Doplňujúce informácie k spôsobu výpočtu vplyvov jednotlivých regulácií na zmenu nákladov Vzhľadom na to, že nie je možné vopred odhadnúť predpokladaný počet podaných žiadostí, ich rozsah a štruktúru, je problematické vyčísliť predpokladané administratívne náklady. Uvedené výpočty sa týkajú podania jednej žiadosti (nemožno vylúčiť možnosť, že na nový účel leteckí dopravcovia predložia niekoľko žiadostí, čo však nie je možné vopred odhadnúť a preto sa pri výpočte počíta s predložením po 1 žiadosti na tento účel každým leteckým dopravcom).
Podkladom na výpočet nákladov boli podklady od leteckých dopravcov a interné dokumenty Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky – štatistické údaje vo vzťahu k vykonávaniu obchodnej leteckej dopravy a účtovné závierky leteckých dopravcov.
Žiadosť o poskytnutie príspevku
-v prípade podania žiadosti o poskytnutie príspevku na nový príslušný účel uvedený v § 25c zákona č. 213/2019 Z. z. v znení neskorších predpisov vzniknú 1 žiadateľovi na jednu žiadosť o poskytnutie príspevku na 1 účel pri jednorazovom predloží žiadosti o poskytnutie príspevku administratívne náklady spojené so spracovaním a poslaním žiadosti o poskytnutie príspevku v elektronickej podobe [vypracovanie dokladov (650 min.), žiadosť/návrh (200 min.) a predloženie dokladov elektronicky (30 min.)] v sume 105,31 eur;
-žiadateľ o poskytnutie príspevku vypracuje doklady, ktoré sú potrebné k žiadosti, to je podľa tabuľky štandardných časových náročností typických informačných povinností pre MSP 650 minút
-žiadateľ o poskytnutie príspevku vypracuje žiadosť, to je podľa tabuľky štandardných časových náročností typických informačných povinností pre MSP 200 minút
-žiadateľ o poskytnutie príspevku podá žiadosť elektronicky na Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky, to je podľa tabuľky štandardných časových náročností typických informačných povinností pre MSP 50 minút
-frekvencia podávania žiadosti je nepravidelne/jednorázovo, t. j. podľa tabuľky koeficientov frekvencie = 0,25
3.2 Vyhodnotenie konzultácií s podnikateľskými subjektmi pred predbežným pripomienkovým konaním
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky konzultovalo otázku možnosti poskytnutia štátnej pomoci s príslušnými leteckými dopravcami, ako aj s Ministerstvom financií Slovenskej republiky.
3.3 Vplyvy na konkurencieschopnosť a produktivitu
Dochádza k vytvoreniu resp. k zmene bariér na trhu?
Nedochádza k vytvoreniu resp. k zmene bariér na trhu
Bude sa s niektorými podnikmi alebo produktmi zaobchádzať v porovnateľnej situácii rôzne (napr. špeciálne režimy pre mikro, malé a stredné podniky tzv. MSP)?
Nebude sa s niektorými podnikmi alebo produktmi zaobchádzať v porovnateľnej situácii rôzne.