Doplňujúce informácie k spôsobu výpočtu vplyvov jednotlivých regulácií na zmenu nákladov Osobitne pri každej regulácii s vplyvom na PP zhodnotenom v tabuľke č. 2 uveďte doplňujúce informácie tak, aby mohol byť skontrolovaný spôsob a správnosť výpočtov. Uveďte najmä, ako ste vypočítali vplyvy a z akého zdroja ste čerpali početnosti (uveďte aj link na konkrétne štatistiky, ak sú dostupné na internete). Jednotlivé regulácie môžu mať jeden alebo viac typov nákladov (A. Dane, odvody, clá a poplatky, ktorých cieľom je znižovať negatívne externality, B. Iné poplatky, C. Nepriame finančné náklady, D. Administratívne náklady). Rozčleňte ich a vypočítajte v súlade s metodickým postupom.
Navrhované riešenie sa dotkne predajcov prekurzorov výbušnín, pričom odhadovaný počet týchto dotknutých subjektov je 100. Distribútori prekurzorov nie sú zahrnutí v kategórii dotknutých subjektov, nakoľko v rámci konzultácii bol tento vplyv vyhodnotený, ako nepriamy. Konzultácie prebiehali na úrovni zväzov, ktoré nepokrývajú celé PP.
Navrhované riešenie zákazu predaja obmedzených prekurzorov výbušnín členom širokej verejnosti na území SR nahrádza súčasne platný režim registrácie. Navrhovaným materiálom sa ruší náklad pre člena širokej verejnosti spojený so získaním licencie, ktorý je 33 eur. Avšak počas 7 rokov platnosti regulácie nebola takáto žiadosť ministerstvom hospodárstva SR vydaná.
Pozitívny vplyv pre PP prinesie hospodárskym subjektom (predajcom) zníženie administratívnej záťaže spojenej so sprístupňovaním obmedzených prekurzorov výbušnín členom širokej verejnosti – povinnosť s overovaním totožnosti nakupujúcej osoby; overovaním platnosti povolenia; zaznamenávaním údajov do povolenia o každom sprístupnení obmedzeného prekurzora výbušnín (t. j. dátum transakcie, množstvo výrobku, miesto predaja, a pod.), odpadá povinnosť s rozšírenou evidenciou vlastných registrov a uchovávaním záznamov po dobu 18 mesiacov. Administratívne náklady sa tak znížia o 1 436,10 €. Výpočet je prostredníctvom Kalkulačky vplyvov.
V prípade zákazu predaja obmedzených prekurzorov výbušnín členom širokej verejnosti predajcovia nahradia súčasné výrobky produktami s nižšou koncentráciou, čo bude mať priamy dopad na nárast predávaného objemu výrobkov, t.j. následne vplyv na nárast nákladov objemu použitých obalových materiálov, nákladov na prepravu, skladovanie a manipuláciu. Takto navýšené náklady distribútori a predajcovia buď v plnej miere prenesú do predajnej ceny výrobkov, alebo v záujme ochrany dopadov na spotrebiteľa absorbujú časť nákladov, t.j. nanížia svoju obchodnú maržu.
Podľa dopadovej štúdie EK, predaj peroxidu vodíka členom širokej verejnosti predstavuje 2 % celkového použitého a predaného množstva. Podľa údajov EUROSTATu bola v roku 2018 spotreba peroxidu vodíka 6 909 523 kg., t.j. predaj predstavuje 138 190 kg/rok. Pri úvahe že dve tretiny hmotnosti je sprístupnené vo forme roztoku o obsahu 35 % hm. v 1000 ml balení a jedna tretina vo forme 12 % roztoku, ktorý nepodlieha regulácii, šlo by o predaj 263 219 ks balení, ktoré môžu byť predmetom odhadom 100 tis. transakcií (občania môžu kúpiť aj viac balení naraz).
Na základe dát z Eurostatu a dát od dotknutých subjektov, môžeme náklady súvisiace s predajom peroxidu vodíka vyčísliť v hodnote 0,424 €/0,5 l balenie, čo predstavuje zvýšenie nákladov o 223 209,712 € pre celé podnikateľské prostredie. Ide však len o čiastočné náklady, nakoľko pre odhad nákladov ostatných prekurzorov nemáme adekvátne dáta pre výpočet.
3.2 Vyhodnotenie konzultácií s podnikateľskými subjektmi pred predbežným pripomienkovým konaním