2. zvýšiť sumu daňového bonusu a zabezpečiť tak vyšší čistý disponibilný príjem v domácnostiach s deťmi, kde pracuje aspoň jeden z rodičov.Úprava sumy daňového bonusu pre dieťa sa navrhuje v závislosti od dosiahnutého veku dieťaťa, pričom sa ustanovujú 2 vekové hranice (z pôvodných troch). Daňový bonus na vyživované dieťa, ktoré nedovŕšilo 15 rokov veku (0 až 15 vrátane) sa zvýši zo súčasných 43,60 (resp. 47,14) eur na 70 eur (od 1.1.2023 na sumu 100 eur) a daňový bonus na vyživované dieťa po dovŕšení 15 rokov veku (15 až 25 - ak sa sústavne pripravuje na povolanie štúdiom) sa zvýši zo súčasných 23,27 eur na 40 eur (od 1.1.2023 na sumu 50 eur).
Vzhľadom na navrhované ustanovenie maximálnej sumy daňového bonusu (rastúci percentuálny limit základu dane nároku na daňový bonus v závislosti od počtu vyživovaných detí – od 20% do 55%) by mal vyšší daňový bonus prispieť k zlepšeniu finančnej situácie vo všetkých príjmových skupinách rodín a v rodinách s vyšším počtom detí.
Náklady na úpravu informačných technológií finančnej správy sa predpokladajú v sume 0,45 mil. eur v roku 2022.
K novele zákona o prídavku na dieťa
Cieľom novely je zvýšenie prídavku na dieťa od 1. júla 2022 na sumu 30 € mesačne a od 1. januára 2023 na sumu 50 €. V roku 2022 a v roku 2023 sa neuplatní valorizačný mechanizmus. Opatrenie si v roku 2022 vyžiada zvýšené výdavky štátneho rozpočtu v sume 22,999 mil. eur, v roku 2023 v sume 275,169 mil. eur, v roku 2024 v sume 273,089 mil. eur a v roku 2025 265,104 mil. eur. Implementačné náklady na úpravu informačného systému MPSVR SR si vyžiadajú 90 000 eur.
Zrušenie jednorazového zvýšenia prídavku na dieťa pri prvom nastúpení dieťaťa do prvého ročníka základnej školy od 1.1.2023 vytvorí úsporu v roku v sume 6,327 mil. eur, v roku 2024 v sume 6,816 mil. eur a v roku 2025 v sume 7,403 mil. eur. Celkový vplyv opatrení na štátny rozpočet je tak v roku 2022 v sume 22,999 mil. eur, v roku 2023 v sume 275,066 mil. eur., v roku 2024 v sume 272,920 mil. eur a v roku 2025 v sume 264,474 mil. eur.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
K zákonu o financovaní voľného času dieťaťa:
•Odhad je založený na objeme kultúrnych služieb, ktoré budú chcieť oprávnení prevádzkovatelia pravdepodobne registrovať ako kultúrnu ponuku pre deti a mládež, vo výške 350-tisíc kultúrnych služieb ročne. Vzhľadom na vysokú výšku poukazu, odhadujeme vysoký záujem o možnosť získavať poukazy od detí. Nakoľko do tejto