Rozumie sa najmä na prístup k:
☞ sociálnej ochrane, sociálno-právnej ochrane, sociálnym službám (vrátane služieb starostlivosti o deti, starších ľudí a ľudí so zdravotným postihnutím),
☞ kvalitnej práci, ochrane zdravia, dôstojnosti a bezpečnosti pri práci pre zamestnancov a existujúcim zamestnaneckým právam,
☞ pomoci pri úhrade výdavkov súvisiacich so zdravotným postihnutím,
☞ zamestnaniu, na trh práce (napr. uľahčenie zosúladenia rodinných a pracovných povinností, služby zamestnanosti), k školeniam, odbornému vzdelávaniu a príprave na trh práce,
☞ zdravotnej starostlivosti vrátane cenovo dostupných pomôcok pre občanov so zdravotným postihnutím,
☞ k formálnemu i neformálnemu vzdelávaniu a celoživotnému vzdelávaniu,
☞ bývaniua súvisiacimzákladným komunálnym službám,
☞ doprave,
☞ ďalším službám najmä službám všeobecného záujmu a tovarom,
☞ spravodlivosti, právnej ochrane, právnym službám,
☞ informáciám
☞ k iným právam (napr. politickým).