s odkazom na zákon o verejnom obstarávaní a príslušné nariadenia Európskej únie upravujúce predmetné oblasti týchto činností. Informácie, ktoré sa pri vykonávaní týchto činností vytvárajú, nie sú v súčasnosti dostupné na opakované použitie. Tým sa znižuje aj potenciál pre poskytovanie cezhraničných služieb. Súčasne je však nevyhnutné uviesť, že či verejný podnik bude sprístupňovať informácie na účely opakovaného použitia informácií je na jeho dobrovoľnom rozhodnutí (k tomu bližšie pri § 21d ods. 2).Zároveň sa na účely transpozície smernice zavádzajú do § 21b ods. 6 návrhu zákona viaceré definície pojmov, ktoré smernica používa:
-anonymizácia: návrh zákona preberá pojem anonymizácia tak, ako s ním pracuje smernica, t. z. nepreberá pojem pseudonymizácia podľa zákona o ochrane osobných údajov a nariadenia GDPR;
-dynamický údaj: environmentálne, dopravné, satelitné, meteorologické údaje a údaje generované senzormi, ktorých hospodárska hodnota závisí od okamžitej dostupnosti informácií a pravidelnej aktualizácie;
-výskumný údaj: patria sem napr. štatistiky, výsledky pokusov, meraní, prieskumov, pozorovaní vyplývajúcich z práce v teréne, za predpokladu, že už boli verejnosti sprístupnené prostredníctvom existujúcej databázy;
-súbor informácií s vysokou hodnotou: zoznam konkrétnych súborov údajov s vysokou hodnotou (tzv. High Value Datasets), bude ustanovený vykonávacím aktom Európskej únie, jednotlivé tematické kategórie zahŕňajú napr. štatistické údaje, geopriestorové údaje, údaje o mobilite a ďalšie podľa prílohy I novej PSI smernice;
-strojovo spracovateľný formát a formálne otvorený štandard v nadväznosti na zákon č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
-primeraná návratnosť investícii a tretia strana.
V súvislosti s novelizačným bodom 1 sa negatívne vymedzenie toho, čo nie je opakovaným použitím informácií, systematicky presúva do samostatného odseku na koniec predmetného ustanovenia (§ 21b ods. 7 návrhu zákona) a dopĺňa sa o výmenu informácií medzi subjektmi verejného sektora a verejnými podnikmi pri plnení úloh subjektov verejného sektora.
K bodu 4 [§ 21c ods. 1 písm. b)]
Vzhľadom na diferenciáciu subjektov, na ktoré sa vzťahuje režim sprístupňovania informácií na opakované použitie (t. z. subjekt verejného sektora a verejný podnik) sa navrhovanou úpravou len precizuje, že ustanovenia o opakovanom použití informácií sa nevzťahujú na informácie, ktoré síce povinná osoba podľa § 21b ods. 3 (subjekt verejného sektora) má k dispozícii, no nevyhotovila ich v súvislosti s plnením svojich úloh vymedzených v osobitných predpisoch napr. v zákone č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov.
K bodu 5 [§ 21c ods. 1 písm. c)]
Ide o legislatívno-technickú úpravu z dôvodu zavedenia definície tretej strany do ustanovenia § 21b ods. 6 písm. i).
K bodom 6 a 7 [§ 21c ods. 1 písm. e) a f)]
V týchto novelizačných bodoch dochádza k úprave kategórií tých informácií, ktoré sú vylúčené z režimu opakovaného použitia, v nadväznosti na subjekty, ktoré sú ich „držiteľmi“. Podľa platného zákona sa povinnosť sprístupňovať nevzťahuje na informáciu, ktorú má k dispozícii