KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B
A
V E R E J N É H O
O B S T A R Á V A N I A
Vysvetlenie otázky č. 2:
Kompletná infraštruktúra potrebná pre chod DKS je predmetom zákazky Digitálny konferenčný
systém. Akékoľvek hardvérové komponenty potrebné pre chod DKS musia byť súčasťou ponuky.
Nepredpokladáme žiadne využitie existujúcich komponentov.
Vznesená otázka č. 3:
„Žiadam Vás o vysvetlenie k vyplneniu informácií v tabuľke č. 3, a to či je možné doplnenie len ďalších
hardrvérových resp. softvérových komponentov, alebo je podľa vzoru poslednej verejným
obstarávateľom uvedenej položky “Modul administrácie DKS” s popisom “Montáž a demontáž
zariadení” uviesť v ďalších riadkoch aj služby súvisiace s dodaním HW/SW komponentov, ktoré neboli
uvedené resp. zahrnuté v predchádzajúcich položkách tabuľky č. 3.“
Vysvetlenie otázky č. 3:
Do príslušných tabuliek je možné doplniť ďalšie riadky podľa potreby tak, aby bola ponuka kompletná.
Vznesená otázka č. 4:
„Žiadam o vysvetlenie, v akej dobe (resp. v ktorej fáze projektu) sa očakáva/vyžaduje dodanie
hardvérových komponentov, keďže sa v tabuľke č. 13 uvádzajú pre položku č. 3 “Cena za nákup HW”
roky 1. - 5. (t. j. predpokladám, že cena bude uhrádzaná v každom z uvedených rokov).“
Vysvetlenie otázky č. 4:
Dodanie úvodnej sady hardvérových komponentov pre plnú funkčnosť systémov sa očakáva počas fázy
projektového riadenia „Nákup hardvéru a licencií“. V prípade, ak počas životného cyklu bude potrebné
niektoré hardvérové komponenty obmieňať (napr. po 3 rokoch), je nutné, aby boli náklady na ich
výmenu uvedené aj v príslušnom roku životného cyklu.
Vznesená otázka č. 5:
„Žiadam o vysvetlenie, či je informácia o lehota odovzdania - spustenia ostrej prevádzky uvádzaná v
otázke č. 6 resp. v nadväzujúcej tabuľke správna, a či sa nejedná o preklep s tým, že správny údaj by
mal byť 1.9.2023. Žiadam Vás o vysvetlenie aj s ohľadom na plánovaný termín vyhlásenia VO uvádzaný
v predbežnom oznámení ako 01.02.2022 ako aj s ohľadom na štandardné trvanie zadávania
nadlimitnej zákazky (v prípade spolufinancovania z prostriedkov EŠIF predĺžený o nevyhnutné kontroly)
a najmä s ohľadom na čas nevyhnutný na realizáciu predmetu zákazky - dodávku custom softvérového
riešenia. Vývoj software musí prejsť procesom analýzy, dizajnu (schvaľovanie zákazníkom), samotného
vývoja, fáz testovania a nasadenia, ktoré vyžadujú vždy aj kapacity na strane objednávateľa a ťažko ich
bude možne stlačiť výrazne pod 8-9 mesiacov. Taktiež integrácia na systémy tretích strán predpokladá
ich dostupnosť resp. súčinnosť dodávateľa takéhoto systému/systémov pri realizácii predmetu
zákazky.“
Vysvetlenie otázky č. 5:
Lehota (01.09.2022) uvedená v PTK vychádza z manažérskych dokumentov. Cieľom tejto otázky je
overiť reálnosť požadovaného termínu a získať od účastníkov PTK ich vlastný návrh harmonogramu,
ktorý je podľa nich realizovateľný. Plánovaný termín vyhlásenia verejného obstarávania, ktorý bol
uvedený v predbežnom oznámení, nie je záväzný údaj.
Vznesená otázka č. 6:
„S ohľadom na informácie uvedené v tabuľke č. 13, položka č. 3. a 4: Vás žiadam o informáciu týkajúcu
sa definície diela/plnenia, ktoré má byť realizované pre spustenie ostrej prevádzky 1.9.2022.
Strana 2 z 3