vypustenie poskytne priestor pre adekvátny výklad aj v prípadoch, kedy sa použije pravidlo absolútnej priority.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
8. V čl. VIII bode 5 § 4 ods. 3 tretej vete sa za slovo „úpadok“ vkladá slovo „najmä.
Navrhuje sa spresnenie textu, nakoľko dlžník, ktorému hrozí úpadok, nie je povinný využiť na riešenie svojho stavu len preventívne konanie podľa vládneho návrhu zákona o riešení hroziaceho úpadku a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ale môže využiť akékoľvek iné účinné a efektívne nástroje, ktoré má k dispozícii. Riešenie hroziaceho úpadku prostredníctvom preventívneho konania je možnosťou, ktorú má dlžník k dispozícii, avšak musí spĺňať podmienky ustanovené vládnym návrhom zákona o riešení hroziaceho úpadku a o zmene a doplnení niektorých zákonov pre vstup do tohto osobitného preventívneho konania.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9. V čl. VIII bode 6 § 4a ods. 1 sa slová „mohol včas zistiť hroziaci úpadok“ nahrádzajú slovami „sa mohol včas dozvedieť o hroziacom úpadku“ a v ods. 4 sa slovo „zistil“ nahrádza slovami „sa dozvedel“ a slovo „zistiť“ sa nahrádza slovom „dozvedieť.
Navrhuje sa zjednotiť terminológiu všeobecných povinností súvisiacich s úpadkom tak, aby povinnosť konať bola viazaná na okamih, kedy sa dlžník „dozvedel alebo mohol dozvedieť“ o skutočnosti, ktorá predpokladá jeho aktívne konanie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
10. V čl. VIII sa za bod 66 vkladá nový bod 67, ktorý znie:
„67. V § 155a ods. 1 sa na konci pripájajú tieto slová: „alebo skôr, ako uplynú štyri roky od skončenia reštrukturalizácie“.“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Účelom ustanovenia o obmedzení rozdeľovania zisku a iných vlastných zdrojov po skončení reštrukturalizácie je vytvorenie tlaku na dlžníka, aby maximalizoval uspokojenie