310/2019 Z. z.
ZÁKON
z 18. septembra 2019
o Fonde na podporu športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
ČI. I
§ 1Fond na podporu športu
(1) Zriaďuje sa Fond na podporu športu (ďalej len „fond“) ako verejnoprávna inštitúcia na účel podpory a rozvoja
a) športu mládeže podpory významných súťaží1) organizovaných na území Slovenskej republiky,
b) vrcholového športu podpory výstavby, modernizácie a rekonštrukcie športovej infraštruktúry národného významu a
športovej infraštruktúry a
c) športovej reprezentácie Slovenskej republiky
c) športu pre všetkých, podpory rozvoja pohybových aktivít a športu mládeže do 18 rokov veku.
e) športu zdravotne postihnutých,
(2) Fond je právnická osoba so sídlom v Bratislave.
§ 2Činnosť fondu
Fond vykonáva tieto činnosti:
a) vytvára podmienky na podporu a rozvoj športu poskytovaním finančných prostriedkov formou príspevku na projekt podpory športu (ďalej len „projekt“) na účel podľa § 1 ods. 1 písm. a) a b),
b) monitoruje podporené projekty,
c) podieľa sa na propagácii športu v Slovenskej republike,
d) spolupracuje s orgánmi verejnej správy a inými právnickými osobami a fyzickými osobami v záujme utvárania priaznivých podmienok na rozvoj športu v Slovenskej republike,
e) spolupracuje s medzinárodnými organizáciami a zahraničnými inštitúciami pôsobiacimi v oblasti športu,
f) kontroluje plnenie zmluvných záväzkov a vymáha pohľadávky zo zmluvných záväzkov zo zmlúv uzatvorených s prijímateľmi príspevku na projekt („ďalej len prijímateľ“),
g) uskutočňuje vzdelávacie aktivity a metodicko-poradenskú činnosť v oblasti športu
§ 3Orgány fondu
Orgánmi fondu sú:
a) správna rada,
b) dozorná rada,
c) riaditeľ.
§ 4Správna rada
(1) Správna rada je najvyšším a výkonným orgánom fondu. Správna rada riadi činnosť fondu a rozhoduje o všetkých
záležitostiach fondu, ak nie sú zverené do pôsobnosti dozornej rady iného orgánu fondu.
(2) V mene fondu je oprávnený konať predseda správnej rady. Predsedu správnej rady v čase neprítomnosti zastupuje v rozsahu jeho práv a povinností podpredseda správnej rady, ktorý je štatutárnym orgánom fondu.
(3) Správna rada
a) schvaľuje zásady, spôsob a kritériá hodnotenia žiadostí o poskytnutie príspevku na projekt,
b) schvaľuje zásady poskytovania príspevku na projekt a priority podpory športu, schvaľuje výzvy na predkladanie žiadostí o
príspevok na projekt (ďalej len „výzva“),
c) schvaľuje výzvy na predkladanie žiadostí o príspevok na projekt (ďalej len „výzva“), schvaľuje projekty bez výzvy,
d) schvaľuje projekty výstavby, modernizácie a rekonštrukcie športovej infraštruktúry národného významu, ak ide o poskytnutie príspevku na projekt v sume najviac 5 000 000 eur,
e) navrhuje projekty výstavby, modernizácie a rekonštrukcie športovej infraštruktúry národného významu, ktoré schvaľuje vláda Slovenskej republiky (ďalej len „vláda“), ak ide o poskytnutie príspevku na projekt v sume viac ako 5 000 000 eur,
d f) schvaľuje štatút fondu,
e g) schvaľuje organizačný poriadok fondu, rokovací poriadok správnej rady, rokovací poriadok odborných komisií a ďalšie
vnútorné predpisy fondu okrem rokovacieho poriadku dozornej rady,
f h) rozhoduje o zriadení odborných komisií na posudzovanie žiadostí,
g i) vymenúva a odvoláva členov odborných komisií,
h j) schvaľuje na návrh predsedu správnej rady a na základe stanoviska dozornej rady výročnú správu fondu a účtovnú
závierku fondu overenú audítorom,1)
1a)
i k) schvaľuje na návrh predsedu správnej rady a na základe stanoviska dozornej rady rozpočet fondu na príslušné rozpočtové
obdobie a zmeny rozpočtu fondu počas príslušného rozpočtového obdobia,
j l) schvaľuje v nadväznosti na strategické zámery a dlhodobé koncepcie rozvoja športu v Slovenskej republike krátkodobé a
strednodobé ciele fondu,
k m) rozhoduje o nakladaní s majetkom fondu podľa osobitného predpisu,
2)
l n) rozhoduje o odpísaní pohľadávok fondu alebo o trvalom upustení od vymáhania pohľadávok fondu,
2)
m o) rozhoduje o návrhoch podľa
§ 8 ods. 2 písm. g)
a vyjadruje sa k stanoviskám dozornej rady,
n p) rozhoduje o ďalších záležitostiach súvisiacich s činnosťou fondu, ak nie sú zverené do pôsobnosti dozornej rady.
§ 5Zloženie správnej rady a členstvo v správnej rade
(1) Správna rada 11 členov, ktorých vymenúva a odvoláva vláda Slovenskej republiky (ďalej len „vláda”) minister školstva,
vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (ďalej len „minister”).
(2) Vláda Minister vymenúva a odvoláva
a) predsedu správnej rady a dvoch členov správnej rady na návrh ministra školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej
republiky (ďalej len „minister“),
b) jedného člena správnej rady na návrh predsedu vlády,
c) jedného člena správnej rady na návrh združenia miest a obcí, ktoré spĺňa podmienky reprezentatívneho združenia zamestnávateľov podľa osobitného predpisu,
3)
d) podpredsedu a dvoch členov správnej rady na návrh Slovenského olympijského a športového výboru z ktorých aspoň jeden
je zástupcom športovcov podpredsedu a dvoch členov správnej rady na návrh Slovenského olympijského a športového
výboru schválený orgánom určeným v zakladajúcom dokumente Slovenského olympijského a športového výboru,
e) jedného člena správnej rady na návrh Slovenského paralympijského výboru schválený orgánom určeným v zakladajúcom dokumente Slovenského paralympijského výboru,
f) jedného člena správnej rady na návrh Slovenského futbalového zväzu schválený orgánom určeným v zakladajúcom dokumente Slovenského futbalového zväzu,
g) jedného člena správnej rady na návrh Slovenského zväzu ľadového hokeja schválený orgánom určeným v zakladajúcom dokumente Slovenského zväzu ľadového hokeja.
(3) Za člena správnej rady možno vymenovať fyzickú osobu, ktorá
a) je občanom Slovenskej republiky,
b) má trvalý pobyt na území Slovenskej republiky,
c) má spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu,
d) je bezúhonná.
e) má najmenej trojročnú riadiacu prax v oblasti športu alebo najmenej päťročnú odbornú prax v oblasti športu.
(4) K návrhu na vymenovanie člena správnej rady sa prikladá
a) štruktúrovaný životopis,
b) doklad preukazujúci splnenie podmienky podľa odseku 3 písm. e),
c) b) písomný súhlas s navrhnutím za člena správnej rady.
(5) Ak osoby oprávnené podávať návrh podľa odseku 2 písm. b) g) na základe výzvy Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo školstva“) v určenej lehote nepredložia návrhy na vymenovanie členov správnej rady v potrebnom počte, vláda minister vymenuje členov správnej rady aj bez návrhu na návrh ministra.
