1
Analýza vplyvov na informatizáciu spoločnosti
Budovanie základných pilierov informatizácie
Biznis vrstva
A – nová služba
B – zmena služby
Kód koncovej služby
Názov koncovej služby
Úroveň elektronizácie
6.1. Predpokladá predložený návrh zmenu existujúcich koncových služieb verejnej správy alebo vytvorenie nových služieb pre občana alebo podnikateľa?
A
ks_340591
Elektronická práceneschopnosť
3
Aplikačná a technologická vrstva
A – nový systém
B – zmena systému
Kód systému
Názov systému
Vo vládnom cloude – áno / nie
6.2. Predpokladá predložený návrh zmenu existujúceho alebo vytvorenie nového informačného systému verejnej správy? Predpokladá správca umiestnenie informačného systému vo vládnom cloude?
A
isvs_10162
Register dočasných pracovných neschopnosti
nie
A
isvs_10167
Register osôb poistného vzťahu pri vykonávaní sociálneho poistenia
nie
B
isvs_400
Národný zdravotnícky informačný systém (NZIS)
nie
B
isvs_7756
Jednotná referenčná údajová základňa (JRÚZ)
nie
B
isvs_547
IS nemocenského poistenia a lekárskej posudkovej činnosti (IS NPaLPČ)
nie
B
isvs_551
Systém elektronických služieb (SES)
nie
B
isvs_8213
Informačný systém Jednotného výberu poistného (IS JVP)
nie
B
isvs_8214
Administratívny informačný systém
nie
2
dôchodkového poistenia (AIS DP)
B
isvs_546
IS dôchodkového poistenia (DP)
nie
B
isvs_256
Evidencia obvinených a odsúdených Zboru väzenskej a justičnej stráže
áno
B
isvs_6810
IS Zboru väzenskej a justičnej stráže
áno
B
isvs_10324
Centrálna integračná platforma Zboru väzenskej a justičnej stráže
áno
B
isvs_8667
Informačný systém vnútornej správy (ISVS)
nie
B
-
Integrovaný informačný systém MV SR
nie
B
-
Integrovaný informačný systém MO SR
nie
B
-
Integrovaný informačný systém NBÚ
nie
Financovanie procesu informatizácie
Rezortná úroveň
Nadrezortná úroveň
A - z prostriedkov EÚ B - z ďalších zdrojov financovania
6.3. Vyžaduje si proces informatizácie finančné investície?
(Uveďte príslušnú úroveň financovania a kvantifikáciu finančných výdavkov uveďte v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy.)
X
B
Zjednodušenie prístupu ku konaniu a odstraňovanie byrokracie
Elektronické konanie
3
6.4.1. Predpokladá predložený návrh vedenie konania o právach, právom chránených záujmoch alebo povinnostiach fyzických osôb a právnických osôb?
x
Áno
Nie
Predložený návrh predpokladá konanie o právach fyzických osôb pri uznaní osoby za dočasne pracovne neschopnú lekárom.
Procesný predpis, upravujúci pravidlá pre posúdenie dočasnej pracovnej neschopnosti a následne jej znovunadobudnutie (posúdenie pracovnej schopnosti) ako životnej situácie poistenca spojenej s jeho zdravotným stavom (choroba, úraz, choroba z povolania alebo pracovný úraz alebo nariadené karanténne opatrenie/izolácia) pre potreby dokumentácie prekážky v práci a nároku na náhradu príjmu (pre zamestnávateľa) a pre potreby vyplácania dávok sociálneho poistenia.
6.4.2. Je dané konanie možné v celku vykonať elektronicky?
x
Áno
Nie
6.4.3. Je úprava konania kompatibilná s inštitútmi zákona o e-Governmente a je na dané konanie zákon o e-Governmente možné použiť?
Áno
x
Nie
V zmysle § 2 ods. 1. písm. d) zákona o e-Governmente nevzťahuje na ISVS, ktoré obsahujú údaje spracúvané na účely poskytovania zdravotnej starostlivosti.
Zásada „jedenkrát a dosť“
6.5.1. Predpokladá predložený návrh predkladanie dokumentov, informácií alebo preukazovanie skutočností (ďalej len „údaje“) orgánu, ktorý konanie vedie?
x
Áno
Nie
1.Oprávnenie lekára potvrdiť ePN (povinné údaje o PZS).
2.Dôvod vzniku DPN a jeho zmena, diagnóza a jej zmena počas DPN, rozhodnutie lekára o ePN, dátum práceneschopnosti od - do, spätné uznanie ePN (povinný údaj o vystavení ePN).
3.Osobné údaje pacienta (identifikácia pri návšteve lekára).
4.Adresné údaje pacienta (povinný údaj adresa, na ktorej sa bude pacient zdržiavať a jej zmeny).
5.Poistný vzťah a názov zamestnávateľa.
