informačného systému od spustenia do produkčného prostredia a finančného ukončenia projektu po ukončenie
produkčnej prevádzky) produktu je 10 rokov. Z toho 5 rokov bude riadne plnenie a ďalších 5 rokov bude
predstavovať opcia na uplatnenie ročnej podpory v 6., 7., 8., 9., 10. roku.
7.1 Účel a predmet podpory
Účelom podpory je zabezpečenie služieb technickej podpory prevádzky, údržby a rozvoja Systému z dôvodu
zabezpečenia jeho riadnej prevádzkyschopnosti a úprav funkcionalít tak, aby mohla byť zabezpečená
interoperabilita so všetkými informačnými systémami, s ktorými bude DKS integrovaný.
Podpora bude poskytovaná a nasledovnom rozsahu:
-
správa, posudzovanie, riešenie a odstraňovanie Incidentov a problémov v stanovených lehotách, ktoré
zahŕňa:
o
o
pravidelnú profylaktiku prostredia a kontrolu funkčnosti DKS v stanovených lehotách:
priebežnú identifikáciu abnormálneho správania, t. j. monitoruje plánované / schedulované
procesy pre spracovanie a publikovanie dát, sleduje výkonové parametre, vykonáva pravidelnú
kontrolu nastavenia DKS podľa posledného odsúhlaseného (schváleného) stavu konfigurácie
systému,
o
o
o
priebežné sledovanie, kontrolu a vyhodnocovanie záznamov z logov,
aktívne upozorňovanie na možné zlepšenia a úpravy alebo zmeny IS
aktívne upozorňovanie na vzniknuté incidenty, ako aj stavy systému, pri ktorých môže dôjsť,
resp. ktoré môžu viesť k vzniku akýchkoľvek Incidentov,
o
realizáciu školení v priestoroch alebo prostredníctvom videokonferencie (v tomto prípade
nesmú vyniknúť pre VO žiadne ďalšie náklady),
o
o
aktualizáciu komplexnej dokumentácie k DKS,
podporu pri realizácii prevádzkových zásahov (podpora prevádzky DKS);
-
ďalšie dodávky, činnosti a práce nevyhnutné pre zachovanie funkčnosti a prevádzkyschopnosti DKS, ktoré
nie sú výslovne stanovené ako povinnosť Zhotoviteľa,
7.1.1
Paušálne služby a rozvoj diela
Paušálne služby zahŕňajú zabezpečovanie bežnej servisnej podpory prevádzky DKS, ako aj poskytovanie podpory
pre zaistenie spoľahlivej, kontinuálnej a bezpečnej prevádzky v súlade s aktuálnymi platnými požiadavkami:
-
-
-
-
poskytnutie nových verzií so zapracovanými legislatívnymi zmenami
poskytnutie nových verzií s optimalizovanými funkciami
poskytnutie nových verzií s rozšírenou funkcionalitou všeobecného charakteru
poskytnutie nových verzií DKS v dôsledku zmien v informačných technológiách, alebo dôsledku riešenia
problémov/incidentov
-
-
distribúciu nových verzií DKS v zmysle predchádzajúcich bodov
upozorňuje na potrebu inštalácie nových verzií a zabezpečí aktualizáciu komponentov softvéru DKS tak,
aby nedošlo k výpadkom poskytovaných služieb v čase prevádzky (VO zabezpečí súčinnosť)
poskytnutie odpovede cez telefónnu linku na otázky týkajúce sa problémových situácií vzniknutých pri
používaní DKS tzn. k obsluhe IS, k problémovým stavom IS a k správaniu sa IS v rozpore s opisom v
používateľskej dokumentácii
-
-
správa, posudzovanie, riešenie a odstraňovanie incidentov a kybernetických bezpečnostných incidentov
podľa Vyhlášky č. 165/2018 a problémov v stanovených lehotách
Pre tieto potreby bude zabezpečený riadený a kontrolovaný prístup cez VPN pre zhotoviteľa. Zhotoviteľ musí plniť
interné pravidlá pre používanie VPN a zhotovitel plniť požiadavky Zakona o Kybernetickej bezpečnosti (v rámci
riadenia dodavatelskych vztahov) v opačnom prípade mu môže byť prístup cez VPN odobraný aj počas trvania
zmluvy bez nároku na úpravu finančného plnenia.
Strana 30/36