(6) Funkcia člena správnej rady je nezlučiteľná s funkciou
a) prezidenta Slovenskej republiky,
b) poslanca Národnej rady Slovenskej republiky,
c) člena vlády Slovenskej republiky a štátneho tajomníka,
d) hlavného kontrolóra športu,
e) generálneho tajomníka služobného úradu ministerstva školstva,
f) predsedu iného ústredného orgánu štátnej správy a jeho zástupcu,
g) predsedu a podpredsedu Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky,
h) prokurátora,
i) sudcu,
j) člena dozornej rady.
(7) Člen správnej rady je povinný bezodkladne písomne oznámiť predsedovi správnej rady zmenu skutočností podľa odsekov 3 a 6; predseda správnej rady zmenu skutočností podľa odsekov 3 a 6 oznámi predsedovi vlády ministrovi.
(8) Členovi správnej rady patrí za výkon funkcie mesačná odmena vo výške troch štvrtín priemernej mesačnej mzdy v hospodárstve Slovenskej republiky zistenej Štatistickým úradom Slovenskej republiky za predchádzajúci kalendárny rok.
(9) Predsedovi správnej rady patrí za výkon funkcie predsedu správnej rady funkčný príplatok vo výške odmeny podľa odseku 8.
§ 6Funkčné obdobie člena správnej rady
(1) Funkčné obdobie člena správnej rady je päť rokov.
(2) Funkčné obdobie člena správnej rady sa začína dňom, ktorý nasleduje po zániku funkcie člena správnej rady, na ktorého miesto bol vymenovaný, najskôr však dňom jeho vymenovania.
(3) Členstvo v správnej rade sa skončí zaniká
a) uplynutím funkčného obdobia,
b) vzdaním sa funkcie; výkon funkcie člena správnej rady sa skončí zaniká dňom doručenia písomného oznámenia o vzdaní
sa funkcie predsedovi vlády ministrovi, ak v oznámení nie je uvedený neskorší deň,
c) odvolaním z funkcie; výkon funkcie člena správnej rady sa skončí zaniká dňom určeným v odvolaní z funkcie,
d) smrťou alebo vyhlásením za mŕtveho,
e) stratou bezúhonnosti alebo
f) obmedzením spôsobilosti na právne úkony.
(4) Vláda Minister odvolá člena správnej rady, ak
a) porušil závažným spôsobom tento zákon alebo vnútorné predpisy fondu,
b) vykonáva funkciu nezlučiteľnú s funkciou člena správnej rady podľa
§ 5 ods. 6
, alebo
c) podá návrh na odvolanie člena správnej rady subjekt, ktorý navrhol jeho vymenovanie.
(5) Vláda Minister môže odvolať člena správnej rady na návrh predsedu správnej rady, ak sa člen správnej rady nezúčastnil
bez náležitého ospravedlnenia na troch po sebe nasledujúcich zasadnutiach správnej rady.
(6) Ak sa členstvo v správnej rade skončí zanikne pred uplynutím funkčného obdobia z dôvodov podľa odseku 3 písm. b) f),
nový člen správnej rady je vymenovaný na zvyšok funkčného obdobia toho člena správnej rady, ktorého vo funkcii nahradil.
§ 7Zasadnutie a rokovanie správnej rady
(1) Správna rada je schopná uznášať sa, ak je prítomná nadpolovičná väčšina všetkých členov správnej rady.
(2) Správna rada rozhoduje uznesením. Na prijatie uznesenia správnej rady je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných členov správnej rady. Na prijatie štatútu fondu, rokovacieho poriadku správnej rady a organizačného poriadku fondu je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny všetkých členov správnej rady.
(3) Zasadnutie správnej rady zvoláva predseda správnej rady najmenej raz za kalendárny mesiac desaťkrát v kalendárnom
roku. Predseda správnej rady je povinný zvolať zasadnutie správnej rady, ak o to požiadajú najmenej traja členovia správnej rady alebo dozorná rada.
(4) Rokovanie správnej rady riadi predseda správnej rady a v čase jeho neprítomnosti podpredseda správnej rady alebo člen správnej rady poverený predsedom správnej rady.
(5) Zasadnutie správnej rady je verejné, ak správna rada nerozhodla, že jej zasadnutie je neverejné.
(6) Z každého rokovania správnej rady sa vyhotovuje zápis. Zápis z rokovania správnej rady sa zverejňuje do desiatich dní od
skončenia rokovania správnej rady na webovom sídle fondu a v Informačnom systéme športu. Z každého zasadnutia správnej
rady sa vyhotovuje zápis a zvukový záznam. Zápis zo zasadnutia správnej rady a zvukový záznam sa zverejňuje na webovom sídle fondu do desiatich dní od zasadnutia správnej rady na čas do uplynutia jedného roka od skončenia funkčného obdobia príslušnej správnej rady. Zvukový záznam alebo jeho časť sa nezverejňuje, ak tak výslovne rozhodla správna rada.
(7) Podrobnosti o zasadnutí, rokovaní a rozhodovaní správnej rady upravuje rokovací poriadok správnej rady., ktorý sa
zverejňuje na webovom sídle fondu.
§ 8Dozorná rada
(1) Dozorná rada je kontrolný orgán fondu.
(2) Dozorná rada
a) dohliada na dodržiavanie povinností fondu podľa právnych predpisov a vnútorných predpisov fondu,
b) vykonáva kontrolu riadneho a účelného hospodárenia fondu, účelného rozdeľovania zdrojov fondu, použitia finančných prostriedkov a nakladania s majetkom fondu,
c) vyjadruje stanovisko k návrhu rozpočtu, k účtovnej závierke a k výročnej správe fondu; tieto stanoviská predkladá správnej rade,
d) vyjadruje stanovisko k nakladaniu s majetkom fondu pred rozhodnutím správnej rady,
e) vyjadruje stanovisko k návrhom na odpísanie pohľadávok fondu alebo na trvalé upustenie od vymáhania pohľadávok fondu pred rozhodnutím správnej rady,
f) oboznamuje správnu radu s výsledkami svojej činnosti a so svojimi zisteniami,
g) podáva správnej rade návrhy na odstránenie zistených nedostatkov,
h) schvaľuje rokovací poriadok dozornej rady.
(3) Členovia dozornej rady oprávnení nahliadať do všetkých účtovných, ekonomických, finančných a iných dokladov súvisiacich s hospodárením a nakladaním s majetkom fondu. Predseda správnej rady je povinný poskytnúť takéto doklady členom dozornej rady bezodkladne.
(4)Predseda dozornej rady sa zúčastňuje na zasadnutiach správnej rady a je oprávnený sa zúčastniť na zasadnutiach odborných komisií bez práva hlasovať.
(5) Zasadnutie dozornej rady zvoláva predseda dozornej rady najmenej raz za tri mesiace. Predseda dozornej rady bez zbytočného odkladu zvolá zasadnutie dozornej rady, ak o to požiada správna rada.
§ 9Zloženie dozornej rady a členstvo v dozornej rade
(1) Dozorná rada má päť troch členov, ktorých vymenúva a odvoláva minister.