6.Zamestnávatelia budú predkladať údaje o dátume kedy zamestnanec naposledy pracoval, o vyplatenej náhrade príjmu, hlásenie o registrovanom pracovnom úraze, chorobe z povolania.
7.Poistenci budú predkladať hlásenie úrazu v prípade, ak DPN bude z dôvodu úrazu ide o obdobu čestného vyhlásenia, kde uvádza okolnosti vzniku úrazu, požitie alkoholu a zavinenie úrazu inou osobou (regres).
6.5.2. Predpokladá predložený návrh, aby sa predkladali údaje, ktoré sa nachádzajú v
Áno
x
Nie
1.Evidencia údajov v rámci eZdravie.
2.Evidencia údajov o poistencoch.
4
zákonom ustanovenej evidencii vedenej orgánom, ktorý konanie vedie alebo iným orgánom?
3.Evidencia údajov o PN.
6.5.3. Budú údaje poskytované režimom podľa zákona č. 177/2018 Z.z. v znení neskorších predpisov alebo iným obdobným spôsobom, ktorý zabezpečí, aby si údaje orgán, ktorý konanie vedie, získaval z úradnej moci a nemuseli mu byť predkladané subjektom súkromného práva, navrhovateľom, žiadateľom, účastníkom konania (ďalej len „účastník konania“)?
x
Áno
Nie
Sprostredkovateľom celého toku informácií od PZS do SP bude Národný zdravotný informačný systém (NZIS) spravovaný Národným centrom zdravotníckych informácií (NCZI). Vzájomné prepojenie IS PZS NZIS IS SP zabezpečí prenos údajov súvisiacich s vystavovaním, potvrdzovaním ePN a následne s rozhodovaním a výplatou dávky PN a informovanie pacienta a zamestnávateľa o všetkých relevantných skutočnostiach. Navyše poskytované údaje predstavujú predovšetkým osobné údaje dotknutých osôb.
6.5.4. Ak si orgán, ktorý konanie vedie, údaje nebude získavať z úradnej moci ale mu budú predkladané účastníkom konania, je v návrhu upravené prechodné obdobie, po ktorého uplynutí si údaje orgán, ktorý konanie vedie, bude získavať z úradnej moci?
Áno
x
Nie
Výmena údajov medzi orgánmi verejnej moci
6.6.1. Predpokladá predložený návrh zriadenie novej evidencie údajov alebo upravuje vedenie evidencie údajov?
x
Áno
Nie
Návrh predpokladá zavedenie nových registrov:
-Registra dočasných pracovných neschopností
-Registra osôb poistného vzťahu pri vykonávaní sociálneho poistenia
Úprava vedenia evidencie údajov bude vedená elektronicky a budú v nej všetky PN. Doteraz PZS nemali oficiálnu povinnosť zasielať SP potvrdenia o DPN, čím nebola evidencia PN úplná.
6.6.2. Umožňuje predložený návrh poskytovanie údajov z evidencie iným orgánom verejnej moci, resp. iným osobám na plnenie ich zákonom ustanovených úloh bez obmedzenia subjektu (teda vo všetkých prípadoch, kedy tieto údaje na plnenie zákonom ustanovených úloh potrebujú)?
x
Áno
Nie
6.6.3. Je zabezpečené poskytovanie údajov z evidencie elektronicky a automatizovaným spôsobom?
x
Áno
Nie
Údaje budú poskytované priamou integráciou ISVS Sociálnej poisťovne/Silových zložiek a NCZI. Priama integrácia medzi dotknutými inštitúciami je zvolaná z dôvodu, že sa využívanie IS CSRÚ v zmysle § 2 ods. 1. písm. d) zákona o e-Governmente nevzťahuje na ISVS, ktoré obsahujú údaje spracúvané na účely poskytovania zdravotnej starostlivosti.
6.6.4. Je na poskytovanie údajov z evidencie využitý režim podľa zákona č. 177/2018 Z.z. v znení neskorších predpisov?
x
Áno
Nie
Poskytovanie údajov z evidencie je zabezpečené prostredníctvom OverSi potvrdenia o dávkach nemocenského poistenia.
Referenčné údaje
6.7.1. Predpokladá predložený návrh zriadenie novej evidencie údajov alebo upravuje vedenie evidencie údajov, ktoré budú navrhnuté na zaradenie do zoznamu referenčných údajov
Áno
x
Nie
5
podľa § 51 zákona č. 305/2013 Z.z. o e-Governmente?
6.7.2. Kedy je plánované zaradenie údajov z evidencie do zoznamu referenčných údajov podľa § 51 zákona č. 305/2013 Z.z. o e-Governmente?
Údaje o nemocenskom súčasťou potvrdení o dávkach nemocenského poistenia v OverSi, údaje sú poskytované Sociálnou poisťovňou.