Motiváciou projektu je pokryť všetky požadované procesy či už Národnej rady SR, alebo Kancelárie NR SR v súlade so všetkými právnymi požiadavkami
tak, aby sa stali maximálne elektronizované, riadené procesmi v súlade s platnou legislatívou, no v maximálnej miere konfigurovateľné tak, aby ich bolo
možné upravovať internými zdrojmi organizácie. Všetky procesy musia spĺňať štandardy kladené na elektronizáciu procesov v štátnej správe pri zachovaní
vysokej bezpečnosti, autenticity (teda aby každý krok bolo možné dosledovať - kto, kedy a v akom procese ho vykonal), so zachovaním požiadavky, že
každý údaj musí byť v informačnom systéme iba a práve raz v mieste (procese, informačnom systéme, ..) kde vznikol.
Druhou významnou požiadavkou na uvedený projekt je zabezpečenie jednotnej aplikácie (rozhrania) na ovládanie jednotlivých agend / modulov
informačného systému, kde bude v budúcnosti podľa presne popísaných pravidiel možné dopracúvať nové moduly, resp. ovládať a obmieňať existujúce (v
prípade možných zmien) jednotnými postupmi, čo výrazne zjednoduší ovládanie procesov zamestnancami kancelárie.
Aktér
Cieľ
Požiadavka
Obmedzenie
Kancelária
Národnej rady
Slovenskej
republiky
Zabezpečiť
Zabezpečenie jednotnej aplikácie (rozhrania) na
ovládanie jednotlivých agend / modulov
Neprepojenosť informačno-komunikačných technológií a tiež neexistencia
infraštruktúry, ktorá by mohla elektronické služby v požadovanej kvalite
plnenie zákonnej
povinnosti KNR
SR zabezpečiť
činnosť NR SR
informačného systému, kde bude v budúcnosti podľa poskytovať. Problémom je tiež neexistencia integračnej platformy, ktorá
presne popísaných pravidiel možné dopracúvať nové by zabezpečila efektívnu komunikáciu medzi komponentami.
moduly
Predseda a
Zabezpečiť
Pokryť všetky požadované procesy Národnej rady
SR, v súlade so všetkými právnymi požiadavkami
tak, aby sa stali maximálne elektronizované, riadené
procesmi v súlade s platnou legislatívou
Zastaralé SW vybavenie využívané na činnosť NR SR
podpredsedovi plynulé rokovanie
a Národnej
rady
Národnej rady
Slovenskej
republiky
Slovenskej
republiky
Užívatelia
systému
(bližšie
Efektívne
Jednoduché, užívateľsky prívetivé, komfortné a
intuitívne ovládanie IT technológií zabezpečujúcich
plynulé rokovanie NR SR
Zastaralé SW vybavenie využívané na činnosť NR SR
rokovanie
Národnej rady
popísaní nižšie) Slovenskej
republiky
4.1.4
Popis ROZSAHU projektu
Predmetom projektu je obstaranie IS SSLP. Z hľadiska zapojenia OVM do projektu, projekt sa týka výlučne Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky.
Projekt Kancelárie NR SR je z pohľadu opakovateľnosti a využitia výstupov a výsledkov projektu jedinečný. Vyplýva to z úsekov a agend, ktoré NR SR
zabezpečuje v zmysle platnej legislatívy. NR SR je v tomto ohľade jedinou a špecifickou inštitúciou v právnom systéme SR. Z pohľadu využitia výstupov a
výsledkov sa dá uvažovať o využití skúseností z tvorby elektronických služieb založených na informovaní verejnosti o dianí v inštitúciách verejnej správy
kde sa rozhoduje formou hlasovania. Podobný princíp sa uplatňuje pri regionálnej a miestnej samospráve ale v neporovnateľne menšom rozsahu.
Súčasný stav poskytovaných služieb umožňuje občanovi cez webové sídlo sledovať aktuálny stav jednotlivých výstupov. Teda ak čaká na novú informáciu
musí denne sledovať webovú lokalitu, ktorá požadované informácie zverejňuje. V cieľovom stave bude zrealizovaná časť webovej lokality, na ktorej bude
možné záujemcovi po identifikácii si objednať mailové notifikácie o požadovaných udalostiach. Súčasne budú všetky relevantné dáta cez projekt „opendata
“ sprístupňované v štruktúrovanej podobe cez webservisy ľubovoľnému záujemcovi.
Súčasťou projektu je najmä:
obmeniť existujúci agendový informačný systém „Systém na sledovanie legislatívneho procesu“, ktorý bol vyvinutý rámci projektov PHARE SR
9305 04 01 a SR 9813 0201. Súčasťou uvedeného SW bolo elektronické využívanie nasledovných modulov, ktoré sú aj súčasťou tohto projektu
vytvoriť jednotné prostredie, do ktorého bude možné presne popísaným spôsobom vkladať ďalšie moduly bez toho, aby to musel vykonať
pôvodný dodávateľ
vytvoriť aplikáciu, ktorá bude základom pre riadenie legislatívneho procesu či už pre poslancov, alebo pre zamestnancov a neskôr aj pre širokú
odbornú, resp. laickú verejnosť
vytvoriť prostredie, ktoré bude pripravené poskytovať údaje novému digitálnemu kongresovému systému(ISVS_10610) v rokovacej sále a
súčasne bude pripravené využívať informácie vzniknuté v uvedenom komponente
vytvoriť prostredie, ktoré bude pripravené poskytovať údaje novému systému na prepisovanie rozpravy zo zvukovej, resp. video podoby do
textovej podoby a zároveň bude schopné využívať informačné zdroje vzniknuté v systéme prepisov (ISVS_6082)
vytvoriť prostredie, ktoré bude pripravené poskytovať štruktúrované údaje o vystúpeniach poslancov do archívneho systému videí, pomocou
ktorého si bude jednoduchým spôsobom pozrieť vo videopodobe, či už zvolený časový interval, alebo zvolené vystúpenie poslanca. V cieľovom
stave sa očakáva, že spolupráca videoarchívu a systému SSLP umožní jednoduchým spôsobom spustiť vysielanie videa o jednom rokovacom
bode / parlamentnej tlači v spojenej podobe (napriek skutočnosti, že sa o danej téme rokovalo niekoľko nesúvislých intervaloch počas niekoľkých
nie za sebou idúcich dní) bez toho, že by užívateľ musel hľadať kedy sa o danej téme jednalo. Veľmi obdobná funkcionalita sa očakáva aj nad
prepismi vystúpení.
Systém pre sledovanie legislatívneho procesu bude slúžiť primárne podľa požiadaviek zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku NR SR na
zabezpečenie odborných, organizačných a technických úloh spojených so zabezpečovaním činnosti Národnej rady, jej výborov, osobitných kontrolných
výborov a komisií vrátane parlamentnej dokumentácie a tlačovej služby, čím sleduje elektronickú podporu pôsobnosti Národnej rady v oblasti
zákonodarstva, kontroly a vnútornej i zahraničnej politiky.
Systém je navrhnutý tak, že každá agenda je riadená samostatným modulom informačného systému a bude obsahovať nasledujúce moduly realizované v 2 inkrementoch.
Inkrement 1
Inkrement 2