(2) Minister vymenúva a odvoláva
a) predsedu dozornej rady,
b) dvoch členov jedného člena dozornej rady na návrh Ministerstva financií Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo
financií“),
c) jedného člena dozornej rady na návrh Slovenského paralympijského výboru jedného člena dozornej rady na návrh
Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky,
d) jedného člena dozornej rady na návrh Slovenského olympijského a športového výboru.
(3) Ak osoby oprávnené podať návrh podľa odseku 2 písm. c) a d) na základe výzvy ministerstva školstva v určenej lehote
nepredložia návrhy na vymenovanie členov dozornej rady v potrebnom počte, minister vymenuje členov dozornej rady aj bez
návrhu. Ak osoba oprávnená podať návrh podľa odseku 2 písm. b) alebo písm. c) na základe výzvy ministerstva školstva v určenej
lehote nepredloží návrh na vymenovanie člena dozornej rady, minister vymenuje člena dozornej rady aj bez návrhu.
(4) Za člena dozornej rady možno vymenovať fyzickú osobu, ktorá
a) má spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu,
b) je bezúhonná,
c) má vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v študijnom odbore ekonómia, manažment alebo právo,
d) má najmenej päťročnú odbornú prax v oblasti ekonómie, manažmentu alebo práva.
(5) K návrhu na vymenovanie člena dozornej rady sa prikladá
a) doklad o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
b) štruktúrovaný životopis,
c) doklad preukazujúci splnenie podmienky podľa odseku 4 písm. d),
d) písomný súhlas s navrhnutím za člena dozornej rady.
(6) Na nezlučiteľnosť funkcie člena dozornej rady sa vzťahuje
§ 5 ods. 6 písm. a) i)
. Funkcia člena dozornej rady je nezlučiteľná aj s členstvom v správnej rade a odborných komisiách.
(7) Člen dozornej rady je povinný bezodkladne písomne oznámiť zmenu skutočností podľa odsekov 4 a 6 predsedovi dozornej rady; predseda dozornej rady zmenu skutočností podľa odsekov 4 a 6 oznámi ministrovi.
(8) Členovi dozornej rady patrí za výkon funkcie mesačná odmena vo výške jednej polovice priemernej mesačnej mzdy v hospodárstve Slovenskej republiky zistenej Štatistickým úradom Slovenskej republiky za predchádzajúci kalendárny rok.
§ 10Funkčné obdobie člena dozornej rady
(1) Funkčné obdobie člena dozornej rady je šesť rokov.
(2) Funkčné obdobie člena dozornej rady sa začína dňom, ktorý nasleduje po dni zániku funkcie člena dozornej rady, na ktorého miesto bol vymenovaný, najskôr však dňom jeho vymenovania.
(3) Členstvo v dozornej rade sa skončí zaniká
a) uplynutím funkčného obdobia,
b) vzdaním sa funkcie; výkon funkcie člena dozornej rady sa skončí zaniká dňom doručenia písomného oznámenia o vzdaní
sa funkcie ministrovi, ak v oznámení nie je uvedený neskorší deň,
c) odvolaním z funkcie; výkon funkcie člena dozornej rady sa skončí zaniká dňom určeným v odvolaní z funkcie,
d) smrťou alebo vyhlásením za mŕtveho,
e) stratou bezúhonnosti alebo
f) obmedzením spôsobilosti na právne úkony.
(4) Minister odvolá člena dozornej rady, ak
a) porušil závažným spôsobom tento zákon alebo vnútorné predpisy fondu,
b) vykonáva funkciu nezlučiteľnú s funkciou člena dozornej rady podľa
§ 9 ods. 6,
alebo
c) podá návrh na odvolanie člena dozornej rady subjekt, ktorý navrhol jeho vymenovanie.
(5) Minister môže odvolať člena dozornej rady na návrh predsedu dozornej rady, ak sa člen dozornej rady nezúčastnil bez náležitého ospravedlnenia na troch po sebe nasledujúcich zasadnutiach dozornej rady.
(6) Ak sa členstvo v dozornej rade skončí zanikne pred uplynutím funkčného obdobia z dôvodov podľa odseku 3 písm. b) f),
nový člen dozornej rady je vymenovaný na zvyšok funkčného obdobia toho člena dozornej rady, ktorého vo funkcii nahradil.
§ 10a
Riaditeľ
(1) Riaditeľ je výkonným orgánom fondu. Riaditeľa vymenúva správna rada na základe výsledkov výberového konania a odvoláva správna rada. Riaditeľa v čase jeho neprítomnosti zastupuje v rozsahu jeho práv a povinností ním poverený zástupca.
(2) Riaditeľ v mene fondu koná vo všetkých veciach v pôsobnosti fondu v rozsahu poverenia správnou radou a
a) zabezpečuje organizačnú a administratívno-technickú činnosť fondu a riadi činnosť kancelárie,
b) predkladá správnej rade na schválenie návrh rozpočtu fondu a jeho zmien, účtovnú závierku fondu overenú audítorom a výročnú správu fondu,
c) predkladá správnej rade návrh na odpísanie pohľadávok fondu alebo návrh na trvalé upustenie od vymáhania pohľadávok fondu,
d) predkladá správnej rade na schválenie návrh organizačného poriadku kancelárie, rokovacieho poriadku odbornej komisie a ďalších vnútorných predpisov fondu okrem rokovacieho poriadku dozornej rady,
e) predkladá správnej rade na schválenie návrhy na nakladanie s majetkom fondu,
f) plní ďalšie úlohy podľa tohto zákona a vnútorných predpisov fondu.
(3) Riaditeľ vykonáva funkciu v pracovnom pomere s fondom.
(4) Riaditeľ má právo zúčastňovať sa na zasadnutiach správnej rady.
(5) Funkcia riaditeľa je nezlučiteľná s členstvom v správnej rade, odbornej komisii a s funkciou podľa § 5 ods. 6.
(6) Za riaditeľa možno vymenovať fyzickú osobu, ktorá
a) sa na základe výzvy správnej rady v určenej lehote prihlásila ako kandidát na funkciu riaditeľa (ďalej len „kandidát“),
b) má spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu,
c) je bezúhonná,
d) má vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa,
e) má najmenej trojročnú odbornú prax v oblasti riadenia,
f) nevykonáva funkciu podľa § 5 ods. 6, alebo ak funkciu podľa § 5 ods. 6 vykonáva, skončí výkon tejto funkcie do 30 dní od vymenovania.
(7) K prihláške do výberového konania na obsadenie funkcie riaditeľa kandidát prikladá
a) projekt riadenia a rozvoja fondu,
b) údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov,3aa)
c) štruktúrovaný životopis,
d) doklad o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
e) čestné vyhlásenie o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu,
f) čestné vyhlásenie o splnení podmienky odbornej praxe v oblasti riadenia s uvedením osoby, u ktorej túto prax vykonával,
g) čestné vyhlásenie, že nevykonáva funkciu podľa § 5 ods. 6; ak kandidát vykonáva funkciu podľa § 5 ods. 6, prikladá čestné vyhlásenie, že túto funkciu prestane vykonávať do 30 dní od vymenovania.
(8) Výkon funkcie riaditeľa zaniká
a) vzdaním sa funkcie; výkon funkcie riaditeľa zaniká dňom doručenia oznámenia o vzdaní sa funkcie predsedovi správnej rady,
b) odvolaním,
c) skončením pracovného pomeru s fondom,
d) stratou bezúhonnosti,
e) smrťou alebo vyhlásením za mŕtveho alebo
f) obmedzením spôsobilosti na právne úkony.
