Ďalej, návrh zákona zavádza dočasnú výnimku, v zmysle ktorej možno poskytnúť investičnú pomoc aj takému subjektu, ktorý je podnikom v ťažkostiach podľa čl. 2 ods. 18 nariadenia (EÚ) č. 651/2014 v platnom znení. Podmienkou je, že sa stal podnikom v ťažkostiach v období pandémie COVID-19, konkrétne v čase od 1. januára 2020 do 31. decembra 2021, a nebol podnikom v ťažkostiach k 31. decembru 2019.
Obe navrhované výnimky sú formulované spôsobom, ktorý je dostatočne určitý a zároveň zabezpečuje možnosť priamej aplikácie nariadenia (EÚ) č. 651/2014 v platnom znení, v prípade, že by v dôsledku pretrvávajúcej pandémie došlo k predĺženiu obdobia, počas ktorých možno výnimky uplatniť.
Ambíciou návrhu zákona nie je poskytnúť prijímateľom investičnej pomoci podporu nad rámec iných opatrení vlády Slovenskej republiky prijatých v súvislosti s pandémiou COVID-19. Návrh sa opätovne zameriava výlučne na zmiernenie niektorých podmienok investičnej pomoci z hmotného a časového hľadiska.
Súčasťou navrhovanej úpravy je taktiež odstránenie nepresnosti v § 7 ods. 2 písm. c) a d) zákona č. 57/2018 Z. z. o regionálnej investičnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Účinnosť navrhovanej právnej úpravy sa navrhuje od 1. marca 2022.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná a súčasne je v súlade s právom Európskej únie.
Návrh zákona nie je predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania.
Prijatie predloženého návrhu zákona nebude mať žiaden vplyv na rozpočet verejnej správy, ani na podnikateľské prostredie, a taktiež nebude mať sociálne vplyvy, vplyvy na životné prostredie, na informatizáciu spoločnosti, služby verejnej správy pre občana, ani vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu.