlivých bodoch tohto písmena g) má posudzovať úradom práce, sociálnych vecí a rodiny oddelene a alternatívne, nie kumulatívne, čo sa v praxi žiaľ niekedy deje. Preto sa medzi jednotlivé body ustanovenia § 18 ods. 19 písm. g) zákona dopĺňa spojka „alebo“, aby sa zosúladilo paragrafové znenie s dôvodovou správou k uvedenej novele zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.