(9) Správna rada riaditeľa odvolá, ak
a)porušil povinnosť, ktorá sa viaže na výkon jeho funkcie, alebo
b)vykonáva funkciu alebo činnosť nezlučiteľnú s funkciou riaditeľa.
(10) Správna rada môže odvolať riaditeľa, ak riaditeľ nevykonáva svoju funkciu najmenej tri po sebe nasledujúce kalendárne mesiace.
(11) Na výberové konanie na obsadenie miesta riaditeľa sa vzťahuje osobitný predpis.3ab)
§ 11Kancelária
(1) Kancelária vykonáva úlohy spojené s organizačným, personálnym, administratívnym a technickým zabezpečením činnosti fondu.
(2) Kancelária najmä preskúmava úplnosť predkladaných žiadostí, predkladá žiadosti odborným komisiám na posúdenie a
zabezpečuje evidenciu údajov v Informačnom systéme športu. Kancelária najmä preskúmava úplnosť predkladaných žiadostí a
predkladá žiadosti na posúdenie príslušným odborným komisiám. Ak je žiadosť neúplná, kancelária vyzve žiadateľa na jej doplnenie.
§ 12Odborné komisie
(1) Na posudzovanie žiadostí fond zriaďuje odborné komisie podľa zamerania účelu podpory a rozvoja športu.
(2) Odborné komisie posudzujú žiadosti a odporúčajú správnej rade podporu projektov vrátane výšky príspevku, ktorý byť
poskytnutý na konkrétny projekt.
(3) Odborné komisie predkladajú správnej rade priority podpory športu v oblasti svojho pôsobenia na príslušný kalendárny rok a
spolupracujú pri príprave výziev.
(4) Podrobnosti o zasadnutiach a rokovaní odborných komisií upravujú rokovacie poriadky jednotlivých odborných komisií.
(1) Na posudzovanie žiadostí v rámci jednotlivých výziev fond zriaďuje odborné komisie podľa zamerania účelu výzvy.
(2) Odborná komisia posudzuje žiadosti a navrhuje správnej rade podporu projektov vrátane výšky príspevku, ktorý byť poskytnutý na konkrétny projekt.
(3) Odborná komisia sa pri svojej činnosti riadi svojím štatútom, ktorý vydáva fond. V štatúte odbornej komisie sa uvádzajú aj požiadavky na odbornosť členov odbornej komisie podľa účelu príslušnej výzvy.
§ 13Členstvo v odbornej komisii
(1) Odborné komisie majú najmenej troch členov. Predsedom odbornej komisie je vždy člen správnej rady.
(2) Za člena odbornej komisie môže byť vymenovaná fyzická osoba, ktorá
a) má najmenej trojročnú odbornú prax v oblasti športu,
b) má spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu,
c) je bezúhonná.
(3) Funkčné obdobie člena odbornej komisie je päť rokov. Funkčné obdobie člena odbornej komisie sa začína dňom, ktorý
nasleduje po dni zániku funkcie člena odbornej komisie, na ktorého miesto bol vymenovaný, najskôr však dňom jeho vymenovania.
(4) Funkcia člena odbornej komisie je nezlučiteľná s funkciou predsedu správnej rady a funkciou člena dozornej rady.
(5) Funkcia člena odbornej komisie sa skončí
a) uplynutím funkčného obdobia,
b) odvolaním z funkcie,
c) vzdaním sa funkcie; členstvo zaniká dňom doručenia písomného oznámenia o vzdaní sa funkcie predsedovi správnej rady,
d) smrťou alebo vyhlásením za mŕtveho,
e) stratou bezúhonnosti alebo
f) obmedzením spôsobilosti na právne úkony.
(6) Člena odbornej komisie správna rada môže odvolať aj bez uvedenia dôvodu.
(1) Odborná komisia má najmenej troch členov. Predsedom odbornej komisie môže byť aj člen správnej rady.
(2) Za člena odbornej komisie možno vymenovať fyzickú osobu, ktorá
a)má spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu,
b)je bezúhonná a
c)spĺňa požiadavky na odbornosť podľa štatútu odbornej komisie, ktorej má byť členom.
(3) Funkcia člena odbornej komisie je nezlučiteľná s funkciou predsedu správnej rady, funkciou člena dozornej rady a funkciou riaditeľa.
(4) Členstvo v odbornej komisii zaniká
a)vydaním rozhodnutia správnej rady o príspevku na projekt,
b)odvolaním z funkcie aj bez udania dôvodu,
c)vzdaním sa funkcie; členstvo zaniká dňom doručenia písomného oznámenia o vzdaní sa funkcie predsedovi správnej rady,
d)smrťou alebo vyhlásením za mŕtveho,
e)stratou bezúhonnosti alebo
f)obmedzením spôsobilosti na právne úkony.
§ 14Spoločné ustanovenia k členstvu v orgánoch fondu a v odborných komisiách
(1) Člen správnej rady, člen dozornej rady a člen odbornej komisie je povinný pri výkone svojej funkcie konať nestranne a zdržať
sa uprednostnenia osobného záujmu pred verejným záujmom.
(2) Členstvo v správnej rade, členstvo v dozornej rade a členstvo v odborných komisiách je nezastupiteľné.
(3) Na pracovnoprávne vzťahy zamestnancov kancelárie a členov odborných komisií sa vzťahuje osobitný predpis.3a)
§ 14
Spoločné ustanovenia k orgánom fondu, zamestnancom kancelárie a členom odborných komisií
(1) Člen správnej rady, člen dozornej rady a člen odbornej komisie je povinný pri výkone svojej funkcie konať nestranne a zdržať sa uprednostnenia osobného záujmu pred verejným záujmom. Člen správnej rady je vylúčený z hlasovania vo veci, v ktorej by mohlo dôjsť ku konfliktu záujmov vzhľadom na vzťah člena správnej rady alebo jeho blízkej osoby k prejednávanej veci alebo k osobe žiadateľa o poskytnutie príspevku na projekt (ďalej len „žiadateľ“).
(2) Členstvo v správnej rade, členstvo v dozornej rade a členstvo v odborných komisiách je nezastupiteľné.
(3) Na pracovnoprávne vzťahy zamestnancov kancelárie, riaditeľa a členov odborných komisií sa vzťahuje osobitný predpis.3a)
(4) Členovia správnej rady a členovia dozornej rady majú právo na cestovné náhrady podľa osobitného predpisu.3b)
Poskytovanie príspevku na projekt
§ 15Všeobecné ustanovenia
(1) Príspevok na projekt sa poskytuje na základe výzvy zverejnenej na webovom sídle fondu a v Informačnom systéme športu
najmenej 30 dní pred termínom na doručenie žiadostí. Výzva obsahuje najmä
a) vymedzenie účelu, na ktorý sa príspevok na projekt poskytuje,
b) konkrétne podmienky poskytnutia príspevku na projekt vrátane maximálnej výšky príspevku na projekt,
c) vzor žiadosti,
d) doklady, ktoré sú prílohou žiadosti,
e) termín na doručenie žiadostí,
f) okruh oprávnených žiadateľov o poskytnutie príspevku na projekt (ďalej len „žiadateľ“),
g) časový harmonogram vyhodnocovania žiadostí.
