K bodu 3Ide o zosúladenie terminológie so zákonom č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 440/2015 Z. z. o športe“), ktorý nahrádza používanie pojmu telesná kultúra pojmom šport.
K bodom 4, 55, 58, 59, 63 a 88
V nadväznosti na potreby aplikačnej praxe sa upravujú pojmy športovisko a športový priestor, ktoré nahradia doterajšie pojmy športové zariadenie a športovisko, keďže presnejšie z hľadiska odbornej terminológie vystihujú príslušné nehnuteľné priestory.
K bodu 5
Vzhľadom na to, že správcom informačného systému nebude už národný športový zväz futbalu a nebude ďalej povinný spolu s národným športovým zväzom hokeja vytvárať a prevádzkovať informačný systém, bude rizikovým účastníkom podujatia fyzická osoba, ktorá je evidovaná v informačnom systéme Ministerstva vnútra Slovenskej republiky.
K bodom 6
Na základe podnetov aplikačnej praxe, najmä organizátorov maratónov, sa z dôvodu prekrývania lehôt pri podávaní oznámenia organizátorom pred konaním podujatia upravuje lehota na podanie oznámenia o konaní podujatia obci z 30 dní na 15 dní. Z uvedeného dôvodu sa zároveň vykonáva príslušná legislatívno-technická úprava.
K bodu 7
Terminologické zosúladenie s § 8 ods. 3, podľa ktorého obec môže poskytovať súčinnosť pri plnení úloh usporiadateľskej služby.
K bodu 8
V nadväznosti na úpravu lehoty na oznámenie konania podujatia obci z 30 dní na 15 dní sa upravuje aj lehota, v rámci ktorej obec zverejňuje oznámenie o konaní podujatia, ak ide o podujatie, ktoré sa má konať mimo športoviska a organizátor podujatia nepredložil súhlas vlastníkov alebo užívateľov pozemkov alebo priestorov, kde sa má podujatie konať.
K bodu 9
Osvedčené európske postupy a predpisy medzinárodných športových organizácii majú z dôvodu bezpečnosti upravenú bezpečnostnú certifikáciu športovísk, kde z dôvodu zabezpečenia plynulej čiastočnej alebo celkovej evakuácie športoviska v prípade mimoriadnych udalostí ako požiar, terorizmus, nahlásenie bomby je nevyhnutné, aby pre ochranu života a zdravia divákov a zabezpečenia evakuácie nebola prekročená projektová kapacita športoviska.
K bodu 10
Zabezpečenie prístupu k celkovej bezpečnosti pri organizovaní verejného športového podujatia si vyžaduje nielen zabezpečenie plynulého a bezproblémového príchodu bezpečnostných a záchranných zložiek do priestorov športoviska počas mimoriadnych udalostí, ale aj bezproblémové opustenie týchto priestorov. Navrhovaná úprava reaguje na problémy aplikačnej praxe, kde záchranné alebo policajné vozidlá pred podujatím zaparkovali v priestoroch športoviska, avšak počas incidentov ako odvoz zranených osôb alebo zadržaných osôb tieto športoviská nevedeli opustiť nakoľko im v tom bránili zle zaparkované vozidlá divákov a účastníkov podujatia. Z tohto dôvodu musia byť pre ochranu života, zdravia, majetku a nasadenie síl a prostriedkov polície, hasičských a záchranných zložiek prístupové cesty po celý čas prechodné v oboch smeroch.