(2) Vnútorný systém upravuje spôsob napĺňania poslania vysokej školy v oblasti vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom
a) stratégie zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania a kvality výskumnej činnosti, vývojovej činnosti, umeleckej činnosti alebo ďalšej tvorivej činnosti (ďalej len "tvorivá činnosť") vysokej školy,
b) procesov zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania a kvality tvorivej činnosti,
c) prepojenia medzi tvorivou činnosťou a vysokoškolským vzdelávaním vysokej školy v príslušnom študijnom odbore.
(3) Vnútorný systém upravuje pravidlá
a) vytvárania, schvaľovania, uskutočňovania a úpravy každého študijného programu, ktoré
1. zabezpečujú zohľadnenie oblasti poznania podľa príslušného študijného odboru alebo kombinácie študijných odborov, v ktorých absolventi získavajú vysokoškolské vzdelanie,
2. upravujú pôsobnosť orgánov vysokej školy alebo jej fakulty pri schvaľovaní študijného programu,
3. zabezpečujú podieľanie sa zástupcov študentov, zamestnávateľov z príslušného odvetvia hospodárstva a iných zainteresovaných osôb na vytváraní a úprave študijného programu,
4. zabezpečujú vymedzenie vedomostí, zručností a kompetencií, ktoré má absolvent nadobudnúť v rámci štúdia (ďalej len "výsledky vysokoškolského vzdelávania") zodpovedajúcich príslušnej úrovni národného kvalifikačného rámca,
5. zabezpečujú plnenie štandardov pre študijný program,
b) výberu vyučujúcich jednotlivých predmetov študijných programov,
c) prijímacieho konania,
d) schvaľovania vedúcich záverečných prác a školiteľov záverečných prác,
e) hodnotenia študentov tak, aby nevznikali v podobných prípadoch neodôvodnené rozdiely,
f) monitorovania a pravidelného hodnotenia študijných programov, na ktorom sa podieľajú aj študenti, zamestnávatelia z príslušného odvetvia hospodárstva a iné zainteresované osoby; pri tomto monitorovaní a hodnotení sa zohľadňujú:
1. aplikácia najnovších poznatkov v obsahu študijných programov,
2. efektívnosť kritérií a pravidiel hodnotenia študentov,
3. dosahované výsledky vysokoškolského vzdelávania,
4. dotazníky študentov o kvalite výučby a dotazníky o učiteľoch,
5. uplatniteľnosť absolventov,
g) preskúmavania podnetov, ktorými
1. sa študent domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou vysokej školy, súčasti vysokej školy alebo zamestnancov vysokej školy alebo
2. študent poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy, súčasti vysokej školy alebo zamestnancov vysokej školy, najmä na porušenie právnych predpisov alebo na porušenie vnútorných predpisov vysokej školy alebo jej súčasti,
h) uskutočňovania tvorivej činnosti vysokej školy a podieľania sa študentov na nej a požiadavky na úroveň a rozsah tvorivej činnosti vysokej školy s ohľadom na jej poslanie,
i) spolupráce so špecializovanými výučbovými zariadeniami na praktickej výučbe a spôsob overovania ich plnenia,
j) spolupráce s externými vzdelávacími inštitúciami podieľajúcimi sa na uskutočňovaní študijného programu tretieho stupňa, ak vysoká škola uskutočňuje študijný program tretieho stupňa v spolupráci s externou vzdelávacou inštitúciou alebo má záujem ho uskutočňovať v spolupráci s externou vzdelávacou inštitúciou,
k) určovania požiadaviek na výber vysokoškolských učiteľov,
l) zabezpečovania profesijného rozvoja vysokoškolských učiteľov, výskumných pracovníkov a umeleckých pracovníkov vysokej školy,
m) overovania dostatočného priestorového, materiálneho, technického, informačného a personálneho zabezpečenia uskutočňovania študijných programov,
n) zberu, analýzy a používania informácií potrebných na efektívne uskutočňovanie študijného programu,
o) pravidelného zverejňovania aktuálnych, adekvátnych a kvalitatívnych informácií o študijných programoch a ich absolventoch,
p) podľa potrieb vysokej školy okrem pravidiel uvedených v písmenách a) až o).
DRUHÁ ČASŤ
AGENTÚRA
§ 4