(2) Fond môže ako podmienku poskytnutia príspevku na projekt určiť povinnosť žiadateľa písomne preukázať, že na
financovanie športovej činnosti, na ktorú požaduje finančné prostriedky, zabezpečené spolufinancovanie z vlastných zdrojov alebo
z iných zdrojov. Výšku spolufinancovania určí fond v rámci zásad poskytovania príspevku na projekt a priorít podpory športu.
(3) O poskytnutí príspevku na projekt rozhodne správna rada do 60 dní odo dňa uplynutia termínu na doručenie žiadostí na
základe odporúčania odbornej komisie, ak § 17 ods. 10 neustanovuje inak, a po posúdení súladu s pravidlami poskytovania
štátnej pomoci.4) Správna rada rozhodne o
a) poskytnutí príspevku na projekt alebo
b) neposkytnutí príspevku na projekt.
(4) Rozhodnutie správnej rady podľa odseku 3 fond zverejní na svojom webovom sídle a v Informačnom systéme športu.
Rozhodnutie podľa odseku 3 písm. b) obsahuje aj dôvod neposkytnutia príspevku na projekt. Ak správna rada rozhodne inak, ako
jej odporučila odborná komisia, svoje rozhodnutie odôvodní.
(5) Na príspevok na projekt nie je právny nárok. Proti rozhodnutiu podľa odseku 3 nie je možné odvolanie.
(6) Poskytnuté finančné prostriedky môže prijímateľ použiť výlučne na účel uvedený v zmluve o príspevku na projekt podpory
športu (ďalej len „zmluva“).
(7) Príspevok na projekt nemožno poskytnúť na
a) krytie straty,
b) úhradu záväzkov z predchádzajúcich rozpočtových rokov,
c) refundáciu výdavkov uhradených v predchádzajúcich rozpočtových rokoch,
d) splácanie úverov, pôžičiek a úrokov z prijatých úverov a pôžičiek,
e) úhradu daní a sankčných odvodov,
f) úhradu pokút.
(8) Prijímateľ je povinný vrátiť príspevok na projekt alebo jeho časť v určenej lehote, ak
a) ho použil v rozpore s dohodnutým účelom,
b) stratil spôsobilosť prijímateľa verejných prostriedkov,5) alebo
c) porušil povinnosť uvedenú v zmluve.
(9) Kontrolu použitia príspevku na projekt, dodržiavania účelu a podmienok uvedených v zmluve je oprávnený vykonávať hlavný
kontrolór športu.
(10) Odvod, penále a pokutu za porušenie finančnej disciplíny pri nakladaní s finančnými prostriedkami fondu ukladá a vymáha
Úrad vládneho auditu.6)
(1) Príspevok na projekt sa poskytuje na základe výzvy zverejnenej na webovom sídle fondu najmenej 30 dní pred termínom na doručenie žiadostí, ak § 15a ods.1 alebo § 15b ods. 1 neustanovuje inak. Výzva obsahuje najmä
a) vymedzenie účelu, na ktorý sa príspevok na projekt poskytuje,
b) konkrétne podmienky poskytnutia príspevku na projekt vrátane minimálnej a maximálnej výšky príspevku na projekt,
c) vzor žiadosti,
d) doklady, ktoré sú prílohou žiadosti,
e) termín na doručenie žiadostí,
f) okruh oprávnených žiadateľov,
g) časový harmonogram vyhodnocovania žiadostí.
(2) Fond môže ako podmienku poskytnutia príspevku na projekt určiť povinnosť žiadateľa písomne preukázať, že na financovanie projektu, na ktorý požaduje finančné prostriedky, zabezpečené spolufinancovanie z vlastných zdrojov alebo z iných zdrojov. Výšku spolufinancovania určí fond vo výzve.
(3) O poskytnutí príspevku na projekt rozhodne správna rada do 90 dní odo dňa uplynutia termínu na doručenie žiadostí na základe odporúčania odbornej komisie, ak § 17 ods. 10 neustanovuje inak, a po posúdení súladu s pravidlami poskytovania štátnej pomoci.4) Správna rada rozhodne o
a) poskytnutí príspevku na projekt alebo
b) neposkytnutí príspevku na projekt.
(4) Rozhodnutie správnej rady podľa odseku 3 fond zverejní na svojom webovom sídle. Rozhodnutie podľa odseku 3 písm. b) obsahuje aj odôvodnenie neposkytnutia príspevku na projekt. Ak správna rada rozhodne inak, ako jej odporučila odborná komisia, svoje rozhodnutie odôvodní.
(5) Na poskytnutie príspevku na projekt nie je právny nárok. Proti rozhodnutiu podľa odseku 3 nie je možné odvolanie.
(6) Poskytnuté finančné prostriedky môže prijímateľ použiť výlučne na účel uvedený v zmluve o príspevku na projekt podpory športu (ďalej len „zmluva“).
(7) Príspevok na projekt nemožno poskytnúť na
a) úhradu záväzkov z predchádzajúcich rozpočtových rokov okrem úhrady záväzkov vzniknutých počas rozpočtového roka, v ktorom bola zverejnená výzva,
b) refundáciu výdavkov uhradených v predchádzajúcich rozpočtových rokoch okrem refundácie výdavkov uhradených počas rozpočtového roka, v ktorom bola zverejnená výzva,
c) splácanie úverov, pôžičiek a úrokov z prijatých úverov a pôžičiek,
d) úhradu daní a sankčných odvodov,
e) úhradu pokút,
f) výdavky nezahrnuté do rozpočtu projektu.
(8) Prijímateľ je povinný vrátiť príspevok na projekt alebo jeho časť v lehote určenej kanceláriou fondu, ak
a) použil príspevok na projekt v rozpore s dohodnutým účelom alebo
b) porušil povinnosť uvedenú v zmluve, ktorej porušenie je spojené s povinnosťou vrátenia finančných prostriedkov.
(9) Odvod, penále alebo pokutu za porušenie finančnej disciplíny pri nakladaní s finančnými prostriedkami fondu ukladá a vymáha Úrad vládneho auditu.6)
§ 15a
Poskytovanie príspevku na projekt podpory významných súťaží
(1) Príspevok na projekt podpory významných súťaží organizovaných na území Slovenskej republiky poskytuje fond bez výzvy. Fond rozhoduje o poskytnutí príspevku na projekt podľa prvej vety na základe návrhu ministerstva školstva.
(2) Ustanovenia § 15 ods. 2, 6 9 a § 16 sa na subjekt, ktorému fond poskytne príspevok na projekt podľa odseku 1, vzťahujú rovnako ako na žiadateľa.
(3) Fond zabezpečí v súlade s pravidlami poskytovania štátnej pomoci4) poskytnutie príspevku na projekt podľa odseku 1 do 60 dní odo dňa schválenia správnou radou.
§ 15b
Poskytnutie príspevku na projekt podpory výstavby, modernizácie a rekonštrukcie športovej infraštruktúry národného významu
(1) Príspevok na projekt podpory výstavby, modernizácie a rekonštrukcie športovej infraštruktúry národného významu poskytuje fond bez výzvy.
(2) Fond poskytne príspevok na projekt podľa odseku 1 v sume najviac 1 000 000 eur, ak za prijatie príslušného uznesenia správnej rady hlasovalo najmenej osem členov správnej rady.
