Rozumie sa najmä na prístup k:
-sociálnej ochrane, sociálno-právnej ochrane, sociálnym službám (vrátane služieb starostlivosti o deti, starších ľudí a ľudí so zdravotným postihnutím),
-kvalitnej práci, ochrane zdravia, dôstojnosti a bezpečnosti pri práci pre zamestnancov a existujúcim zamestnaneckým právam,
-pomoci pri úhrade výdavkov súvisiacich so zdravotným postihnutím,
-zamestnaniu, na trh práce (napr. uľahčenie zosúladenia rodinných a pracovných povinností, služby zamestnanosti), k školeniam, odbornému vzdelávaniu a príprave na trh práce,
-zdravotnej starostlivosti vrátane cenovo dostupných pomôcok pre občanov so zdravotným postihnutím,
-k formálnemu i neformálnemu vzdelávaniu a celoživotnému vzdelávaniu,
-bývaniu a súvisiacim základným komunálnym službám,
-doprave,
-ďalším službám najmä službám všeobecného záujmu a tovarom,
-spravodlivosti, právnej ochrane, právnym službám,
-informáciám,
-k iným právam (napr. politickým).
Zvýšenie percenta zohľadňovanej ceny pri poskytovaní jednorazových peňažných príspevkoch pozitívne ovplyvní pomoc pri úhrade výdavkov súvisiacich so zdravotným postihnutím u FO s ŤZP s najnižšími príjmami.
Poskytnutia peňažného príspevku na úpravu osobného motorového vozidla aj FO s ŤZP, ktorá ešte nie je vlastníkom vozidla umožní FO s ŤZP zabezpečiť si kúpu aj úpravu vozidla súčasne (napr. aj v procese výroby), čo umožní prístup ku kompenzácii, ktorou je upravené osobné motorové vozidlo.
Nezapočítavanie príjmu spoločne posudzovanej osoby v prípadoch hodných osobitného zreteľa umožní prístup takýmto fyzickým osobám k sociálnej ochrane.