Súčasný stav využívania informačno-komunikačných technológií v rámci gescie Národnej rady SR vychádza z prirodzeného vývoja potrieb a možností NR
SR v priebehu posledných 15 – 20 rokov. Registratúra aktuálne používaná v prostredí Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky (ďalej len „K NR SR
“) predstavuje jeden z modulov SRS (SRS - softvérový, modulový informačný systém s názvom Ekonomický informačný systém pre riadenie a správu
podniku SRS®) a je prevádzkovaná na platforme sharepoint. Táto registratúra nie je integrovaná na žiadne ďalšie informačné systémy a v súčasnom stave
ani nie je možné efektívnej ju integrovať na ostatné komponenty architektúry Národnej rady, čo tvorí podstatný problém pri poskytovaní elektronických
služieb.
Vzhľadom na izolovanosť súčasnej registratúry, nie je v súčasnosti nie je umožnené využívať benefity vyplývajúce z elektronického podania, spracovania a
vybavenia podaní. Akákoľvek žiadosť je zasielaná na NR SR poštou alebo je prijatá podateľňou (NR SR využíva centrálnu podateľňu ÚPVS).
Následne je žiadosť manuálne zaregistrovaná v registratúre NR SR (podateľňa a registratúra nie sú prepojené) a spracovávaná v back-office NR SR.
Odpoveď je odosielaná poštou alebo prostredníctvom podateľne ÚPVS.
Hlavným cieľom a motiváciou projektu je IKT prostriedkami kompletne pokryť procesy od prijatia podania, jeho evidencie až po archiváciu spisu.
Motiváciou je tak vytvoriť informačný systém (registratúru), ktorý bude zabezpečovať kompletnú správu listinných aj elektronických dokumentov.
Cieľ projektu bude naplnený prostredníctvom dodania informačného systému:
pre automatizovanú správu registratúry vybudovaný v súlade s legislatívnymi požiadavkami (výnos 525/2011 Ministerstva vnútra Slovenskej
republiky o štandardoch pre elektronické informačné systémy na správu registratúry, zákon č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo
verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Vyhláška Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR č. 78/2020
Z. z. o štandardoch pre informačné technológie verejnej správy).
ktorý je certifikovaný MV SR podľa výnosu 525/2011 minimálne na vysokú úroveň zhody.
ktorý podporuje všetky náležitosti pre manipuláciu so spisom a s registratúrnymi záznamami vo spisoch a denníkoch, vyraďovacie konanie,
archiváciu, transformáciu záznamov, spisov a vecných skupín na archívne inventárne záznamy, integráciu na DMS a active directory.
ktorý umožňuje centralizovanú a decentralizovanú evidenciu zásielok, definovanie druhov zásielok, sledovanie doručenia, spracovanie zásielok
prichádzajúcich a odosielaných elektronickými kanálmi,
ktorý je obojsmerne integrovaný (prijímanie a odosielanie podaní s prílohami) s elektronickou schránkou organizácie prevádzkovanou na ÚPVS.
ktorý obsahuje prehľad o stave záznamu a spisu v reálnom čase, podporuje prideľovanie registratúrnych záznamov a spisov na spracovanie
používateľom a organizačným útvarom, realizáciu reportov, možnosť delegovania práv a prístupov, tvorbu spisových obalov,
ktorý umožní prostredníctvom integračných služieb integráciu na ostatné ISVS Kancelárie národnej rady SR a iné.
V rámci prípravy projektového zámeru boli posudzované 3 biznis alternatívy. Ako najlepšia sa ukázala alternatíva nahradenia existujúcej registratúry
novým IS eREG, ktorý bude zabezpečovať kompletnú správu listinných aj elektronických dokumentov a bude integrovaný na externé a interné IS. Tento IS
eREG, bude certifikovaný Ministerstvom Vnútra SR na úroveň zhody „vysoká“. Riešenie bude prevádzkované „on-premise“ v prostredí infraštruktúry K NR
SR.
Položka
Hodnota
Dĺžka trvania projektu
Celková výška investičných výdavkov
13 mesiacov od 06/2021 do 07/2022 (vrátane VO).
na realizáciu projektu je 782 923 EUR (suma je s DPH).
Celková výška prevádzkových výška prevádzkových
výdavkov
Prevádzkové výdavky sú v hodnote 413 594 € (suma je s DPH) na 5 rokov prevádzky
riešenia
3.2.
Motivácia a rozsah projektu
3.2.1. Problém, ktorý bude realizáciou projektu odstránený
Súčasný stav využívania informačno-komunikačných technológií v rámci gescie Národnej rady SR vychádza z prirodzeného vývoja potrieb a možností NR
SR v priebehu posledných 15 – 20 rokov. Vzhľadom na to, že informačné systémy boli a stále sú rozvíjané na základe rôznych koncepcií a vplyvov, ich
kvalita a stupeň rozvoja sú rôzne.
Aktuálne používaná registratúra predstavuje jeden z modulov SRS (SRS - softvérový, modulový informačný systém s názvom Ekonomický informačný
systém pre riadenie a správu podniku SRS®) a je prevádzkovaná na platforme sharepoint. Údaje sú ukladané v štandardnej MS SQL databáze (100)
vrátane súborov (údaje nie sú ukladané v sharepoint databáze). Obsah, teda metadáta a typy súborov zodpovedajú štandardnému informačnému systému
na správu registratúry. Táto registratúra nie je integrovaná na žiadne ďalšie informačné systémy a v súčasnom stave ani nie je možné efektívne ju
integrovať na ostatné komponenty architektúry Národnej rady, čo tvorí podstatný problém pri poskytovaní elektronických služieb. Súčasná registratúra
zároveň nespĺňa štandardy pre elektronické informačné systémy na správu registratúry podľa výnosu Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 525/2011
Z. z. o štandardoch pre elektronické informačné systémy na správu registratúry a nemá vydaný certifikát, ktorý by potvrdzoval, že registratúra vykazuje
zhodu s požiadavkami uvedenými v tomto výnose.
Vzhľadom na izolovanosť súčasnej registratúry, nie je v súčasnosti nie je umožnené využívať benefity vyplývajúce z elektronického podania, spracovania a
vybavenia podaní. Akákoľvek žiadosť je zasielaná na NR SR poštou alebo je prijatá podateľňou (NR SR využíva centrálnu podateľňu ÚPVS).
Následne je žiadosť manuálne zaregistrovaná v registratúre NR SR (podateľňa a registratúra nie sú prepojené) a spracovávaná v back-office NR SR.
Odpoveď je odosielaná poštou alebo prostredníctvom podateľne ÚPVS.