(3) Fond poskytne príspevok na projekt podľa odseku 1 v sume viac ako 1 000 000 eur a najviac v sume 5 000 000 eur, ak za prijatie príslušného uznesenia správnej rady hlasovalo najmenej osem členov správnej rady. Fond pred hlasovaním o poskytnutí príspevku požiada ministerstvo financií o hodnotenie štúdie uskutočniteľnosti6a) z pohľadu hodnoty za peniaze. Ak ministerstvo financií neposkytne hodnotenie do 30 dní od podania žiadosti fondu, môže správna rada hlasovať o poskytnutí príspevku bez hodnotenia ministerstva financií.
(4) Fond poskytne príspevok na projekt podľa odseku 1 v sume viac ako 5 000 000 eur, ak je dodržaný postup podľa odseku 3 a poskytnutie príspevku na projekt na návrh fondu schváli vláda.
(5) Ustanovenia § 15 ods. 2, 6 9 a § 16 sa na subjekt, ktorému fond poskytne príspevok na projekt podľa odseku 1 alebo odseku 2, vzťahujú rovnako ako na žiadateľa.
(6) Fond zabezpečí v súlade s pravidlami poskytovania štátnej pomoci4) poskytnutie príspevku na projekt do
a) 60 dní odo dňa schválenia správnou radou, ak ide o projekt podľa odseku 2,
b) 60 dní odo dňa poskytnutia súhlasu ministerstva financií alebo odo dňa uplynutia lehoty podľa odseku 3 písm. b), ak ide o projekt podľa odseku 3,
c) 60 dní odo dňa schválenia projektu vládou, ak ide o projekt podľa odseku 4.
§ 16Žiadateľ
(1) Žiadateľom môže byť športovec, športový odborník, športová organizácia, obec, samosprávny kraj alebo iný subjekt fyzická
osoba alebo právnická osoba, ktorá spĺňa podmienky určený vo výzvye, ak § 15a ods. 1 alebo § 15b ods. 1 neustanovuje inak ak
predmet činnosti tohto subjektu priamo súvisí s účelom, na ktorý sa príspevok na projekt poskytuje.
(2) Príspevok na projekt možno poskytnúť žiadateľovi, ktorý
a) je zapísaný v Informačnom systéme športu,
c a) je bezúhonný; ak je žiadateľom právnická osoba, vyžaduje sa bezúhonnosť štatutárneho orgánu alebo členov
štatutárneho orgánu,
db) predložil vyúčtovanie príspevku na projekt za predchádzajúce obdobia v Informačnom systéme športu, riadne plní svoje
záväzky zo zmlúv uzatvorených s fondom pred podaním žiadosti,
ec) vrátil fondu finančné prostriedky podľa § 15 ods. 8,
f) uhradil administratívny poplatok podľa
§ 18
.
(3) Žiadateľ je povinný predložiť štúdiu uskutočniteľnosti investície alebo štúdiu uskutočniteľnosti koncesie,6b) ktorú plánuje uskutočniť, ak ide o projekt podľa § 15b ods. 3 alebo ods. 4.
(3 4) Žiadateľ, ktorému bol poskytnutý príspevok na projekt, nesmie previesť príspevok na projekt na inú fyzickú osobu alebo
inú právnickú osobu.
(4) Žiadateľom nemôže byť
a) člen odbornej komisie, člen dozornej rady, člen správnej rady alebo ich blízka osoba,
b) právnická osoba, ktorej členom riadiacich orgánov, kontrolných orgánov alebo dozorných orgánov alebo štatutárnym
orgánom alebo členom štatutárneho orgánu je člen odbornej komisie, člen dozornej rady, člen správnej rady alebo im
blízka osoba.
§ 17Predkladanie a posúdenie žiadostí
(1) Žiadateľ v žiadosti uvedie, na aký účel a v akej sume žiada príspevok na projekt.
(2) Prílohou žiadosti je:
a) popis projektu a účelu projektu,
b) celkový rozpočet projektu vrátane kalkulácie nákladov,
c) doklad o splnení podmienky podľa
§ 15 ods. 2
, ak sa vyžaduje,
d) doklad o zriadení platobného účtu
7)
žiadateľa v banke alebo v pobočke zahraničnej banky, na ktorý žiadateľ žiada poukázať
príspevok na projekt,
e) potvrdenie o zaplatení administratívneho poplatku podľa
§ 18
,
f) iné doklady potrebné na posúdenie žiadosti uvedené vo výzve.
(3) Ak sa prílohy podľa odseku 2 predkladajú v inom ako štátnom jazyku Slovenskej republiky, žiadateľ je povinný predložiť aj ich úradný preklad do štátneho jazyka Slovenskej republiky; to neplatí, ak prílohy podľa odseku 2 vyhotovené v českom jazyku.
8)
(4) Po doručení žiadosti kancelária overí, či žiadosť podal oprávnený žiadateľ podľa
§ 16
, či je žiadosť správne vyplnená a obsahuje prílohy podľa
odseku 2
a či bola žiadosť podaná riadne, včas a vo forme určenej fondom. Kancelária v rámci overenia žiadosti vykoná formálnu kontrolu žiadosti.
(5) Ak žiadosť nie je správne vyplnená, je neúplná alebo iné formálne nedostatky, kancelária písomne vyzve žiadateľa na doplnenie alebo na opravu žiadosti v lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako desať päť pracovných dní odo dňa doručenia výzvy na
doplnenie alebo na opravu žiadosti.
(6) Ak žiadateľ nedoplnil žiadosť alebo neodstránil nedostatky v lehote podľa odseku 5, kancelária vyradí žiadosť z
posudzovania a túto skutočnosť bezodkladne oznámi žiadateľovi.
(7) Žiadosť, ktorá spĺňa náležitosti podľa odseku 4, postúpi kancelária príslušnej odbornej komisii na posúdenie.
(8) Odborná komisia v rámci procesu posudzovania žiadostí preskúma aj úplnosť rozpočtu projektu a súlad žiadosti so zásadami
poskytovania príspevku na projekt schválenými správnou radou. Ak podľa predloženého rozpočtu projektu odborná komisia zistí,
že žiadosť nie je v súlade so zásadami poskytovania príspevku na projekt schválenými správnou radou, neodporučí správnej rade
poskytnutie príspevku na projekt.
(9) Odborná komisia žiadosť s jej písomným hodnotením predkladá správnej rade na rozhodnutie. (10) Na žiadosti
vyhodnocované podľa kritérií a podmienok určených vo výzve, ktoré je možné vyhodnotiť na základe objektívne overiteľných
údajov, sa ustanovenia odsekov 7 až 9 nevzťahujú.
(6) Ak žiadateľ nedoplnil žiadosť alebo neodstránil nedostatky v lehote podľa odseku 5, kancelária vyradí žiadosť z posudzovania, túto skutočnosť písomne oznámi žiadateľovi a informuje o tejto skutočnosti správnu radu na jej najbližšom zasadnutí.
(7) Žiadosť, ktorá spĺňa náležitosti podľa odseku 4, kancelária postúpi na posúdenie príslušnej odbornej komisii.
(8) Odborná komisia pri posudzovaní žiadostí preskúma obsah žiadosti vrátane úplnosti rozpočtu projektu a súlad žiadosti s podmienkami poskytovania príspevku na projekt. Ak podľa predloženého rozpočtu projektu odborná komisia zistí, že žiadosť nie je v súlade s podmienkami poskytovania príspevku na projekt, neodporučí správnej rade poskytnutie príspevku na projekt.
(9) Žiadosť predkladá odborná komisia s jej písomným hodnotením na rozhodnutie správnej rade.
