1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2021
2022
2023
2024
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom:
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
0
1 414 680
49 414 578
1 195 516
v tom: 08P Financovanie systému súdnictva
0EK0C IT financované zo ŠR – MS SR
0
0
1 279 680
135 000
49 414 578
0
1 195 516
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
1 414 680
49 414 578
1 195 516
Rozpočtové prostriedky
0
1 414 680
49 414 578
1 195 516
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
0
0
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
0
0
515 388
515 388
- vplyv na ŠR
0
0
515 388
515 388
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
0
v tom: 08P Financovanie systému súdnictva
0EK0C IT financované zo ŠR – MS SR
0
0
0
0
0
0
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje – POO SR
0
0
48 669 062
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
1 414 680
745 516
1 195 516
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
2
Navýšenie návrhu rozpočtu kapitoly Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky v príslušných rokoch.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Reforma súdnej mapy – zriadenie Mestského súdu Bratislava.
Návrh bude implementovať Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
x iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
r
r + 1
r + 2
r + 3
Indikátor ABC
Indikátor KLM
Indikátor XYZ
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
V rámci reformy súdnej mapy sa zriaďuje od 1.1.2023 Mestský súd Bratislava (ďalej len „MS BA“), pod ktorý prechádzajú okresné súdy Bratislava I až V. V tejto súvislosti budú realizované predovšetkým také zmeny, ktoré zabezpečené v rámci limitov rozpočtu a počtu zamestnancov.
Úprava limitu počtu zamestnancov nie je navrhovaná, navrhuje sa však zvýšenie platov zamestnancov MS BA s výnimkou sudcov na úrovni 10 % aktuálne priznaných tarifných platov za účelom personálnej stabilizácie. Navrhované zvýšenie sa týka 540 zamestnancov každoročne vo výške 695 516 eur, z toho mzdy 515 388 eur a poistné odvody 180 128 eur.
Tiež sa predpokladá v tejto súvislosti dopad na rozpočet roku 2022 v oblasti transferov, odhaduje sa odchod 15 sudcov výdavky vo výške 589 680 eur a 80 zamestnancov výdavky vo výške 640 000 eur, celkom vo výške 1 229 680 eur.
Z pohľadu priestorového riešenia sa predpokladá umiestnenie MS BA do spoločných priestorov s dopadom na rozpočet roku 2023 vo výške 48 669 062 eur, pričom tieto výdavky zabezpečené v rámci Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky. V tejto súvislosti nad
3
rámec limitov rozpočtu predpokladané výdavky na sťahovanie najskôr v roku 2023 v rámci budov, v ktorých vykonávajú činnosť okresné súdy v Bratislave v odhadovanej výške 50 000 eur, následne v roku 2024 na sťahovanie do budovy, v ktorej bude umiestnený MS BA v odhadovanej výške 200 000 eur. Predpokladá sa aj obnova interiérového zariadenia v roku 2024, ktoré nebude možné presťahovať do novej budovy, resp. sa poškodí pri sťahovaní v odhadovanej výške 300 000 eur. Zároveň sa v roku 2022 predpokladajú prevádzkové výdavky v odhadovanej výške 50 000 eur súvisiace so zmenou sídiel a názvov súdov.
Zmeny v nastaveniach informačných systémov v oblasti súdnictva odhadované vo výške 135 000 eur. Zmeny Ekonomického informačného systému MS SR nie kvantifikované z dôvodu predpokladanej migrácie údajov do Centrálneho ekonomického systému k 1.1.2023, táto otázka bude komunikovaná s Ministerstvom financií Slovenskej republiky.
Predmetný návrh predpokladá postupom času zefektívnenie výkonu súdnictva pri zníženom objeme vstupov priestorov a zamestnaneckých miest, čo povedie na rozdiel od prvotného negatívneho vplyvu na rozpočet k pozitívnemu vplyvu na rozpočet v neskoršom období (napr. zníženie prevádzkových výdavkov na spravované budovy vrátane zníženia počtu objektov strážených príslušníkmi Zboru väzenskej a justičnej stráže, úspora riadiacich príplatkov, a pod.), ktorý však nie je možné aktuálne presnejšie kvantifikovať.
4
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2021
2022
2023
2024
poznámka
Daňové príjmy (100)1
Nedaňové príjmy (200)1
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
5
Tabuľka č. 4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka: Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
2021
2022
2023
2024
poznámka
Bežné výdavky (600)
1 279 680
745 516
1 195 516
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
515 388
515 388
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
180 128
180 128
Tovary a služby (630)2
50 000
50 000
500 000
Bežné transfery (640)2
1 229 680
Splácanie úrokov a ostatné platby súvis. s úverom, pôžičkou, ... (650)2
Kapitálové výdavky (700)
135 000
48 669 062
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
135 000
48 669 062
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
1 414 680
49 414 578
1 195 516
6
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť – zamestnanci mimo sudcov
2021
2022
2023
2024
poznámka
Počet zamestnancov celkom
z toho vplyv na ŠR
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
z toho vplyv na ŠR
Bez navýšenia počtu zamestnancov
Osobné výdavky celkom (v eurách)
695 516
695 516
Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV (610)
515 388
515 388
z toho vplyv na ŠR
515 388
515 388
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
180 128
180 128
z toho vplyv na ŠR
180 128
180 128
Poznámky:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.