osoby, ktoré vykonali profylaktiku
obdobie, na ktoré sa vzťahuje výkon profylaktiky
zoznam kontrolovaných častí IS eREG vo forme checklistu, ktorý obsahuje minimálne:
názov kontrolovanej časti systému s identifikáciou prostredia VO
identifikátor prevádzkového postupu z prevádzkovej dokumentácie (Profylaktikou sa môže doplniť/upresniť prevádzkový
postup, pokiaľ je zistený nesúlad)
forma vykonania činnosti (napr. TEST/Overenie prevádzkového postupu/Vizuálna kontrola/...)
zistený stav – je skutočný stav zmeraný/zistený a dostatočne popísaný kontrolovanej časti systému počas vykonania
profylaktiky.
limitná hodnota – je maximálna prípustná hodnota/opísaný stav kontrolovanej časti správania sa IS eREG, ktorá/ý umožňuje
správnu prevádzku systému. Limitné hodnoty sú súčasťou aj prevádzkovej dokumentácie (Profylaktikou sa môžu doplniť
/upresniť )
prekročené alebo kritické limitné stavy/správanie sa Systému budú farebne odlíšené.
označenie, či je alebo nie je vyhodnotené správanie sa časti IS eREG za kritické
odkaz na zdroj (podklad pre vykonanie profylaktiky, napr. logy, výpis chybových hlásení z databázy, schedulované procesy,
zdroj pre zmerané výkonnostné parametre ..)
sumarizáciu kontrolovanej časti IS eREG, ktorý obsahuje najmä:
upozornenia na možné zlepšenia a úpravy alebo zmeny IS eREG,
zoznam zaevidovaných incidentov do nástroja na riadenie incidentov Zhotoviteľa vzniknutých počas výkonu
Profylaktiky,
identifikované abnormálne stavy alebo správanie sa častí eREG, pri ktorých môže dôjsť, resp. ktoré môžu viesť k
vzniku akýchkoľvek Incidentov alebo Bezpečnostných incidentov,
zoznam identifikátorov tých prevádzkových postupov z prevádzkovej dokumentácie, ktorých sa dotkla zmena počas
výkonu Profylaktiky
zoznam doplnených nových prevádzkových postupov s identifikátorom ktoré boli doplnené počas výkonu Profylaktiky.
6.2.1.5
Základné činností poskytované v rámci služieb
Klasifikácia – výstupom je:
1. odsúhlasenie klasifikácie služby (Incident/Problém), resp.
2. návrh na preklasifikovanie služby
3. odsúhlasenie kategórie úrovne Incidentu/Problému, resp.
4. návrh na preklasifikovanie kategórie
Analýza – preskúmanie, diagnostika a návrh riešenia – výstupom je:
1. návrh náhradného riešenia (úroveň B) a/alebo trvalého vyriešenia (úrovne A, B, C) s analýzou dopadov (kvalifikovaný odhad termínov)
2. dodanie úspešných výsledkov testov k navrhovaným riešeniam, security review v zmysle metodiky SDL a potrebnej dokumentácie
3. požiadavka na potrebu zásahu prostredníctvom vzdialeného prístupu Zhotoviteľa do IS eREG VO
4. rozsah požadovanej súčinnosti VO
Vyriešenie Incidentu/Problému, resp. dočasná obnova prevádzky Systému (jeho časti) – výstupom je:
1. dodanie a kontrola releasu (Fix, HotFix..)
2. nasadenie releasu
3. funkčný test a security review
4. obnova, resp. dočasná obnova prevádzky
5. trvalé vyriešenie Incidentu/Problému (úrovne A, B, C) alebo náhradné riešenie Incidentu/Problému (úroveň B)
V prípade, že pri vykonávaní funkčného testu a security review VO zistí, že Incident/Problém stále trvá, tak táto požiadavka na službu zo strany
Objednávateľa bude klasifikovaná ako nevyriešená. Čas nahlásenia požiadavky na službu ostáva pôvodný a všetky časové termíny sa pripočítajú k času
od doručenia oznámenia VO o trvaní Incidentu/Problému.
Školenie, zmenové príručky a dokumentácia
V prípade mimoriadnej opodstatnenej potreby priamo súvisiacej s riešením konkrétneho Incidentu/Problému Zhotoviteľ zabezpečí vyškolenie oprávnených
zamestnancov VO na nové funkcionality v rámci vyriešenia Incidentu/Problému v adekvátnom časovom termíne. V tomto prípade sa osobitná odmena za
školenie neposkytuje, je súčasťou ceny za Paušálne služby.
Ak pri odstraňovaní Incidentu alebo Problému dôjde ku modifikácii postupov správy, inštalácie alebo používania akejkoľvek časti funkcionality Systému,
Zhotoviteľ spolu s dodaním riešenia je povinný zabezpečiť pri odovzdávaní riešenia aj dodanie aktualizovanej administrátorskej a prevádzkovej
dokumentácie so zaznamenaním vykonaných zmien. Rovnako je povinný Zhotoviteľ udržiavať aktuálnu a poskytnúť VO komplexnú aktualizovanú
dokumentáciu
Dokumentácia k jednotlivým plneniam sa odovzdáva priebežne do centrálneho repozitára dokumentácie (wiki) určeného Objednávateľom.
6.2.1.6
Report (výkaz) k poskytnutým službám
Minimálne obsahové náležitosti reportu pre službu riešenia Incidentov/Problémov:
1. jednoznačný identifikátor Incidentu/Problému
2. názov Incidentu/ Problému
3. zoznam riešiteľov
4. skutočné lehoty jednotlivých plnení