(10) Na žiadosti vyhodnocované podľa kritérií a podmienok určených vo výzve, ktoré je možné vyhodnotiť na základe objektívne overiteľných údajov, sa ustanovenia odsekov 7 až 9 nevzťahujú.
§ 18Administratívny poplatok
(1) Za spracovanie žiadosti je žiadateľ povinný zaplatiť na účet fondu administratívny poplatok.
(2) Administratívny poplatok je nevratný; preplatok z administratívneho poplatku sa nevracia žiadateľovi, ak jeho výška
nepresiahne 5 eur.
(3) Administratívny poplatok sa platí vo výške 0,1 % z požadovaných finančných prostriedkov, najmenej však 20 eur a najviac 1 000 eur.
§ 19Zmluva
(1) Príspevok na projekt sa poskytuje na základe písomnej zmluvy uzatvorenej medzi fondom a žiadateľom.
(2) Zmluva obsahuje
a) identifikačné údaje zmluvných strán,
b) bankové spojenie a číslo bankového účtu žiadateľa,
c) výšku schváleného príspevku na projekt,
d) účel, na ktorý sa príspevok na projekt poskytuje,
e) podmienky a termín použitia príspevku na projekt,
f) termín vyúčtovania príspevku na projekt,
g) termín vrátenia nepoužitých finančných prostriedkov a číslo bankového účtu fondu, na ktorý sa tieto finančné prostriedky vracajú,
h) termín poukázania výnosov z poskytnutých finančných prostriedkov fondu a číslo bankového účtu fondu, na ktorý sa tieto finančné prostriedky vracajú,
i) podmienky poskytnutia príspevku na projekt, ktorých nesplnenie je spojené s povinnosťou vrátenia finančných prostriedkov,
j) spôsob kontroly použitia príspevku na projekt,
k) výšku a spôsob preukazovania použitia finančných prostriedkov určených na spolufinancovanie, ak sa na uskutočnenie účelu príspevku na projekt spolufinancovanie vyžaduje,
l) záväzok používať dlhodobý majetok, na ktorý bol poskytnutý príspevok na projekt, na športový účel, a to aj ak nastane prevod vlastníctva počas zmluvne určeného obdobia,
m) sankcie za porušenie zmluvných podmienok,
n) ostatné dohodnuté náležitosti súvisiace s poskytnutím príspevku na projekt.
§ 20
Športový poukaz
(1) Fond môže poskytnúť príspevok na športový poukaz na základe schváleného projektu, ktorého účelom je podpora športu
mládeže.
9)
(2) Hodnotu športového poukazu pre konkrétnu výzvu schvaľuje správna rada v závislosti od disponibilného objemu finančných
prostriedkov určených na projekt podľa odseku 1.
(3) Žiadateľa, ktorého projekt podľa odseku 1 správna rada schválila, fond zapíše do zoznamu poskytovateľov športových
poukazov, ktorý sa zverejňuje na webovom sídle fondu a v Informačnom systéme športu.
(4) Správna rada môže rozhodnúť, že pomernú časť hodnoty športového poukazu uhrádza zákonný zástupca dieťaťa alebo
plnoletá fyzická osoba, ktorá športový poukaz využíva; v rozhodnutí zároveň určí výšku takto uhrádzanej pomernej časti hodnoty
športového poukazu.
(5) Na poskytnutie športového poukazu nárok každé dieťa, ktoré spĺňa podmienku vekovej hranice určenú rozhodnutím
správnej rady. Výška nárokovateľnej sumy je určená rozhodnutím správnej rady v závislosti od objemu finančných prostriedkov
určených na príspevok na športový poukaz a počtu detí, ktoré spĺňajú podmienku podľa prvej vety.
§ 20aOsobitné ustanovenia v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu
(1) Fond môže na základe osobitnej výzvy poskytnúť finančné prostriedky na zmiernenie následkov mimoriadnej situácie,
núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného na celé územie Slovenskej republiky (ďalej len „mimoriadna podpora“).
Fond môže na základe osobitnej výzvy poskytnúť finančné prostriedky na zmiernenie následkov v oblasti športu spôsobených mimoriadnou situáciou, núdzovým stavom alebo výnimočným stavom vyhláseným na celom území Slovenskej republiky (ďalej len „mimoriadna podpora“).
(2) Osobitná výzva sa zverejňuje na webovom sídle fondu a v Informačnom systéme športu. Osobitná výzva obsahuje najmä
a) vymedzenie účelu, na ktorý sa mimoriadna podpora poskytuje,
b) konkrétne podmienky poskytnutia mimoriadnej podpory a jej výšku,
c) vzor žiadosti,
d) doklady, ktoré sú prílohou žiadosti,
e) termín na doručenie žiadostí,
f) okruh oprávnených žiadateľov o poskytnutie mimoriadnej podpory.
(3) Mimoriadna podpora sa poskytuje na základe rozhodnutia správnej rady bez zmluvy. Proti tomuto rozhodnutiu nie je možné odvolanie. Na mimoriadnu podporu nie je právny nárok.
Financovanie a hospodárenie fondu
§ 21
(1) Fond sústreďuje príjmy a realizuje výdavky súvisiace s činnosťou fondu na samostatnom účte v Štátnej pokladnici.
10)
(2) Príjmy fondu tvoria najmä
a) príspevok z rozpočtovej kapitoly ministerstva podľa § 22,
b) sankcie za porušenie zmluvných podmienok,
c) príjmy z úrokov,
d) vratky nepoužitých finančných prostriedkov alebo neoprávnene použitých finančných prostriedkov poskytnutých fondom,
e) administratívne poplatky podľa § 18,
f) dary a príspevky od iných osôb,
g) príjmy z vykonávania činností podľa § 2 písm. g),
h) príjmy z podnikateľskej činnosti,
i) iné príjmy.
a) príspevok zo štátneho rozpočtu podľa § 22,
b) sankcie za porušenie zmluvných podmienok,
c) príjmy z úrokov,
d) vratky nepoužitých finančných prostriedkov alebo neoprávnene použitých finančných prostriedkov poskytnutých fondom,
e) administratívne poplatky podľa § 18,
f) dary a príspevky od iných osôb,
g) iné príjmy.
(3) Finančné prostriedky podľa odseku 2 písm. a) sa ich pripísaním na účet fondu považujú na účely podľa osobitného predpisu
11)
za vyčerpané na určený účel.
(4) Finančné prostriedky môže fond používať len na účely podľa tohto zákona a na vlastnú prevádzku podľa rozpočtu schváleného správnou radou. Fond je povinný pri používaní prostriedkov zachovávať hospodárnosť a efektívnosť ich použitia.
(5) Fond zostavuje rozpočet príjmov a výdavkov najmenej na tri rozpočtové roky. Príslušný kalendárny rok je rozpočtovým rokom fondu. Ak v príslušnom rozpočtovom roku fond nepoužije všetky finančné prostriedky, môže nevyčerpaný zostatok finančných prostriedkov použiť v nasledujúcich rozpočtových rokoch.
(6) Fond je povinný použiť na podporu športu najmenej 95 % sumy príjmov podľa odseku 2 písm. a). Fond je povinný použiť na
účely podľa § 1 ods. 1 písm. a) a b) najmenej 85 % sumy príjmov podľa odseku 2 písm. a).
(7) Fond je oprávnený na vlastnú prevádzku použiť najviac 5 % sumy príjmov podľa odseku 2 písm. a).
