AKCEPTOVANÉ – úbytok príjmov obcí bol presunutý do časti „Rozpočtovo nekryté vplyvy“ a zároveň bol doplnený návrh na kompenzáciu výpadku príjmov a to napr. formou zvýšenia niektorých iných sadzieb napr. daň za užívanie verejného priestranstva, daň za ubytovanie, daň za predajné automaty, daň za nevýherné hracie prístroje, vydávanie parkovacej karty a pod.
V prepracovanej analýze vplyvov je kvantifikovaný negatívny, rozpočtovo zabezpečený vplyv na rozpočet verejnej správy. Vplyv je vyčíslený iba pri troch úlohách, pri ostatných opatreniach nie je možné vplyv kvantifikovať z dôvodu, že ich termín plnenia je najčastejšie v rokoch 2023 a 2024 a zámer je momentálne v štádiu prípravy návrhu, pričom prípadné negatívne vplyvy úloh, ktoré nie sú kvantifikované, budú financované v rámci záväzných limitov zodpovedných gestorov jednotlivých úloh. V doložke vybraných vplyvov Komisia žiada jednoznačne uviesť, či všetky navrhované opatrenia boli odkomunikované s dotknutými rezortami a či súhlasia s financovaním jednotlivých úloh v rámci záväzných limitov svojich rezortov.
AKCEPTOVANÉ – bol doplnený text, že všetky navrhované opatrenia boli odkomunikované s dotknutými rezortami a tie súhlasia s financovaním jednotlivých úloh v rámci záväzných limitov svojich rezortov.
K vplyvom na informatizáciu spoločnosti
Komisia súhlasí s tým, že predmetný návrh zákona má vplyv na informatizáciu spoločnosti. Je však nutné vykonať drobnú úpravu analýzy vplyvov na informatizáciu spoločnosti v zmysle telefonickej konzultácie s predkladateľom.
AKCEPTOVANÉ – úprava bola vykonaná.
K sociálnym vplyvom
V hodnotení opatrenia „zrušenie štátneho sviatku 1. september“ uvedeného v bode 4.1.2 sociálnej analýzy je potrebné upraviť znenie negatívneho vplyvu č. 2 nasledovne: „Podľa Zákonníka práce zamestnanec, ktorý v deň sviatku pracuje, má nárok okrem mzdy na zvýhodnenie - príplatok za sviatok vo výške 100 % z priemerného zárobku. Z tohto dôvodu je vyčíslenie negatívneho vplyvu na jedného zamestnanca, ktorý doteraz pracoval počas sviatku a mal nárok na príplatky k mzde počas sviatku, avšak po zmene stratí nárok na príplatok za prácu dňa 1. septembra v priemernej výške 57,24 eur (priemerná mesačná hrubá mzda 1202 eur / 21 pracovných dní)“. Zároveň je potrebné kvantifikácie premiestniť z časti určenej na opis opatrenia do časti určenej na kvantifikáciu opatrení.
NEAKCEPTOVANÉ – predmetné opatrenie bolo vypustené z materiálu. Z uvedeného dôvodu bolo vypustené aj z analýzy sociálnych vplyvov.
K opatreniu „čl. IX, bod 1 vlastného materiálu (návrh zákona)“ uvedeného v bode 4.1.1 sociálnej analýzy je potrebné dokončiť uvedený modelový príklad v zmysle vyčíslenia zníženej zaplatenej daňovej povinnosti, pretože tá má priamy pozitívny vplyv na hospodárenie domácností. Zároveň je potrebné kvantifikáciu modelový príklad premiestniť z časti určenej na opis opatrenia do časti určenej na kvantifikáciu opatrení.
AKCEPTOVANÉ – modelový príklad bol dokončený a kvantifikácia premiestnená na miesto tomu určené.
K opatreniu „čl. IX, bod 2 vlastného materiálu (návrh zákona)“ uvedeného v bode 4.1.1 sociálnej analýzy je potrebné špecifikovať ovplyvnenú skupinu domácností, ktorou sú platcovia dane z vybraných druhov pozemkov: záhrady, zastavané plochy a nádvoria, ostatné plochy a stavebné pozemky. Zároveň je potrebné do časti určenej na kvantifikáciu doplniť modelový príklad s vyčíslením zníženej zaplatenej daňovej povinnosti platcu dane.
AKCEPTOVANÉ – ovplyvnená skupina domácností bola doplnená.