Rozumie sa najmä na prístup k:
-sociálnej ochrane, sociálno-právnej ochrane, sociálnym službám (vrátane služieb starostlivosti o deti, starších ľudí a ľudí so zdravotným postihnutím),
-kvalitnej práci, ochrane zdravia, dôstojnosti a bezpečnosti pri práci pre zamestnancov a existujúcim zamestnaneckým právam,
-pomoci pri úhrade výdavkov súvisiacich so zdravotným postihnutím,
-zamestnaniu, na trh práce (napr. uľahčenie zosúladenia rodinných a pracovných povinností, služby zamestnanosti), k školeniam, odbornému vzdelávaniu a príprave na trh práce,
-zdravotnej starostlivosti vrátane cenovo dostupných pomôcok pre občanov so zdravotným postihnutím,
-k formálnemu i neformálnemu vzdelávaniu a celoživotnému vzdelávaniu,
-bývaniu a súvisiacim základným komunálnym službám,
-doprave,
-ďalším službám najmä službám všeobecného záujmu a tovarom,
-spravodlivosti, právnej ochrane, právnym službám,
-informáciám,
-k iným právam (napr. politickým).
Úlohou C.3 z uznesenia vlády SR „Predložiť na rokovanie vlády návrh zákona, ktorým sa spresní a sprehľadní právna úprava týkajúca sa reklamačného konania“ sa zvýši právna istota a zároveň informovanosť laickej verejnosti, čo bude mať pozitívny sociálny vplyv. Tým, že nebude dochádzať k rozporom v prípadoch reklamačného konania, proces sa uľahčí a zrýchli.
Úlohou C.4 z uznesenia vlády SR „Predložiť na rokovanie vlády návrh zákona, ktorým sa odstránia duplicity v právnej úprave náležitostí dokladu o kúpe v právnych predpisoch na ochranu spotrebiteľa“ sa zvýši právna prehľadnosť, zároveň sa zvýši aj informovanosť laickej verejnosti a teda aj prístup k zdrojom.
Úlohou C.7 z uznesenia vlády SR „V spolupráci s ústredným riaditeľom Slovenskej obchodnej inšpekcie zabezpečiť praktickú aplikáciu zákona o ochrane spotrebiteľa tak, aby výkon dozoru neviedol k neprimeranému zaťažovaniu podnikateľských subjektov v oblasti gastrosektora uvádzaním gramáže hlavnej zložky jedla v jedálnom lístku“ sa zníži prístup k informáciám ohľadne hmotnosti hlavnej zložky jedla v jedálnom lístku, čo bude mať negatívny sociálny vplyv.
Úlohou C.9 z uznesenia vlády SR „V spolupráci s ústredným riaditeľom Slovenskej obchodnej inšpekcie zabezpečiť sprehľadnenie evidencie zverejňovaných rozhodnutí tak, aby sa v nich podnikatelia a verejnosť mohli orientovať prostredníctvom zadania kľúčových výrazov“ sa zvýši prístup k informáciám, čo bude mať pozitívny sociálny vplyv.
Úlohou C.11 z uznesenia vlády SR „Predložiť na rokovanie vlády návrh novely zákona č. 203/2011 Z. z. o kolektívnom investovaní v znení neskorších predpisov s cieľom umožniť nadobúdanie cenných papierov a majetkových účastí v alternatívnych investičných fondoch obmedzenému okruhu neprofesionálnych investorov“ sa zavedie opatrenie zvyšujúce ochranu neprofesionálneho investora pred pre neho neprimeraných rizikom.
Úloha C.22 z uznesenia vlády SR „Predložiť na rokovanie vlády návrh zákona, obsahom ktorého bude umožnenie zabezpečenia návrhu zmien a doplnkov územného plánu obce podľa zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku širšiemu okruhu subjektov“ zvýši možnosti pripomienkovania územných plánov väčšiemu počtu dotknutých občanov, čo bude mať pozitívny sociálny vplyv. Definícia širšieho okruhu subjektov bude predmetom prípravy návrhu zákona.
Úlohou C.37 z uznesenia vlády SR „Zrušiť povinnosť zamestnávateľov v § 37 ods. 4 zákona upraviť vnútorným predpisom zabezpečovanie opatrení pri nadmernej záťaži teplom a chladom pri práci z dôvodu tepelnej záťaže z technológie“ bude mať negatívny sociálny vplyv z dôvodu nižšej informovanosti o opatreniach vhodných pri tomto druhu práce.
Úloha C.42 z uznesenia vlády SR „Predložiť do legislatívneho procesu návrh novely vyhlášky Ministerstva zdravotníctva SR č. 448/2007 Z. z., ktorou sa spresnia kritériá pre zaradenie