(8) Fond vedie účtovníctvo podľa osobitného predpisu.
12)
Účtovná závierka a výročná správa fondu musia byť overené audítorom
13)
a po schválení správnou radou musia byť zverejnené najneskôr do konca šiesteho mesiaca nasledujúceho po skončení účtovného obdobia, za ktoré sa účtovná závierka zostavuje. Účtovnú závierku, výročnú správu a správu audítora ukladá fond do verejnej časti registra účtovných závierok
14)
najneskôr do konca šiesteho mesiaca nasledujúceho po skončení účtovného obdobia, za ktoré sa účtovná závierka zostavuje.
(9) Výročná správa fondu obsahuje
a) prehľad a vyhodnotenie plnenia činností fondu,
b) prehľad poskytnutých finančných prostriedkov,
c) zhodnotenie základných údajov obsiahnutých v účtovnej závierke,
d) stanovisko dozornej rady k účtovnej závierke a k výsledku hospodárenia fondu,
e) ďalšie údaje určené správnou radou.
(10) Na nakladanie s majetkom fondu sa vzťahuje osobitný predpis,
2)
ak tento zákon neustanovuje inak. Fond môže vykonávať podnikateľskú činnosť v súlade s osobitným predpisom.
2)
(11) Hospodárenie s prostriedkami fondu podlieha kontrole podľa osobitného predpisu. Fond vykonáva finančnú kontrolu
poskytnutia a použitia finančných prostriedkov fondu.
15)
§ 22Príspevok do fondu
(1) Ministerstvo školstva poskytuje fondu každoročne príspevok najmenej vo výške 20 000 000 eur najneskôr do 31. januára.
(2) Ministerstvo školstva poskytuje fondu príspevok podľa odseku 1 na základe zmluvy o poskytnutí príspevku.
Spoločné ustanovenia
§ 23
(1) Na účely vedenia evidencie žiadostí, žiadateľov a prijímateľov je fond oprávnený získavať a spracúvať osobné údaje fyzickej osoby, ktorá je žiadateľom alebo prijímateľom, v rozsahu meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa trvalého pobytu, číslo platobného účtu v banke alebo v pobočke zahraničnej banky a ostatné údaje potrebné na plnenie úloh fondu.
(2) Pri spracúvaní a ochrane osobných údajov podľa tohto zákona sa postupuje podľa osobitného predpisu.
16)
(3) Postupom podľa tohto zákona nie sú dotknuté osobitné predpisy o štátnej pomoci.
4)
(4) Za bezúhonného sa na účely tohto zákona nepovažuje ten, kto bol právoplatne odsúdený za úmyselný trestný čin a ten, kto bol právoplatne odsúdený za nedbanlivostný trestný čin na nepodmienečný trest odňatia slobody.
(5) Bezúhonnosť sa preukazuje výpisom z registra trestov. Na účel preukázania bezúhonnosti poskytne fyzická osoba údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov.
17)
3aa) Údaje fond bezodkladne zašle v elektronickej podobe prostredníctvom
elektronickej komunikácie Generálnej prokuratúre Slovenskej republiky na vydanie výpisu z registra trestov.
(6) Ak ide o cudzinca, bezúhonnosť sa preukazuje obdobným dokladom o bezúhonnosti vydaným príslušným orgánom štátu, ktorého je štátnym príslušníkom, alebo príslušným orgánom štátu jeho trvalého pobytu alebo obvyklého pobytu, a to dokladom nie starším ako tri mesiace a predloženým spolu s jeho úradne osvedčeným prekladom do slovenského jazyka.
§ 24
(1) Na konanie podľa tohto zákona sa nevzťahuje správny poriadok všeobecný predpis o správnom konaní, ak odsek 2
neustanovuje inak.
(2) Na doručovanie písomností podľa tohto zákona sa použijú ustanovenia správneho poriadku všeobecného predpisu o
správnom konaní.
§ 25Prechodné ustanovenia
(1) Vláda vymenuje členov správnej rady najneskôr do 30. novembra 2019.
(2) Minister vymenuje členov dozornej rady najneskôr do 30. novembra 2019.
(3) Ministerstvo školstva poskytne fondu najneskôr do 30. novembra 2019 mimoriadny príspevok určený na zabezpečenie prevádzky fondu vo výške 200 000 eur.
(4) Predseda správnej rady zvolá prvé zasadnutie správnej rady najneskôr do 15. decembra 2019.
(5) Správna rada schváli štatút fondu najneskôr do 15. januára 2020.
(6) Predseda správnej rady vymenuje členov odborných komisií najneskôr do 31. januára 2020.
§ 26
Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. júna 2022
(1) Funkčné obdobie členov správnej rady vymenovaných podľa tohto zákona v znení účinnom do 31. mája 2022 sa skončí uplynutím ich funkčného obdobia.
(2) Funkčné obdobie členov dozornej rady vymenovaných podľa tohto zákona v znení účinnom do 31. mája 2022 sa skončí vymenovaním nových členov dozornej rady, najneskôr však 30. júna 2022.
(3) Výberové konanie na funkciu riaditeľa sa uskutoční najneskôr do 31. júla 2022.
ČI. VIII
Tento zákon nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia okrem čl. II, čl. III, čl. IV a čl. VI bodov 2 14, 19, 21 24, 29 a 35, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. januára 2020, a čl. V, ktorý nadobúda účinnosť 2. januára 2020.
Zuzana Čaputová v. r.
Andrej Danko v. r.
Peter Pellegrini v. r .
1) § 3 písm. h) zákona č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 310/2019 Z. z.
1a) § 19 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.
2) Zákon č. 176/2004 Z. z. o nakladaní s majetkom verejnoprávnych inštitúcií a o zmene zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 259/1993 Z. z. o Slovenskej lesníckej komore v znení zákona č. 464/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
3) § 3 ods. 2 zákona č. 103/2007 Z. z. o trojstranných konzultáciách na celoštátnej úrovni a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o tripartite).
3aa) § 10 zákona č. 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
3ab) § 5 zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov.
3a) Zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov.
3b) Zákon č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov.
4) Zákon č. 358/2015 Z. z. o úprave niektorých vzťahov v oblasti štátnej pomoci a minimálnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o štátnej pomoci).
5) § 66 a 67 zákona č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
6) § 4 zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
6a) Čl. 2 ods. 87 nariadenia Komisie (EÚ) č. 651/2014 zo 17. júna 2014 o vyhlásení určitých kategórií pomoci za zlučiteľné s vnútorným trhom podľa článkov 107 a 108 zmluvy (Ú. v. EÚ L 187/1, 26. 6. 2014) v platnom znení.
6b) § 4, 31 a 56 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
7) § 2 ods. 9 zákona č. 492/2009 Z. z. o platobných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
8) § 3 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 270/1995 Z. z. o štátnom jazyku Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
9) § 3 písm. n) zákona č. 440/2015 Z. z.
10) § 2a ods. 1 písm. m) zákona č. 291/2002 Z. z. o Štátnej pokladnici a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
11) § 19 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
12) Zákon č. 431/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
13) Zákon č. 423/2015 Z. z. o štatutárnom audite a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.
14) § 23 zákona č. 431/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
15) Zákon č. 357/2015 Z. z. v znení neskorších predpisov.
16) Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 221/2019 Z. z.
17) § 10 zákona č. 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.