a)v primárnom práve
Zmluva o fungovaní Európskej únie čl. 165, 166, (Ú. v. ES C 202, 7.6.2016) v platnom znení
b) v sekundárnom práve
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/801 z 11. mája 2016 o podmienkach vstupu a pobytu štátnych príslušníkov tretích krajín na účely výskumu, štúdia, odborného vzdelávania, dobrovoľníckej služby, výmenných programov žiakov alebo vzdelávacích projektov a činnosti aupair (prepracované znenie) (Ú. v. EÚ L 132, 21.5.2016) v platnom znení
Stupeň zlučiteľnosti predmetu medzinárodnej zmluvy s právom Európskej únie:
úplne
6.Kategória zmluvy podľa čl. 7 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky (vyžaduje pred ratifikáciou súhlas Národnej rady Slovenskej republiky):
Dohovor je mnohostrannou medzinárodnou zmluvou prezidentskej povahy podľa čl. 7 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá priamo zakladá práva alebo povinnosti fyzických osôb alebo právnických osôb a ktorá si vyžaduje pred ratifikáciou súhlas Národnej rady Slovenskej republiky. Ide o medzinárodnú zmluvu, na ktorej vykonanie sa vyžaduje zákon, a to konkrétne v ustanoveniach celého oddielu VI. (Povinnosti zmluvných strán dohovoru)
7.Kategória zmluvy podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky (má prednosť pred zákonmi):
Dohovor je mnohostrannou medzinárodnou zmluvou prezidentskej povahy podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá priamo zakladá práva alebo povinnosti fyzických osôb alebo právnických osôb vyplývajúce z vybraných článkov dohovoru, a ktorá po ratifikácii a vyhlásení spôsobom ustanoveným zákonom má prednosť pred zákonmi.
8.Vplyvy prijatia medzinárodnej zmluvy, ktorá má prednosť pred zákonmi, na slovenský právny poriadok (uvedú sa právne predpisy alebo ich jednotlivé ustanovenia, ktorých sa medzinárodná zmluva týka; potreba ich zrušenia alebo zmeny z dôvodu duplicity):
Predpokladá sa zmena zákona, pričom sa predbežne predpokladá úprava ustanovení § 33 až 39 tak, aby reflektovali záväzky vyplývajúce z dohovoru. Napriek tomu, že základné právo na posúdenie vysokoškolskej kvalifikácie a kvalifikácie umožňujúcej prístup k vysokoškolskému vzdelaniu je už v súčasnosti v právnej úprave obsiahnuté vo všeobecnosti, je potrebné jeho upresnenie a prípadná konkrétnejšia úprava vo vzťahu k štátom, ktoré k dohovoru pristúpia. Pokiaľ ide o vytvorenie informačného centra podľa článku XIII. dohovoru, tieto úlohy bude plniť MŠVVaŠ SR, ktoré už v súčasnosti je obdobným centrom v európskych sieťach ENIC – NARIC. Jeho úlohy a funkcie by sa mali rozšíriť v súvislosti s dohovorom, zmena zákona však z tohto hľadiska nie je nutná.